Oplichting of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.434 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-07 19:03
Ik keek net wat rond op marktplaats en kwam deze advertentie tegen: http://computer-software....b-1-2tb-watergekoeld.html

nieuwwaarde van dit systeem is boven de 3000 euro, waarom zou men dit voor 800 euro verkopen?
graag jullie mening, is dit oplichting of niet, want ben eigenlijk best wel geinterreseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-07 14:59
Voorwaarden:
Levering binnen 21 dagen
Betaling: 50% aanbetaling, 50% bij levering
Deze actieprijs is slechts geldig tot en met 14 november en zolang de voorraad strekt
Afhalen is helaas niet mogelijk, levering gaat op bestelling vanuit ons distributiecentrum in Singapore via ons kantoor in Nederland.

Waarom zo goedkoop?
Wij hebben speciale afname contracten met diverse fabrikanten zoals Dell, HP en Acer en kopen hierdoor vele malen goedkoper in voor onze jklanten uit 16 verschillende landen. Meestal is uw voordeel tussen de 8% en 22% afhankelijk van het inkoop-volume en de fabrikant. Heeft u een aankoopwens voor een van bovenstaande merken, laat u gerust een berichtje achter.
Yeah right, zij kunnen zo belachelijk goedkoop inkopen (wie is die wij dan?) en grote winkels als MyCom/Azerty etc. niet? En afhalen kan niet?

Klinkt heel betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KLK
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-06 13:36

KLK

Ik heb geen idee of het echt oplichting is, maar regel 2 van de Marktplaats Veilig Handelen tips :
Laat uw gezonde verstand spreken en vertrouw op uw gevoel. Er zijn zeker mooie koopjes te vinden op Marktplaats.nl, maar als de prijs van het product of een bieding te mooi lijkt om waar te zijn dan is dat meestal ook zo. Een realistische prijsindicatie kunt u bijvoorbeeld krijgen door naar vergelijkbare producten op Marktplaats.nl te zoeken.
Hier te vinden

Zelf zou ik het niet doen in ieder geval.

edit:
Telefoonnummer heeft landcode 60:
The International Country Calling Code "60"
corresponds to the following countries:

Malaysia
Offtopic : Iets waar ik meestal op let is hoe lang iemand lid is op Marktplaats. Staat er een ipod/iphone/ander populair product voor een te lage prijs met iemand die slechts enkele dagen lid is van Marktplaats, dan weet ik 99% zeker dat het een oplichter is (uit eigen ervaring met een ipod nano 4th gen voor 60 euro de boot in gegaan).

[ Voor 7% gewijzigd door KLK op 28-10-2010 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:46

dodo79

witte dikke tonnie

das wel een hele lage prijs idd.

wat mij meteen opvalt:
Kan niet ophalen, maar komt uit singapore?
het telefoonnummer landcode +60 en dan een netnummer van rotterdam?? (010) terwijl de plaats op badhoevedorp staat (020 meen ik).
Uiteraard de prijs is aan de lage kant.

ik zou de gok niet wagen om eerlijk te zijn

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-07 11:16
Gewoon betalen via paypal, zit je altijd goed (http://partner.marktplaat...0430191&l2Id=328&l1Id=322).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:14
Telefoonnummer uit Maleisië. Ik zou er gelijk 5 bestellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hehaaa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 11:00
Dit lijkt mij een gevalletje van te mooi om waar te zijn.
Hij spreekt alsof hij dit namens een bedrijf doet, maar geeft helemaal geen referenties.

Mocht dit wel echt zijn is het een niet al te slimme verkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_1990
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
daarnaast het feit dat ze optioneel Microsoft Office 2011 kunnen toevoegen... zover ik weet is dat enkel in Mac OS X versie uitgekomen, en niet relevant voor een windows PC. En dan wel weer een verouderde versie van Adobe CS. Het lijkt of ze gewoon het een en ander bij elkaar hebben geraapt.

En 50% voor en 50% na, dan gaan er bij mij heel erg veel alarmbelletjes rinkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-07 18:56
Helemaal niet. Het geld kan ALLEEN terugkomen als er voldoende tegoed op de rekening staat.
En iedere dief is zo slim om asap geld door te sluizen naar een andere rekening, en dan kan Paypal ineens niks meer voor je betekenen weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WindowsME
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:24
Ondanks dat je als koper beschermd bent (via Paypal), blijft het een twijfelachtig geval.
EDIT: bas-r, wist ik helemaal niet, bedankt dat je 't ff meldt

Ook zie je op het derde plaatje opeens een systeem met een 9800GX2.

"Betaling: 50% aanbetaling, 50% bij levering"
Zou ook nog best kunnen dat de genoemde €799,99, maar 50% is.

Zelf zou ik niet gaan russisch rouletten met deze advertentie...

[ Voor 9% gewijzigd door WindowsME op 28-10-2010 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nou niet om het een of ander, maar hoe hard kan iets naar keiharde scam ruiken? Natuurlijk is dit oplichting. Het ding kost met de genoemde opties bij Dell fors over de 3000 dollar. Daar is écht geen 800 euro van te maken.

[ Voor 34% gewijzigd door rodie83 op 28-10-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-07 14:59
KLK schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:24:

Offtopic : Iets waar ik meestal op let is hoe lang iemand lid is op Marktplaats. Staat er een ipod/iphone/ander populair product voor een te lage prijs met iemand die slechts enkele dagen lid is van Marktplaats, dan weet ik 99% zeker dat het een oplichter is (uit eigen ervaring met een ipod nano 4th gen voor 60 euro de boot in gegaan).
Zelfs daar moet je mee oppassen. Ik ben de boot in gegaan met iemand die al 3 jaar lid was. Ging maar om €20,- maar toch zegt dat kennelijk niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Dit is volgens mij gewoon oplichting.
Maar toch heb ik even een mailtje gestuurd, even kijken of ik iets meer over deze jongeman te weten komen.
Vind het altijd wel leuk net te doen of ik dit wil aanschaffen en kijken hoeveel leugens ze kunnen bedenken..

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

"If it's too good to be true it probably is" is hier wel heel erg van toepassing.
Zeker voor een dergelijk groot prijsverschil.

Ook de "of meer" meldingen bij het werkgeheugen en de hoeveelheid harde schijfruimte maakt mij érg argwanend en zou zelf graag willen weten wat ik er precies voor zou krijgen.

Aangezien het (mij althans) overduidelijk is dat het in strijd is met de regels van Marktplaats (kan me voorstellen dat zij geen obscure praktijken zoals oplichting willen hebben) heb ik de advertentie alvast gerapporteerd, dan kan Marktplaats zelf beslissen wat zij met de advertentie doen.

[ Voor 72% gewijzigd door CH4OS op 28-10-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:22
Er staat windows 7 op, maar dan kan hij er ook nog MS Office 2011 opzetten?

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Singapore heeft afaik landcode +65, nu liggen de Electronica prijzen iets lager dan in Nederland, maar 'tot 22%' is absoluut niet haalbaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 12:43

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

CptChaos schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:23:
Aangezien het (mij althans) overduidelijk is dat het in strijd is met de regels van Marktplaats (kan me voorstellen dat zij geen obscure praktijken zoals oplichting willen hebben) heb ik de advertentie alvast gerapporteerd, dan kan Marktplaats zelf beslissen wat zij met de advertentie doen.
Heb ik ook gedaan, dus deze ad zal wel even uitgelicht worden, mag ik hopen. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04:56

muhda

Time & Space traveler

De laatste tijd is marktplaats een mooie target geworden voor oplichters.
Gewoon niet doen bespaart je hoofdpijn, ellende en geld.

@bartijn. wedden dat je een nep mail terug krijgt die met behulp van een online vertaalmachine
(google translate /babelfish) gemaakt is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sir serial
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-06 21:13

sir serial

Eeuwige Noob

moet MP niet even gewaarschuwd worden?...ik denk dat er zat zijn die nu al centjes overmaken lol

ah is al gedaan..good job

[ Voor 15% gewijzigd door sir serial op 28-10-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 19:36
als er een andere CPU in had gezeten, had dit best gekund? Het is zonder monitor, zonder Blue ray of verder spannende dingen.

