[Outlook2010] Hoofd account en gegevensbestand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Ik gebruik sinds ongeveer 2 maanden Office 2010, nadat ik jaren Thunderbird en OpenOffice heb gebruikt. Ik vind het allemaal wel heel prettig werken, maar sommige dingen lukken me gewoon niet. Dat zal aan mij liggen, maar ik hoop dat jullie me willen helpen...

Als ik Outlook installeer, maakt hij automatisch een .pst-bestand aan, met de naam outlook.pst. Dat is het gegevensbestand waarin veel gegevens verzameld worden, enz. Het lijkt mij het "hoofd-gegevensbestand".
Als ik daarna een eerste account aanmaak, krijgt die een eigen .pst-bestand: domeinnaam.pst
Wat ik graag wil, is dat mijn eerste account in het outlook.pst bestand wordt opgenomen; of dat het gegevensbestand van dat account het "hoofd-gegevensbestand" wordt.
Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om 1) die twee te verbinden of 2) de één door de ander te vervangen.

Ik heb al zitten sleutelen in de instellingen, maar daar kan ik outlook.pst niet verwijderen- tenzij ik een ander als standaard instel. En laat dat nou weer niet kunnen.... (vreemd genoeg)

Pieter

toevoeging: ik las nog dit: [Outlook] Standaard gegevensbestand IMAP ; betekent dit dat het niet kan, als ik mijn hoofdaccount een imap-account is? :-(

[ Voor 8% gewijzigd door Dareus op 28-10-2010 15:28 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 19:04

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan je mappen uit je outlook.pst kopiëren naar domeinnaam.pst en dan die als standaard instellen?

Heb jij overigens ook dat je de mappen van de mail moet aanklikken als je wil zien of er nieuwe mail inzit? Bij mij komt er pas een nummertje achter te staan hoeveel nieuwe mail er is als ik op de map klik |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
dank voor je snelle reactie... Al eens geprobeerd, maar dan wordt ie niet bijgewerkt...
Ik vrees dat't'm in die imap zit. Ik heb

De bericht-aanduiding (cijfertje) werkt bij mij overigens wel normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Een gegevensbestand van een IMAP account kan inderdaad niet als standaard ingesteld worden aangezien het geen ondersteuning biedt voor Calendar, Contacts, Tasks, etc...

Wat je wel kan doen is Outlook laten starten in de Inbox van je IMAP account ipv de (lege) Inbox van het pst-bestand.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info