Ik wil binnenkort graag een foto maken van mijn neefjes (10, 13 en 14 jaar) en mijn dochtertje (8 maanden) in het bos, met mooie herfst kleuren. Nu vraag ik mij af wat mooie/leuke composities kunnen zijn voor deze samenstelling. Ik heb ook het "Show-, test- & verzamelcases" forum al afgestruind, maar daar weinig inspiratie in kunnen vinden (voornamelijk paddestoelen in het bos
). Ook google images levert weinig op. Natuurlijk ga ik gewoon ter plekke veel verschillende foto's maken. Maar onder het motto "beter goed gejat, dan slecht verzonnen" wil ik deze vraag toch even voorleggen. Heeft iemand voorbeelden van iets vergelijkbaars? Of gewoon ideeen?
Hmm, wat zo in mij opkomt:
- Laat de kinderen spelen (tikkertje of wat anders), leuke spontane foto's en vanaf een afstand fotograferen
- Maak foto's vanuit een laag perspectief
- witbalans op zonnig ipv automatisch
Dit is even snel wat in mij opkomt. Ik hoop dat je er wat aan hebt : )
- Laat de kinderen spelen (tikkertje of wat anders), leuke spontane foto's en vanaf een afstand fotograferen
- Maak foto's vanuit een laag perspectief
- witbalans op zonnig ipv automatisch
Dit is even snel wat in mij opkomt. Ik hoop dat je er wat aan hebt : )
Probeer de kinderen in het licht te zetten, ik bedoel daarmee dat je een plek zoekt waar de zon door de bomen breekt (als de zon schijnt). Dat kan zorgen voor iets mysterieus
.