• D33F
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20-09 18:49

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Wat ik dus vanuit mijn opleiding(Medewerker Beheer ICT niveau 3) heb begrepen is dat wij 1800+uur stage moeten lopen, terwijl ik lees van andere opleidingen dat men maar 40weken in totaal hoeft te lopen (40weken x 24 uur = 960)

Weet iemand precies hoeveel stage uren je nu moet lopen ? want 1800+ uur lijkt me een beetje absurd en dat zou ik ook nooit halen in de gehele opleidingsduur

Lies are obvious to read because the truth is already written

• YaniSuN
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13-09 20:13
Dat verschilt gewoon per school, dat is niet landelijk zo vast gesteld.

8 uur per dag | 5 dagen per week | 40 weken totaal
5 dagen x 40 = 200 dagen totaal, vervolgens doe je 200x8 = 1600 uren
... maar ik zie dat je maar 3 dagen per week stage loopt, dat is wel wat anders.

Zelf doe ik ook N3 medewerker beheer ICT (laatste jaar) en ik moet "maar" 60 dagen stage lopen.
Staat het gewoon niet op een formulier die school heeft uitgedeeld?

• D33F
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 20-09 18:49

D33F

Tweelingtemmer

Topicstarter
Nee heb helaas geen formulier gekregen en ook niet gevonden met de BPV uren eis, wel heb ik een document gevonden waarin wordt gesteld dat de BPV omvang 1920 uur bedraagt. Wel wordt erbij geschreven dat dit niet de eis is maar een indicatie, maar wat nu daadwerkelijk de eis is wordt nergens beschreven. Natuurlijk heb ik het wel eens na gevraagd en men blijft stellig volhouden dat het 1800+ uren zijn.

Edit: zal even dat specifieke stuk tekst hier quote;

De beroepspraktijkvorming is een essentieel onderdeel van de opleiding. Zo is wettelijk geregeld dat voor de BOL-opleidingen een bepaald percentage van de opleidingstijd in de beroepspraktijk MOET plaatsvinden.
Een andere eis die de overheid stelt aan de onderwijsinstellingen is, dat er jaarlijks minimaal een bepaalde tijd onderwijs wordt verzorgd aan de deelnemers, inclusief de tijd die wordt doorgebracht op de stageplaats in het kader van de BPV (voor MBO -instellingen is dit de z.g. 850-urennorm).

In de verantwoording die Leeuwenborgh Opleidingen moet afleggen naar de onderwijsinspectie zijn de ICT-opleidingen gebaseerd op een lesrooster, inclusief BPV dat doorloopt tot het eind van de opleiding. Dit betekent dus, dat het bijvoorbeeld niet mogelijk is, om de BPV vervroegd af te sluiten, zelfs niet als aan alle competentie-eisen voldaan is.

Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen mogelijk, bijvoorbeeld als een deelnemer gedurende een bepaalde periode extra BPV-uren maakt, kunnen deze uren (mits duidelijk omschreven) gecompenseerd worden.

Om voor bedrijven en deelnemers een globaal beeld te geven wat de BPV-omvang is, wordt die omvang wel eens uitgedrukt in “totaal aantal uren in de BPV”. Zoals eerder gesteld is dit dus NIET de eis die bepalend is voor het al dan niet behalen van de BPV.
Gebaseerd op het lesrooster is deze omvang:
2-jarige niveau 2-opleiding: totale BPV-omvang: 44 weken x 16 uur = 704 uur
3-jarige niveau 3-opleiding: totale BPV-omvang: 80 weken x 24 uur = 1920 uur
2-jarige niveau 4-opleiding: totale BPV-omvang: 40 weken x 24 uur = 960 uur
1-jarige doorstroom n3-n4 : totale BPV-omvang: 36 weken x 24 uur = 864 uur

Algemene regels
- BPV-omvang is bepaald door het lesrooster (tot einde opleiding).
- Uitzonderingen, bv. vervroegde BPV-afsluiting is slechts mogelijk als hier een duidelijke motivatie onder ligt, die goedgekeurd en geregistreerd is door de BPV- begeleider c.q. BPV-bureau.
- Een (les)rooster houdt rekening met schoolvakanties; dit houdt dus in, dat een deelnemer tijdens schoolvakanties geen BPV hoeft te doen. Doordat echter veel bedrijven de stagiair beschouwen als personeel, worden per periode vakantiedagen opgebouwd. Deze opgebouwde vakantiedagen moeten dan in de schoolvakanties worden opgenomen, of er moet in onderling overleg worden afgesproken hoe en wanneer vakantiedagen worden ingepland.
- Wanneer binnen de gestelde BPV-tijd, de deelnemer onvoldoende heeft aangetoond de competenties te beheersen of aan de BPV-eisen te voldoen, wordt de BPV verlengd met een nader te bepalen tijdsduur.

Peter van der Borgh
Februari 2010

[Voor 73% gewijzigd door D33F op 28-10-2010 21:06]

Lies are obvious to read because the truth is already written

• VulcanRaven
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:51
Zit je toevallig op Leeuwenborg Sittard?:P

Heb ik vroeger ook gedaan die opleiding en bij ons was het dacht ik rond de 1400 uur. Ik moest wel in alle vakanties doorwerken om aan die uren te komen.

Persoonlijk vond ik het zeer slecht van die opleiding dat ze ons laten werken om wat te leren omdat ze zelf enorm tekort schoten met de beschikbare stof in de studie.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
VulcanRaven schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:12:
Zit je toevallig op Leeuwenborg Sittard?:P

Heb ik vroeger ook gedaan die opleiding en bij ons was het dacht ik rond de 1400 uur. Ik moest wel in alle vakanties doorwerken om aan die uren te komen.

Persoonlijk vond ik het zeer slecht van die opleiding dat ze ons laten werken om wat te leren omdat ze zelf enorm tekort schoten met de beschikbare stof in de studie.
Dat is bijna overall zo met die opleiding, het tekort komen op school proberen ze je je zo bij te spijkeren.
niets miss mee want het gaat toch om je toekomst.

Ik zelf persoonlijk had ook veel stage's waar ik meer leerde dan op school omdat leraren zelf de stof slecht begrepen of achterhaald was en zelfs simpele shortcut's niet kende in de program's die je moest leren.

Mijn persoonlijke mening met MBO ICT was dat het puur voor het papiertje was en het echte werk pas met HBO komt.
Heb altijd het gevoel gehad ze bij de MBO versie een gedeelte dit gedeelte dat gedeelte zus en zo proberen door elkaar te leren, en nogsteeds denken dat hardware te leren is met theorie.( nog maals persoonlijk )

• VulcanRaven
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16-09 14:51
Het klopt idd dat het over het algemeen een slechte opleiding is. Maar nu ik op het HBO zit met veel mensen van andere MBO's in Nederland en veel daarvan hebben toch ook een goede opleiding op het MBO gehad. Zo hadden wij van de 2.5 jaar dat de opleiding duurde 1.5 jaar stage. En meestal had je daar na 2-3 maanden alles wel gezien en werd het routinewerk. Dit terwijl klasgenoten bijvoorbeeld maar een half jaar stage hadden en in de plaats hiervan enkele microsoft vakken erbij gekregen hadden, die bij ons niet gegeven werden. Persoonlijk lijkt mij dat je hier meer aan hebt.
Mektheb schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 20:16:
[...]

Dat is bijna overall zo met die opleiding, het tekort komen op school proberen ze je je zo bij te spijkeren.
niets miss mee want het gaat toch om je toekomst.

Ik zelf persoonlijk had ook veel stage's waar ik meer leerde dan op school omdat leraren zelf de stof slecht begrepen of achterhaald was en zelfs simpele shortcut's niet kende in de program's die je moest leren.

Mijn persoonlijke mening met MBO ICT was dat het puur voor het papiertje was en het echte werk pas met HBO komt.
Heb altijd het gevoel gehad ze bij de MBO versie een gedeelte dit gedeelte dat gedeelte zus en zo proberen door elkaar te leren, en nogsteeds denken dat hardware te leren is met theorie.( nog maals persoonlijk )

• marti-n
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 20-09 14:04
Het aantal uren zou ik je niet kunnen vertellen, maar bij ons geld, 95 dagen stage lopen, op alle niveau's

hoeveel uur je op zo'n dag maakt, dat doet er niet toe

mijn school: Roc Rivor, Geldermalsen

• Jeoh
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 23:44

Jeoh

blaat

1920 uur klinkt als een BBL opleiding, en dan is dat normaal (want BOL zou 800 uur zijn).

• T-Rhidon
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 20-09 16:12

T-Rhidon

Move IT ;)

Als het goed is heb je een stage / BPV overeenkomst. Daar staan precies de aantal uren op. Deze moet jij en het bedrijf ondertekenen. Staan namelijk ook andere belangrijke voorwaarde in: dacht namelijk met ongevallen wie er aansprakelijk is en over ziekte en nog veel meer dingen.

Ps, als je je géquote tekst leest. Staat er dat het over 80 weken gaat:
3-jarige niveau 3-opleiding: totale BPV-omvang: 80 weken x 24 uur = 1920 uur
Dit is dan toch 2 school jaren ong?

[Voor 23% gewijzigd door T-Rhidon op 01-11-2010 12:38]

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee