Toon posts:

Athlon 650 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Sinds twee dagen AThlon 650 + MSI k7pro moederbord. Alleen maar problemen, geheugen al vervangen, maar nog steeds onverklaarbare crashes, interne fouten, Unreal Tournament oninstalleerbaar, windows update site wel aan te roepen, maar ook niks te installeren.

Ik heb nog niks overgeklokt, omdat het vreselijk instabiel is allemaal. Denk er over om maar in te ruilen voor P3 en BX bord.

Wordt er er triest van. Iemand suggesties???

rest van het systeem

MSI k7pro
192 MB RAM
seagate 8,4 udma 66
quantum 6,4 udma 33
CDROM
Soundblaster live
Geforce SDR

Alvast bedankt

Martin

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:22
Heb je een goede voeding? (>=300W)

Anders terug naar de winkel, zet hem maar neer en niet de deur uitgaan voor het werkt (werkte bij mij tenminste wel, deze methode...)

Het kan even duren voor je een Athlon systeem stabiel hebt (het heeft bij mij toch een week of drie geduurd), maar het is het wel waard!

Grtz,
Muyz

Verwijderd

Inderdaad waarschijnlijk de voeding. Vooral met een GeForce en een SBLive!

Ik heb ooit ook een 235W aan m'n MSI gehad, zo instabiel als een beginnende koorddanser! SBLive wat verder van m'n TNT-2 kaart afgezet, werd het iets beter. Dus: power-probleem.
Geleende 250W voeding gebruikt, nog iets beter.
300W voeding gekocht, nooit meer problemen gehad. 'k geloof dat eynstein ze had voor 100 piek.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding is 300 watt, heb namelijk ook gelijk nieuwe miditower gekocht omdat alles er niet meer inpaste, en ne enkele postings hier te hebben gelezen de 300 watt er meteen in laten zetten.

Vandaag teruggebracht naar winkel, ze konden het probleem ook niet vinden. Nieuw MSI plank erin, bios update, nog steeds zelfde probleem.

Ten einde raad maar Asus plank en pentium 3 700 besteld, en ze in de winkel gezegd dat dit de laatste keer was dat ik daar geweest ben.

dank voor jullie reacties, maar ik denk dat ik maar tot mijn volgende upgrade wacht met een Athlon processor (dan waarschijnlijk dik boven 1 GIG :) )

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Heb jij even mazzel (of niet als het niet helpt): er is nèt een nieuwe bios uitgekomen voor je moederbord. Misschien helpt het. Kijk op www.tweakers.net (nou die url ken je vast wel :)) en daar vind je wel het nieuws van de nieuwe bios.

Er wordt wel iets met ATX power gefixed, dus misschien helpt het je.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Waarschijnlijk inderdaad de voeding hoewel gezegd wordt dat er voor de msi geen andere voeding nodig is. Geforce trekt nogal wat weg. Anders zou ik je moederbord omruilen...

Verwijderd

Is het de schuld van die winkel dan?

Nee, zijn zullen ook hun best gedaan hebbeb, en ze hebben alles omgeruild voor een pIII 700. Dus niet zo zeuren aub.

Greetings

Verwijderd

Topicstarter
Darryl,

Het is inderdaad niet de schuld van de winkel, maar ik kan er heel erg slecht tegen als ik ergens iets koop en het werkt niet. Als dan ook nog blijkt dat ze er niet weten hoe het dan wel moet gaan werken, houdt het echt op :)

Ze verkochten er ook geen ander planken dan MSI, anders had ik het nog wel een keer geprobeerd. Inruilen ja, maar moet uiteraard wel dik bijbetalen, nu was dat in het begin het probleem al niet, maar zij raadden me de athlon aan.

Wat ik er van gezien heb (of mogen zien als het werkte :( )is dat het inderdaad razendsnel is. Heb ook al aangegeven dat mijn volgende upgrade hoogstwaarschijnlijk een Athlon wordt, hopen dat de moederborden dan wel wat stabieler zijn :)

mzzls

Martin
Pagina: 1