• EJSchuiteman
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14-05 16:16
Zojuist heb ik mijn router geflashed met de nieuwste DD-WRT firmware dd-wrt.v24-15508_NEWD-2_K2.6_mini_wrt160nv3.bin. Dit omdat de router continu gereset moest worden om te kunnen gebruiken.

Echter met deze DD-WRT build kan ik geen gebruik maken van wireless N. Weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen?

Alvast bedankt.

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 18:48
Volgens de DD-WRT wiki-page over de WRT160N v3 is Wireless-N op dit moment niet geheel stabiel, daarom dat het er is uit gelaten. Je kan (op eigen risico) een nieuwere build flashen waar wel Wireless-N support voor is, maar meestal zijn die builds niet voor niets unstable ;)

Upgrade je overigens van de stock firmware of van een oudere DD-WRT versie waarin het wel werkte?

[Voor 36% gewijzigd door Petervanakelyen op 28-10-2010 18:15]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• EJSchuiteman
Ik heb de upgrade gedaan vanaf de stock firmware van Linksys.

• EJSchuiteman
Helaas blijf ik problemen ondervinden dat de wireless verbinding om de zoveel tijd (willekeurig) uitvalt. Ik heb de nieuwste build ook nog geprobeerd maar hier ook geen succes.

Zijn er nog meer mensen met de WRT160Nv3 die ditzelfde probleem hadden en die het nu opgelost hebben?

• Petervanakelyen
Ben je zeker dat het aan de router ligt? Bepaalde Intel WiFi-kaartjes hebben een bug in de driver i.c.m. Linksys-routers die voor connectieproblemen zou kunnen zorgen. Probeer eens een driver-update. Hij had sowieso met de stock firmware al stabiel moeten werken.

[Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 01-11-2010 16:48]

• EJSchuiteman
Heb op het linksys forum al gelezen dat er meerdere mensen met dit probleem zitten, maar bij het merendeel was de DD-WRT firmware de oplossing.

Maar inderdaad een goede tip, zal dit eens nakijken. (Heb een sitecom stick)

• Petervanakelyen
Kijk eens naar de chipset van die USB-stick, niet op de website van Sitecom. Meestal wordt er gebruik gemaakt van een chipset van Atheros, Ralink, Zydas of Realtek, waarvan vaak veel recentere drivers te vinden zijn dan Sitecom meelevert of op hun website zet.

• EJSchuiteman
Dit is volgens mij Ralink, hopelijk heb ik vanavond nog even tijd om dit uit te zoeken.
Toen ik de stick aansloot heeft Win7 hem automatisch geïnstalleerd in ieder geval.

Bedankt voor het mee denken :)

• EJSchuiteman
Ik heb zojuist de driver van de usb dongle geupdate naar de nieuwste versie 26-5-2010. Oude drivers waren nog van 2009.

Nu afwachten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee