Toon posts:

ReadyNAS Duo - ene keer wel zichtbaar, andere keer niet

Pagina: 1
Acties:

• intruder1400
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Ik kom er niet uit... Terugvallen op tweakers.net!

Mijn internet aansluiting komt binnen op mijn D-link 635
Deze is verbonden met mijn pc en met mijn Netgear ReadyNAS Duo.

Vanaf mijn PC zie ik de ene keer wel de NAS als map in Verkenner (onder netwerk). De ander keer ontbreekt de NAS. En soms zie ik de NAS alleen als ip nummer staan (ook onder netwerk) en als ik er op klik krijg ik het inlogscherm van de NAS.

1. Mijn wens is dat ik altijd de NAS in de verkenner zie als map (de eerste optie) zodat ik er zo een bestandje heen kan slepen. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

2. Ik heb een gigabitswitch (3COM) gehaald die ik achter de router (D-link) zet en daarop alle apparaten aansluit. Ik hoor daarvan in het weergeven van de NAS in verkenner toch niets van te merken? Doel is gewoon een 'extra harde schijf' te zien in mijn verkenner.

Wie kan mij op weg helpen?

Edit: met mijn laptopkan ik de NAS draadloos benaderen. Geen probleem.... (alleen rete traag!)

[Voor 5% gewijzigd door intruder1400 op 28-10-2010 21:57]

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 25-09 14:46
intruder1400 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:33:
Ik kom er niet uit... Terugvallen op tweakers.net!

Mijn internet aansluiting komt binnen op mijn D-link 635
Deze is verbonden met mijn pc en met mijn Netgear ReadyNAS Duo.

Vanaf mijn PC zie ik de ene keer wel de NAS als map in Verkenner (onder netwerk). De ander keer ontbreekt de NAS. En soms zie ik de NAS alleen als ip nummer staan (ook onder netwerk) en als ik er op klik krijg ik het inlogscherm van de NAS.

1. Mijn wens is dat ik altijd de NAS in de verkenner zie als map (de eerste optie) zodat ik er zo een bestandje heen kan slepen. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

2. Ik heb een gigabitswitch (3COM) gehaald die ik achter de router (D-link) zet en daarop alle apparaten aansluit. Ik hoor daarvan in het weergeven van de NAS in verkenner toch niets van te merken? Doel is gewoon een 'extra harde schijf' te zien in mijn verkenner.

Wie kan mij op weg helpen?

Edit: met mijn laptopkan ik de NAS draadloos benaderen. Geen probleem.... (alleen rete traag!)
Welke firmware staat op de ReadyNas DUO?
Betreft het een Windows(XP) systeem of mogelijk een Apple systeem (of een combinatie)?
Al op het Readynas-forum gekeken/gezocht?
Heb je ook een gebruiker op de Readynas aangemaakt (met voldoende rechten) en een share oid?

[Voor 8% gewijzigd door NielsTn op 03-11-2010 21:12]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee