[Multi] From Dust

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:02
Ik ben hier iets nieuws tegengekomen een nieuwe "God game" van ubisoft genaamd From Dust.

Wat ik begrepen heb is dat je een wereld maakt waarin je mensen helpt problemen te overkomen, het zit in dezelfde lijn als Black en White. Met wat Sim City elementen
Zonder de hele goed en slecht verhaal er achter.

Hieronder een korte video over het spel zelf.

@reacties hieronder

Het wordt ontwikkeld door Ubisoft Montpellier en het geinspireerd door Peter Molyneux's Populous en Magic Carpet

De release date voor Europa is gepland voor Q2 2011

Ook beschikbaar Xbox 360 en PlayStation 3 met dezelfde release date.

(kan een admin de titel fixen naar multi? dank!)

[ Voor 34% gewijzigd door mhindrik op 28-10-2010 15:46 ]

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:39

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wow! ... Vooral het einde van het filmpje doet het hem, wat ontzettend gaaf. Die poppetjes doen me een beetje denken aan Populous The Beginning, ook qua gameplay trouwens. Must have!

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

mhindrik schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:20:
Ik ben hier iets nieuws tegengekomen een nieuwe "God game" van ubisoft genaamd From Dust.

Wat ik begrepen heb is dat je een wereld maakt waarin je mensen helpt problemen te overkomen, het zit in dezelfde lijn als Black en White. Met wat Sim City elementen
Zonder de hele goed en slecht verhaal er achter.

Hieronder een korte video over het spel zelf.

[video]
misschien wat meer info.
zoals release date linkjes etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:50

Matis

Rubber Rocket

Dit lijkt wel een beetje op de realistische broer van Spore.

Wel gaaf overigens, ziet er erg gelikt uit :)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299068

Dat ziet er echt goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Leuk, nog eens een godgame. Ondanks dat ze zeker niet perfect waren, heb ik me toch steeds deftig geamuseerd met de B&W spellen. Hopelijk word dit ook wat.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het meer strategy is dan rpg verplaatst naar Strategy Games.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-04 10:06
Nog paar dagen dan komt deze game eindelijk uit. Nog meer liefhebbers voor deze game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Laatst online: 19-04 10:26
G.Scholtens schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:44:
Nog paar dagen dan komt deze game eindelijk uit. Nog meer liefhebbers voor deze game?
Jup de game gaat waarschijnlijk ook niet zoveel kosten en vond black & white een vermakkelijke game. Nog 2 daagjes wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-04 10:36
Dit ziet er tof uit. Ik ben erg benieuwd naar de gameplay-elementen. Enkel wereldjes bouwen gaat mij al gauw vervelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryopes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-01-2014

Dryopes

You shall not pass!

Mi6 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 17:00:
Dit ziet er tof uit. Ik ben erg benieuwd naar de gameplay-elementen. Enkel wereldjes bouwen gaat mij al gauw vervelen
Van de nieuwe trailer wordt je niet wijzer, maar in deze Dev Diary zeggen ze wat je doet in de game :)

Lijkt erg op Black & White, maar dan meer gefocust op de natuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-03 19:53

Nazanir

Is pappa!

Het is eerder een Populus. Het is een god-game eigenlijk. Jij schept de wereld zoals jij goed acht, met een redelijk realistische manier van het bedwingen en gebruiken van elementen (bijv lava + water om nieuwe steentjes te maken ofzo). Zoek op Google de populus serie maar eens op, From Dust heeft daar veel meer raakvlakken mee, dan met Black & White.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Het eerste waar ik aan moet denken is inderdaad populus.
Ziet er wel heel erg gaaf uit moet ik zeggen :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
psychoclown schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:32:
Het eerste waar ik aan moet denken is inderdaad populus.
Ziet er wel heel erg gaaf uit moet ik zeggen :)
Hij is voor de pc uitgesteld tot augustus, voor de xbox komt hij wel gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
ik ben heel erg benieuwd naar dit spel. Voor mijn gevoel kan het twee kanten op gaan, een spel waarbij je heerlijk kan sandboxen en van alles kan doen. Of iets wat je na 1-2 missies wel gezien hebt en dan links laat liggen.
Ik hoop dan ook dat er een playable demo van gaat komen zodat ik zelf kan zien wat het nu inhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Bornhald schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:50:
ik ben heel erg benieuwd naar dit spel. Voor mijn gevoel kan het twee kanten op gaan, een spel waarbij je heerlijk kan sandboxen en van alles kan doen. Of iets wat je na 1-2 missies wel gezien hebt en dan links laat liggen.
Ik hoop dan ook dat er een playable demo van gaat komen zodat ik zelf kan zien wat het nu inhoudt.
Hier vind je een kleine snelle review van de game :
http://www.gametrailers.c...view-pod-from-dust/718013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Als ik die reveiw zo zie hoop ik dat de de pc besturing inderdaad iets verbeteren.
Concept blijft natuurlijk leuk. doet me toch net als de meeste hier denken aan populus en toch ook aan B&W.

Ziet er in ieder geval nog steeds interessant uit, maar niet iets waar ik bereid ben de volle 100% voor te betalen, dus wacht wel tot er ergens een leuke deal van staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
Bornhald schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:14:
Als ik die reveiw zo zie hoop ik dat de de pc besturing inderdaad iets verbeteren.
Concept blijft natuurlijk leuk. doet me toch net als de meeste hier denken aan populus en toch ook aan B&W.

Ziet er in ieder geval nog steeds interessant uit, maar niet iets waar ik bereid ben de volle 100% voor te betalen, dus wacht wel tot er ergens een leuke deal van staat
Hij is al relatief goedkoop 15 euries.

bron : http://shop.ubi.com/store...NL/pd/productID.229656600

[ Voor 6% gewijzigd door Ninjaman op 27-07-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
dat had ik nog niet gezien, bedankt voor de tip. Ging er eigenlijk van uit nieuw = duur vooral als het niet indi is.

en hij staat ook nog eens op steam, jammer dat hij daar nog niet pre-order is.
http://store.steampowered.com/app/33460/

als je nu via ubisoft een steam key geeft is het zeker hebben..

[ Voor 45% gewijzigd door Bornhald op 27-07-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-03 18:40

Peter91

<=]

Lijkt me een toffe game, maar wellicht verpest de besturing of storymode het..
Dus ik had graag een demo gespeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-04 22:03
Als ik zo de reviews & previews lees, is het meer een puzzle game dan een echte god-game (oa. http://www.rockpapershotg...m-dust-review/#more-67870). Wel is iedereen positief over het spel, de graphics etc. Ik ga het zeker in de gaten houden, maar twijfel nog wel. Het blijft Ubisoft. Hopelijk geen DRM's etc.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodbwoy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-10-2021

roodbwoy

Senile Developer

Gister de eerste 3 levels gespeeld van de trial. Waren puzzels die opgelost moesten worden dmv manipulatie van de omgeving. Ook worden de rampen aangekondigd door timers. Helaas geen sandbox of creative gaming dus. Ik weet niet of dit in de volle versie wel zo is of dat dit misschien in de toekomst als feature wordt toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Populous comes back?

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:19
het is meer een puzzle meets god game. Wel erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
ik heb ook de trail gespeeld op de xbox, maar ik zit met 1 vraag.
Zit er een Sandbox mode in waar je gewoon lekker kan bouwen en doen wat je wilt?
Ik las dat iemand zei dat als je bij het allerlaatste level bent je in de sandbox mode zit zeg maar.

maar weet niet of sandbox op xbox en of pc komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35

Dreanor

Joene

Ik zie zojuist dat From Dust maar 15 euro kost op steam, niet dat ik klaag over lage prijzen, maar ik kan het gevoel niet onderdrukken dat dit spel een veredelde tech demo wordt/kan zijn.

Daarbij komt, het is een game van Ubisoft wat wel (in mijn ogen) big time promoot wordt, dus ja, er knaagt dat gevoel.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
roodbwoy schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:46:
Gister de eerste 3 levels gespeeld van de trial. Waren puzzels die opgelost moesten worden dmv manipulatie van de omgeving. Ook worden de rampen aangekondigd door timers. Helaas geen sandbox of creative gaming dus. Ik weet niet of dit in de volle versie wel zo is of dat dit misschien in de toekomst als feature wordt toegevoegd.
jammer dat er nog steeds geen PC trial/demo is. Dat zou me voor de pre-order namelijk nog best wel over de streep kunnen trekken. Lijkt me een geweldig puzzel spel voor 15euro.

Anders moet ik wachten tot er een steamsale oid is waarin hij afgeprijsd wordt.
Dreanor schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 22:36:
Ik zie zojuist dat From Dust maar 15 euro kost op steam, niet dat ik klaag over lage prijzen, maar ik kan het gevoel niet onderdrukken dat dit spel een veredelde tech demo wordt/kan zijn.

Daarbij komt, het is een game van Ubisoft wat wel (in mijn ogen) big time promoot wordt, dus ja, er knaagt dat gevoel.
Als dat ook inhoudt dat er veel updates komen vind ik het nog steeds niet erg. :)
Maar ik moet zeggen dat ik het juist een erg "low profile" spel vind, heb er voor het bekend was dat het uit zou komen nog redelijk vaak extra info over gezocht. Maar nooit echt wat extra's kunnen vinden op 2-3 filmpjes en wat screens na.

