Toon posts:

[fx 770m] prestaties opeens laag / framedrops

Pagina: 1
Acties:

• bobflob
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22-08-2016
beste tweakers

Ik heb 1 jaar geleden de HP elitebook 8530w
Nu kan ik sinds vorige week totaal niet meer gamen.
Ik krijg tijdens het gamen na een paar minuten framedrops die soms een minuut duren
en dan ook echt 10-15 fps
Dit begon bij cod4 (ook met alles op low), dus had ff css geinstalleerd maar dat is nu ook onspeelbaar

Ik heb 3 verschillende drivers geprobeerd, 2 verschillende van HP en de drivers van windows zelf.
Bij allemaal hetzelfde probleem.
Ook zie ik bij processen geen unusual dingen staan
Ik heb ook met SIW naar de temperaturen gekeken maar die waren ook niet te hoog.

Er zit gelukkig garantie op mijn laptop maar hoe kan ik zeker weten dat het een hardware probleem is?
M'n windows 7(32 bit) is pas een paar maanden oud.

paar specs van laptop:
intel core 2 duo t9600 2.8 ghz
4 gig ram

alvast bedankt!
bob

• bobflob
niemand tips hoe ik kan zien of mijn videokaart kapot is?

• osmosis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13-09 19:20
wat van energie stand staat ie ?

• bobflob
high performance is mn power plan..

ik kan nergens software vinden die bepaalt of mn videokaart kapot o.i.d

[Voor 51% gewijzigd door bobflob op 30-10-2010 17:21]

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18:42

Nemesizz

Untouchable

k krijg tijdens het gamen na een paar minuten framedrops die soms een minuut duren
en dan ook echt 10-15 fps
En daarna? heb je dan weer normale framerates?
Ik heb ook met SIW naar de temperaturen gekeken maar die waren ook niet te hoog.
Ken het programma niet zo, maar geeft die de huidige temperatuur aan of ook wat de piek was?
Daarnaast, wat noem je "niet te hoog"?
Ook zie ik bij processen geen unusual dingen staan
Heb dit zelf een keer gehad met een virusscanner (AVG). Geen hoog CPU gebruik maar PC was niet voorruit te branden, bleek het de caching functie van AVG te zijn (die gebruikte de hardeschijf constant). Heb dat toen uitgezet en problemen waren verdwenen.

Bovendien, meestal als een videokaart kapot gaat krijg je wel artefacts, foutmeldingen (BSOD) of freezes (PC/laptop loopt vast).

• bobflob
ja na die framedrops gaat het beter, rond de 100fps bij cod4 op low (max fps = 125), maar wel slechter dan voorheen

SIW geeft de actuele temperatuur, en die is rond de 59 graden

[Voor 16% gewijzigd door bobflob op 30-10-2010 19:53]

• bobflob
ik heb mn laptop geformatteerd en ik heb precies hetzelfde probleem weer,
het ligt dus sowieso aan mn videokaart

• bobflob
ik heb mn fans grondig stof gezogen en hij loopt weer perfect :D!!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee