Toon posts:

VMware converter over Internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Chrizz9
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 13-02-2011
Goeiedag,
Ik kamp op het moment met het volgende probleem:

Ik probeer met de converter in VMware Workstation een kopie van een pc buiten het netwerk te maken om die vervolgens ergens op een server te droppen.
Ik heb de conversie al binnen het netwerk uitgevoerd en dit werkt prima. Echter zodra ik het probeer met een machine buiten het netwerk krijg ik een foutmelding.

Mijn aanpak was als volgt: Ik heb van te voren poort 2264, 139, 445 opengezet in de modem. (Deze poort nummers heb ik verkregen door verscheidene site te bezoeken die elk weer een andere suggestie hadden.)
Vervolgens typ ik het internet IP adres in bij Name or IP Adress.
Dan krijg ik de volgende foutmelding:
Unable to connect to the remote VMware Converter Agent. The remote host is not accessible using Microsoft Network Services. It might be down or firewalled.

Mijn excuus voor het iets wat ondeskundig opstellen van de probleemstelling, toch hoop ik dat iemand mij hiermee kan helpen.

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou het over een vpn tunnel doen. Er worden veel meer poorten gebruikt. Helaas weet ik niet precies welke, maar ik ga er vanuit dat het gewoon de standaardpoorten zijn voor Windows-zaken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• PROnline
  • Registratie: maart 2000
  • Nu online
En veel providers hebben 139 en 445 dicht staan omdat die voor windows protocollen zijn die vaak doelwit zijn geweest voor exploits en verder ook weinig op internet te zoeken hebben. Al zou net use \\,home-ip\share soms best handig geweest zijn

• Chrizz9
Ik zal kijken of ik het via VPN aan de praat krijg. In ieder geval alvast bedankt voor de reacties.

• Chrizz9
De actie via de VPN is niet gelukt.

Toch zou het leuk zijn als het toch via de makkelijke manier opgelost kan worden.
Dit is het volgende dat ik probeer:

*Waar de sterretjes uiteraard wel een nummer zijn.

Zoals al eerder aangegeven werkt het met netwerk shares dus prima.
Wat gaat er fout?

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zoals de poster voor je al aangaf worden allerlei van die poorten op het internet standaard geblokkeerd. Lijkt me dat je het daar in moet zoeken. En sowieso lijkt je bedrijfsdata vrij-onversleuteld over het internet sowieso niet bepaald een helder idee. Denk daar ook nog eens over na :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 06:32
Chrizz9 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 10:59:
De actie via de VPN is niet gelukt.

Toch zou het leuk zijn als het toch via de makkelijke manier opgelost kan worden.
Dit is het volgende dat ik probeer:
[afbeelding]
*Waar de sterretjes uiteraard wel een nummer zijn.

Zoals al eerder aangegeven werkt het met netwerk shares dus prima.
Wat gaat er fout?
netbios/rpc meuk wordt gewoon geblocked bij diverse providers (terecht dat doen ze met een reden!)

ergo: het kan niet . [punt]

case.....closed! >:)

A wise man's life is based around fuck you

• karelrietveld
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-09 08:48
mocht je dit toch willen proberen zul je een iets andere insteek moeten gebruiken:

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee