Toon posts:

[PC -TV] Scart aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• phunka
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 29-10-2010
Dag allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een windows laptop met een hdmi en vga aansluting en ik heb een ietwat oudere tv (enkel scart ingang).
Nu vroeg ik me af hoe ik deze het best aan elkaar kan aansluiten om films van op mijn pc op tv te bekijken.

Ik heb al eens rond gezocht op het forum maar vind niet onmiddellijk een antwoord.
Weet iemand raad?

Alvast bedankt

• nadroJ
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-09 21:15
Vga naar scart kabel en dan nog een aparte audiokabel lijkt me. Weet alleen niet of vga-> scart kabels bestaan.

[Voor 29% gewijzigd door nadroJ op 28-10-2010 16:47]

Canon, Apple & Samsung spul

• LeGato23
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Het rechtstreeks koppelen van hdmi naar scart is niet mogelijk, aangezien hdmi digitaal is, en scart een analoog signaal draagt.
Zit er een s-video aansluiting op je laptop? Hiervoor zijn verloopstekers/kabels te koop van s-video naar scart.
Dit lijkt me in jouw geval de meest handige, snelle en goekope oplossing. (mits er s-video op je laptop zit uiteraard)

[Voor 0% gewijzigd door LeGato23 op 28-10-2010 16:47. Reden: typo]

• -Eraser-
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
Je zou een VGA-converter kunnen gebruiken, zoals deze:

http://cgi.ebay.com/PC-VG...%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63

converteert vga naar svideo en composiet, wat je op scart kan aansluiten.

• phunka
Alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb geen svideo op mijn laptop maar de optie met die vga-converter lijkt me wel wat.
-Eraser- schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:47:
Je zou een VGA-converter kunnen gebruiken, zoals deze:

http://cgi.ebay.com/PC-VG...%3D4%26po%3DLVI%26ps%3D63

converteert vga naar svideo en composiet, wat je op scart kan aansluiten.
Heeft er iemand een idee waar ik dit (on-of offline maakt niet uit) kan kopen? Liever niet via Ebay. (stuur me eventueel pm als er geen reclame mag gemaakt worden op dit forum).

• -Eraser-
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online
Als je op vga converter zoekt in google (NL) dan vind je ze wel, kost meestal wel 3x zoveel als op ebay...

[Voor 0% gewijzigd door -Eraser- op 28-10-2010 17:16. Reden: typo]

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 13:30

Ed_L

Crew Council
Ik zou deze ook eens lezen; De grote tv-out FAQ

• phunka
Dus met deze zou het moeten lukken?

In dit pakket zit dan ook alle kabeltjes die ik nodig heb?

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Tsja, 14 dollar of 56 euro... Ik zou het wel weten: lekker uit de VS laten komen :) Als je je bedenkt dat een Amerikaan iets dergelijks voor 3 dollar kan kopen, voel je je toch wat raar als je er excl. verzenden 50 euro voor moet betalen in Nederland? :o

In de beschrijving van het object op eBay staat overigens gewoon welke kabels meegeleverd zijn...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee