Continu verbindingen naar NAS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 03:27
hoi allemaal ik heb een Nas staan.
die is bereikbaar vanaf het internet.

even dns naam aangemaakt via dyndns
maar het probleem is nu dat er continu verbinding met de nas gemaakt wordt (5/10 x per dag)

dit gebeurd van overal ter wereld wat ik zo apart vind
waarom gebeurd dit en moet ik mij zorgen maken?
aangezien ik mij afvraag hoe deze mensen aan mijn ip of adres komen?

ik weet dat via torrents en bepaalde programmas je ip zichtbaar is.. (maar die programmas vermijd ik zoveel mogelijk) dus daar kan het niet aan liggen lijkt me?

hoop dat iemand hier antwoord op heeft :) en ik zodoende weer wat kan leren/verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-07 10:25

job

Ga er maar niet vanuit dat het een doelgerichte actie is op jouw nas.
Er zijn gewoon mensen welke door bots het complete internet af laten zoeken naar openstaande poorten.

Komen ze een open poort tegen, dan is de volgende stap een poging om daarop binnen te komen.

Wat je er aan kan doen? Ligt aan je nas. Mijn synology heeft een autoblock functie welke na x mislukte inlogpogingen het ip blokkeert. Daarnaast zit er firewall om de boel dicht te timmeren. Heeft je nas dat niet, dan heb je pech. Zorg er dan dus voor dat er een moeilijk te kraken wachtwoord op je nas staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-05 03:27
oke bedankt weet ik hier in ieder geval al wat meer over en was mijn gedachte dus al juist..
zal kijken wat ik er qua firewall en alles op kan zetten.. (en of het erop zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Niks om je echt druk om te maken als je beveiliging op orde is. Zet eens een FTP server op met poort 21, dan zie je constant connectie pogingen met allerlei gebruikersnamen en wachtwoorden zoals admin-admin. Vaak helpt het al om de standaard poorten aan te passen in poorten die er niet standaard voor gebruikt worden.

Mensen hoeven jou ip adres niet te kennen, ze kunnen gewoon alles in een bepaalde range scannen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 29-10-2010 10:18 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-07 16:23

allure

Titaan fase 2/3

Welk merk en type NAS gebruik je?