Toon posts:

Windows 7 upgrade vraagje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• justasite
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 12-06-2020
Mensheid,

Ik kan via mijn werk windows 7 64-bit Ultimate Ed. kopen voor 17 euro. Echter gaat het om een upgrade versie. Mijn vraag is of iemand weet of ik de upgrade licentie kan gebruiken voor een volledige installatie? Oftewel kan ik gewoon de volledige versie van windows7 ultimate (soort van illegaal) downloaden en dan mijn aangekochte licentie invoeren? Of zijn upgradelicenties differentieel anders dan de licentie die bij een volledige versie zit? Ik hoor het graag.

"God schiep de mens en de mensen schiepen zich een god. Zo gaat het in de wereld: De mensen scheppen zich goden en vereren hun scheppingen. Waarlijk! Zo zouden de goden de mensen moeten vereren!" - 11.3 Evangelie volgens Filippus, Nag Hammadi codex -

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een upgradelicentie werkt alleen als je een licentie hebt voor hetgeen waar je vanaf upgrade. Dus als jij een illegale WinVista hebt draaien en je upgrade, dan maakt dat je installatie nog niet legaal.

30" monitor te koop

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 12:30
Een upgrade licentie van Windows 7 is anders dan een volledige licentie.
Windows 7 zal niet willen installeren zonder eerdere Windows installatie op die pc.

• justasite
Ah, op het moment heb ik een legale (oem) versie van Windows 7 Prof 32-bit draaien. Ik heb al het één en ander gelezen over een cleaninstall, maar dan nog lopen de meningen hierover volledig uiteen. Maar als ik het goed begrijp kan ik dus met de licentie van win7prof 32-bit niet alleen de software upgraden (dus over de bestaande windows heen installeren, dit wil je niet) maar een volledig schone installatie doen? Dus formateren die schijf en installeren maar? Of kijkt de upgrade eerst naar een legale windows, gaat dan formateren en installeren?

"God schiep de mens en de mensen schiepen zich een god. Zo gaat het in de wereld: De mensen scheppen zich goden en vereren hun scheppingen. Waarlijk! Zo zouden de goden de mensen moeten vereren!" - 11.3 Evangelie volgens Filippus, Nag Hammadi codex -

• sanfranjake
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zal sowieso opnieuw moeten installeren als je van 32 naar 64bits wil :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• justasite
Dat is waar inderdaad en dan maakt de upgrade gebruik van de volledige versie licentie? Ik blijf het namelijk een wazig verhaal vinden, niet theorie maar in de praktijk.

[Voor 11% gewijzigd door justasite op 28-10-2010 16:37]

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Laatste, hij kijkt eerst of er een bestaande licentie is (xp, vista, 7, maakt niet uit), dan kun je formatteren en schoon installeren, geen enkel probleem.

• justasite
aight, bedankt voor de reacties ik gaat hem bestellen!

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 12:30
wagenveld schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:40:
Laatste, hij kijkt eerst of er een bestaande licentie is (xp, vista, 7, maakt niet uit), dan kun je formatteren en schoon installeren, geen enkel probleem.
In mijn ervaring klopt dit inderdaad.

• d00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2015
Slim Upgrade schoon installeren werkt prima over een bestaande XP of Vista. Zelfs 64 bit over 32 bit. Wel de juiste keuzes maken bij de install.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee