Toon posts:

PSU of MoBo aan zijn eind ?

Pagina: 1
Acties:

• Thyrius
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19-11-2020
Als ik de ON/OFF van mijn toren indruk gaan alle lampjes branden, de fans en de HDD's beginnen te draaien, maar ik heb geen beeld. Dan na een paar seconden valt de hele handel uit. Elke keer dat ik erna weer de ON/OFF indruk lijkt hij steeds moeilijker op te starten. Soms lijkt het alsof het gaat lukken, maar dan zwakt alles af en heb ik weer een flatline. Net een auto die niet op gang wilt komen in een koude winter morgen.

Als ik even alles 5-10 minuten laat rusten en druk dan nog eens de ON/OFF in, lijkt hij gewoon op te starten zonder problemen. Dit is pas sinds een dikke 2 weken aan de gang op deze manier :S Sinds 2 dagen valt hij ook zomaar opeens uit. Geen raar geluid, waarschuwing of what ever, gewoon plots alles uit.

Dus nu is mijn vraag (voor ik een verkeerde investering doe), wat kan er mis zijn? Deze problemen doen zich pas sinds 2 weken voor en als hij gewoon opstart en "loopt", zijn er geen problemen (behalve dan het random uitvallen). Mijn systeem is ongeveer 3 jaar oud.

PSU: OCZ 700W (weet de precieze naam niet meer. Heeft een blauwe LED fan)
MoBo: Asus M2N Sli
CPU: Athlon X2 64 6000+
GraKa: Gigabyte GTX 460 1GB

(Persoonlijk denk ik dat de PSU hier de schuldige is, maar ik wil er zeker van zijn en geen nieuwe PSU aanschaffen als deze uiteindelijk onschuldig blijkt.)

[Voor 9% gewijzigd door Thyrius op 01-11-2010 15:30]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee