Livescribe pen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.461 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-06 13:36
Hey, ik zag gisteren bij de wereld draait door de Livescribe pen: http://schrijfopshop.nl/d...artpen-titanium-p-49.html Dat lijkt me echt een geweldig ding voor hoorcolleges!!

Ik vraag me alleen af, nadat ik wat sites gelezen heb erover, als je aan een hoorcollege begint, dan begint de docent met praten, en iets daarna begin je pas woorden op te schrijven waar de docent bijvoorbeeld al 5 seconden eerder over aan het uitleggen was. Als je dan later weer op dat woord klikt, dan mis je denk ik die eerste 5 seconden uitleg, of niet? Dat is dan toch helemaal niet praktisch?

Daarnaast heb ik twijfels over de opnamekwaliteit, want als je achterin een collegezaal zit, hoor je dan nog wat van de docent, of hoor je meer geroezemoes om je heen en vooral ook je eigen gekrabbel op papier?

Het lijkt me een geweldig product die ik graag zou willen gebruiken, maar ik vraag me of of het echt zo handig werkt. Kan iemand me daar iets over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278167

Zodra je klikt op opnemen, neemt die het gesprek op. De woorden /tags die je op papier zet maakt het makkelijker om bepaalde delen terug te horen. Dit kan je ook later opschrijven. Dus je mist niks. De opnamekwaliteit is zeer goed. Het geluid wat je zelf hoort neemt het apparaat ook op, dus als je de docent niet kan verstaan dan kan de pen het ook niet. Mocht je de pen willen proberen. Dan ben je van harte welkom op onze locatie. Gegevens staan op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

p.s. het gaat niet om een heel woord. vanaf de eerste punt die op het papier word gezet dat is het gene wat gelinkt wordt. Ik hoop dat ik het een beetje goed en duidelijk uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De pen neemt net zo goed op als de mens kan horen? Lijkt me een boude stelling met zo'n klein microfoontje. Tevens gezien je homepage plotseling wel duidelijk waar dat vandaan komt ;).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Anoniem: 278167 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:35:
Zodra je klikt op opnemen, neemt die het gesprek op. De woorden /tags die je op papier zet maakt het makkelijker om bepaalde delen terug te horen. Dit kan je ook later opschrijven. Dus je mist niks. De opnamekwaliteit is zeer goed. Het geluid wat je zelf hoort neemt het apparaat ook op, dus als je de docent niet kan verstaan dan kan de pen het ook niet. Mocht je de pen willen proberen. Dan ben je van harte welkom op onze locatie. Gegevens staan op de site.
Dat snap ik, maar mijn grote twijfelpunt is dit: Normaal begin ik in een hoorcollege te luisteren, en na een tijdje begin je samen te vatten en in korte zinnen op te schrijven in eigen woorden wat belangrijk is. Thuis gekomen ben je dan meestal iets te beknopt geweest en zou ik graag de tekst nog weer kunnen horen en misschien mn aantekeningen aanvullen, daar zou de pen voor kunnen dienen.

Maar, als je de pen dan gaat gebruiken, dan schrijf je geen hele zinnen meer op tijdens het hoorcollege, maar alleen kernwoorden. Met die kernwoorden op zich kun je dan later niks, met je eigen aantekeningen wel, daar staat meer informatie in die beter begrijpbaar is dan alleen wat losse kernwoorden.

Dus moet je aan de slag met de pen, je bent dan later wel completer, maar ik denk dat je heel wat extra tijd per hoorcollege kwijt bent om grote delen van het hoorcollege van 2 uur nog weer (meerdere) keren terug te luisteren en als nog aantekeningen te maken (en steeds het geluid weer terug en vooruit te spoelen). Daarnaast, zoals ik zei hoor je eerst en schrijf je dan pas. Dus eerst misschien een inleiding over een onderwerp, pas na een paar zinnen komt er iets interesants van de docent, en het duurt nog weer een paar seconden voor je wat opgeschreven hebt. Als je dan later teruggaat met je pen en op dat woord klikt mis je het stuk wat daarvoor gezegd werd, dat is wel opgenomen, maar vind je niet terug door op het juiste woord te klikken, je moet dan nog weer een stuk terug in de opname, waardoor een deel van het gemak en de tijdswinst van de pen teniet wordt gedaan en het meer op een gewone taperecorder begint te lijken.

Dat is dus waarom ik twijfel. Wat kan je hierover vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ten eerste reactie naar Boudewijn, ik werk inderdaad voor de SchrijfOpShop. Dus daarover geen misverstand maar daarom zeg ik ook de Livescribe pen maar ook andere digitale pennen zijn bij ons op kantoor te testen.

Over de geluidskwaliteit kan ik zeggen dat die echt goed is, daarover was ik zelf ook in eerste instantie verbaasd. Ik zou er geen concert mee gaan opnemen maar voor hoorcolleges is het uitstekend. Wat ik bedoel te zeggen is als jij degene niet kan verstaan wat die zegt door geroezemoes of gepraat dan kan de pen het ook niet.

Richting @averagegamer zou ik zeggen neem contact op met http://twitter.com/#!/ememxx die ik vandaag via twitter heb gecontact. Ook een student misschien dat zij daar een goede opmerking over kan maken.

En het product is bij ons te proberen, dus dan weet je het voor 100% of het iets is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 278167 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:21:
Wat ik bedoel te zeggen is als jij degene niet kan verstaan wat die zegt door geroezemoes of gepraat dan kan de pen het ook niet.
Uiteraard, maar omgedraaid ook?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opname kwaliteit is echt goed. Ik heb vorige jaar voor een klant getest of je anoniem kon opnemen. Dus toen heb ik de pen in de binnenzak van mijn winterjas gedaan (was december) plus pen zat in de hoes. Het gesprek werd goed opgenomen. Tevens heb ik meerdere sessies opgenomen, 100 /200 man. En niet vooraan gezeten, deed ik op school ook niet ;-) en nam ook alles goed op.

Maar goed ik verkoop het, dus ik ben niet de juiste persoon om het te vragen. Hoewel als het bende is, dan gooi je het net zo snel mijn kant weer op en daar heb ik ook niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Anoniem: 278167 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:21:
Ten eerste reactie naar Boudewijn, ik werk inderdaad voor de SchrijfOpShop. Dus daarover geen misverstand maar daarom zeg ik ook de Livescribe pen maar ook andere digitale pennen zijn bij ons op kantoor te testen.

Over de geluidskwaliteit kan ik zeggen dat die echt goed is, daarover was ik zelf ook in eerste instantie verbaasd. Ik zou er geen concert mee gaan opnemen maar voor hoorcolleges is het uitstekend. Wat ik bedoel te zeggen is als jij degene niet kan verstaan wat die zegt door geroezemoes of gepraat dan kan de pen het ook niet.

Richting @averagegamer zou ik zeggen neem contact op met http://twitter.com/#!/ememxx die ik vandaag via twitter heb gecontact. Ook een student misschien dat zij daar een goede opmerking over kan maken.

En het product is bij ons te proberen, dus dan weet je het voor 100% of het iets is.
Noem me een noob, maar ik vat niks van dat onoverzichtelijke twitter. Ik zou wel erg graag van jou, of nog liever die student reactie ontvangen op onderstaand twijfelpunt. Hillegom is voor mij helaas niet naast de deur.
Dat snap ik, maar mijn grote twijfelpunt is dit: Normaal begin ik in een hoorcollege te luisteren, en na een tijdje begin je samen te vatten en in korte zinnen op te schrijven in eigen woorden wat belangrijk is. Thuis gekomen ben je dan meestal iets te beknopt geweest en zou ik graag de tekst nog weer kunnen horen en misschien mn aantekeningen aanvullen, daar zou de pen voor kunnen dienen.

Maar, als je de pen dan gaat gebruiken, dan schrijf je geen hele zinnen meer op tijdens het hoorcollege, maar alleen kernwoorden. Met die kernwoorden op zich kun je dan later niks, met je eigen aantekeningen wel, daar staat meer informatie in die beter begrijpbaar is dan alleen wat losse kernwoorden.

Dus moet je aan de slag met de pen, je bent dan later wel completer, maar ik denk dat je heel wat extra tijd per hoorcollege kwijt bent om grote delen van het hoorcollege van 2 uur nog weer (meerdere) keren terug te luisteren en als nog aantekeningen te maken (en steeds het geluid weer terug en vooruit te spoelen). Daarnaast, zoals ik zei hoor je eerst en schrijf je dan pas. Dus eerst misschien een inleiding over een onderwerp, pas na een paar zinnen komt er iets interesants van de docent, en het duurt nog weer een paar seconden voor je wat opgeschreven hebt. Als je dan later teruggaat met je pen en op dat woord klikt mis je het stuk wat daarvoor gezegd werd, dat is wel opgenomen, maar vind je niet terug door op het juiste woord te klikken, je moet dan nog weer een stuk terug in de opname, waardoor een deel van het gemak en de tijdswinst van de pen teniet wordt gedaan en het meer op een gewone taperecorder begint te lijken.

Dat is dus waarom ik twijfel. Wat kan je hierover vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 375037

Ik denk eerlijk gezegd ook dat je te veel op je pen gaat bouwen en vertrouwen. Hiermee bedoel ik dat je minder gemotiveerd bent om echt goed te luisteren en dingen op te schrijven omdat je het toch wel terug kan luisteren. Tijdens mijn eerste studiejaar werden werd bijna ieder hoorcollege wel opgenomen omdat uit een groep van acht vriendinnen altijd wel iemand was die de kroeg de avond ervoor te gezellig vond. Ik merkte zelf ook dat ik eel beter oplette als er geen opname gemaakt werd. Nu is dit uiteraard ook een kwestie van mentaliteit en discipline.

Ik was toen heel veel tijd kwijt met elke keer terugzoeken van info. Ik denk dat dat niet zal veranderen met deze pen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averagegamer
Anoniem: 375037 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 01:33:
Ik denk eerlijk gezegd ook dat je te veel op je pen gaat bouwen en vertrouwen. Hiermee bedoel ik dat je minder gemotiveerd bent om echt goed te luisteren en dingen op te schrijven omdat je het toch wel terug kan luisteren. Tijdens mijn eerste studiejaar werden werd bijna ieder hoorcollege wel opgenomen omdat uit een groep van acht vriendinnen altijd wel iemand was die de kroeg de avond ervoor te gezellig vond. Ik merkte zelf ook dat ik eel beter oplette als er geen opname gemaakt werd. Nu is dit uiteraard ook een kwestie van mentaliteit en discipline.

Ik was toen heel veel tijd kwijt met elke keer terugzoeken van info. Ik denk dat dat niet zal veranderen met deze pen.
Dat zou kunnen, ik zie mezelf nu nog heel gemotiveerd in de trein terug mn aantekeningen uitwerken met behulp van de pen waardoor ik meteen al de stof heel goed ken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84479

Geschreven tekst omzetten naar gedrukte, is dat ook mogelijk bij de echo versie?

Ik heb een voorkeur voor de echo maar wil de tekst over zetten naar word. (Page)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:51

br00ky

Moderator Harde Waren
In plaats van eeuwenoude topics te kicken waar de oorspronkelijke TS allang gevolgen is, is het handiger als je een nieuw topic opent.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.