Files verwijderen van oude Windows install

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Halle mede tweakers.

Even het volgende:

Ik heb pas geleden mijn computer opnieuw geinstaleerd met Windows 7. Voor de her-installatie stomst stond er ook Windows 7 op. Nu is tijdens de installatie alleen een optie snel formatteren, naar bijn weten wordt dan alleen het bestands register gewist.

Nu vraag ik mij af of er ook een manier is om alle oude bestanden van mijn eerste Windows 7 installatie op een of andere manier permanent gewist kunnen worden.

Gr. Argai

[ Voor 1% gewijzigd door alt-92 op 28-10-2010 20:00 . Reden: spellcheck nasi ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:27:
Nu is tijdens de installatie alleen een optie snel formatteren, naar bijn weten wordt dan alleen het bestands register gewist.
Ja prima toch.
Voor het os zijn de bestanden die er voorheen op stonden niet te zien. Je kan ze natuurlijk wel terughalen met bepaalde software.. maar voor je nieuwe installatie zijn ze er niet.

Wil je echt permanent wissen dan kan je met bijvoorbeeld dban bezig.

[ Voor 65% gewijzigd door job op 28-10-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat met dat dban is me even onduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=dban] is dan een logische stap.
Disk wipe tool dus.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willymichiels
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-03 14:56

willymichiels

Le Baron

ubuntu live cd downloaden, branden, opstarten en schijf formatteren met gparted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

offtopic: er staan nog wel een paar andere spelfoutjes in

wat bedoel je precies, of snelformatteren voldoende is?
alle bestanden zijn dan gewist, alleen is er geen foutcontrole van het gewiste gedeelte,
als je tijdens de installatie van windows 7 de harde schijf (al dan niet snel) geformatteerd hebt,
hoef je geen bestanden te verwijderen na de nieuwe installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

In de goeie ouwe tijd kon je met Norton Speedisk "Clear Unused Space" selecteren na het defragmenteren. Toen deden defragmenteerprogramma's nog wat de gebruiker wou. Tegenwoordig zie ik dat niet meer. Weet iemand of die functie nog ergens in een defragger zit? Dat zou dan o.a. een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ,je hebt de optie "wis vrije ruimte "" in c cleaner.

Tevens kan je kiezen voor veilige bestandsopschoning , instellen tot 35 x (guteman)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier heb ik wat aan. Heb dat net ccleaner gedaan. Dus me vrije ruimte is schoon. Dus ik hoopt nu ook fatsoenlijk te kunnen defragmenteren met defragler. Maar Hellaas blijf ik 39 procent aan fragmeetde bestanden te hebben ruim 16 GB.

Ik dacht dat het door rotzooi kwam van me oude Windows instal.
Pagina: 1