Verder komt het nummer uit Malaysia en niet uit Singapore. Maar dat hoeft niet echt belangrijk te zijn, want ik weet dat veel personen uit Malaysia in Singapore werken (ken iemand daar :)).

Door de cpu en de lage verzendkosten, denk ik dat je deze advertentie beter kan overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Hij staat er nog steeds. Ik zal hem ook even melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

mrFoce schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:56:
als er een andere CPU in had gezeten, had dit best gekund? Het is zonder monitor, zonder Blue ray of verder spannende dingen.

Verder komt het nummer uit Malaysia en niet uit Singapore. Maar dat hoeft niet echt belangrijk te zijn, want ik weet dat veel personen uit Malaysia in Singapore werken (ken iemand daar :)).

Door de cpu en de lage verzendkosten, denk ik dat je deze advertentie beter kan overslaan.
Best gekund?
Wil jij een I7 pc samenstellen met 2x een 5870 en 6 GB geheugen voor 800 euro?
Als je een moederbord proc en de 2 videokaarten uit de pw pakt dan zit je al over de 900 euro.
Oke dit zijn retail prijzen maar zoveel marge zit er niet op...

@ Muhda,

Ik krijg nog geen eens een reactie, maar als ik hem heb zal ik de reactie hier even posten..

[ Voor 6% gewijzigd door bartijn2 op 28-10-2010 18:33 ]

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGDaan
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-04 10:45
Klopt van geen kant. Ik heb ook een melding gemaakt bij MP (represaille voor een oplichter die slinks mij 120 eurie lichter heeft gemaakt).

"klinkt het 'te mooi om waar te zijn' ? dan is het meestal ook zo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102729

bas-r schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:30:
[...]

Helemaal niet. Het geld kan ALLEEN terugkomen als er voldoende tegoed op de rekening staat.
En iedere dief is zo slim om asap geld door te sluizen naar een andere rekening, en dan kan Paypal ineens niks meer voor je betekenen weet ik uit ervaring.
Klopt, hier ervaring mee.. voor $340 de boot in.. en paypal doet NIETS.. oh ja, $11 terugstorten.. meer stond er niet meer op de rekening.. maar als de oplichter ooit weer een account neemt ben ik aan de beurt.. yeah right..
En deze aanbieding: niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adel_F16
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-07 19:03
Ik had hem gemaild over de absurde lage prijs (ik heb hem zelf ffe geconfigureerd en bleek 3,300 euro te kosten), onderaan mijn verzonden bericht, boven de reactie..., als ik op pricewatch kijk, dan zie ik een systeem boven de 2200 euro met veel slechtere specificaties dan deze pc....

Hoi

Dat zijn Nederlandse prijzen, Dell hanteerd hele andere tarieven in verschillende landen (met name ontwikkelingslanden). Kun je nagaan hoeveel geld ze verdienen aan de Europese consument! Ik heb nu 18 aanvragen en ik zit vol met bestellingen tot en met eind November, als je zolang kunt wachten (levering tweede week December) kan ik je bestelling ontvangen. NB Dit systeem is wel zonder monitor. Overigens als je kijkt op tweakers.net dan zie je dat dit systeem ook in Nederland goedkoper is bij diverse leveranciers.

Groet

From: K [mailto:l166_F@live.nl]
Sent: 28 Oktober 2010 13:56
To: Sander
Subject: Reactie op uw advertentie: Alienware Area 51 - Intel Core i7, 6GB, 1,2TB, watergekoeld

Beste Sander,

Is dit serieus de prijs?
De nieuwwaarde van dit systeem is boven de 3300 euro..........., dan ga je hem toch niet voor 800 euro verkopen?

Tenzij het oplichting is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 15:37

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Gewoon voor doen dat je in Singapore woont, en dat je het spul wel zelf op komt halen. Bij hun "distributiecentrum". :')

Alleen al dat e-mail adres van Sander, ziet er prof uit voor een bedrijf met kantoor. :')

[ Voor 27% gewijzigd door Splinter Cell op 28-10-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Je zou het spelletje kunnen meespelen en zien hoe ver je de persoon in kwestie krijgt ;) Beetje zoals de Powerbook Prank :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Inderdaad. Het is oplichting of niet.

Het is in ieder geval niet iets dat hier thuis hoort.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.