Maar ik blijf gewoon hopen dat er ooit een leuke sandbox toevoeging voor komt. Of dat ze een soort multiplayer of iets dergelijks er in kunnen bakken, wat natuurlijk ideaal zou kunnen als dit een techdemo is :D

[ Voor 40% gewijzigd door Bornhald op 01-08-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-04 10:57
En je krijgt een tf2 hat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35

Dreanor

Joene

Dat was natuurlijk ook de enige reden om dit spel te kopen. :P Helaas zit dat masker te hoog op je gezicht, het gat van de mond zit tussen je ogen ... :P

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-04 11:40
Ben aardig onder de indruk geraakt van dit spel. Ben bijna door de storymodus heen en ik vermoed dat ik inmiddels 8 uurtjes bezig bent, zal uiteindelijk op tien uur komen.

Het is niet alleen een puzzelspel, maar toch ook zeker wel strategie. Het verplaatsen van zand heeft weer invloed op de de manier waarop water zich voortzet (je dorp kan onderwater lopen of zich juist afsluiten van de andere delen van de wereld) Ook zorgt het verplaatsen van zand ervoor dat de flora en fauna zich elders gaat ontwikkelen, dit kan weer resulteren in een brandhaard dit ten gevolgen van een vulkaansuitbarsting.

Het leuke is dat je verschillende opties hebt om de boel te manipuleren. Je kan voor een beperkte tijd extra materiaal opzuigen, extra zand strooien, water later verdampen of verplaatsen. Daarnaast kan je een dorpeling ook op zoek laten gaan om een spell te leren kennen die het dorp beschermt tegen een Tsunami of een vulkaansuitbarsting (helaas niet tegen vuur). Om deze krachten te krijgen moet je een dorp of een gebied veiligstellen, eerder kunnen je dorpelingen er niet mee aan de slag. Zodoende ben je tijdens het spelen voordurend bezig met crisismanagement in verband met opkomende gevaren zoals de eerder genoemde vulkaanuitbarstingen en tsunami's.

Het leuke is dat al je acties gevolgen hebben voor het uteindelijke resultaat van het landschap. Ik kan me dan ook voorstellen dat iedere speler een ander landschap heeft op het eind. Als ik het spel heb uitgespeeld zal ik eens opzoek gaan naar Youtube films om te kijken hoe anderen het oplossen.

Kortom een Must Buy, het geld meer dan waard!

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Laatst online: 09:19
steefje schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:52:
Ben aardig onder de indruk geraakt van dit spel. Ben bijna door de storymodus heen en ik vermoed dat ik inmiddels 8 uurtjes bezig bent, zal uiteindelijk op tien uur komen.

Het is niet alleen een puzzelspel, maar toch ook zeker wel strategie. Het verplaatsen van zand heeft weer invloed op de de manier waarop water zich voortzet (je dorp kan onderwater lopen of zich juist afsluiten van de andere delen van de wereld) Ook zorgt het verplaatsen van zand ervoor dat de flora en fauna zich elders gaat ontwikkelen, dit kan weer resulteren in een brandhaard dit ten gevolgen van een vulkaansuitbarsting.

Het leuke is dat je verschillende opties hebt om de boel te manipuleren. Je kan voor een beperkte tijd extra materiaal opzuigen, extra zand strooien, water later verdampen of verplaatsen. Daarnaast kan je een dorpeling ook op zoek laten gaan om een spell te leren kennen die het dorp beschermt tegen een Tsunami of een vulkaansuitbarsting (helaas niet tegen vuur). Om deze krachten te krijgen moet je een dorp of een gebied veiligstellen, eerder kunnen je dorpelingen er niet mee aan de slag. Zodoende ben je tijdens het spelen voordurend bezig met crisismanagement in verband met opkomende gevaren zoals de eerder genoemde vulkaanuitbarstingen en tsunami's.

Het leuke is dat al je acties gevolgen hebben voor het uteindelijke resultaat van het landschap. Ik kan me dan ook voorstellen dat iedere speler een ander landschap heeft op het eind. Als ik het spel heb uitgespeeld zal ik eens opzoek gaan naar Youtube films om te kijken hoe anderen het oplossen.

Goed verhaal, helemaal mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyLukeNL
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik had hem ook gekocht. echt een heel leuke story mode.
Vooral het ena laatste level had ik wat moeite mee aangezien ik elke keer dood ging.

Het laatste level is een sandbox voor degene die het nog niet wisten. Je krijgt dan 4 powers waarmee je vulkanen, land, tsunamies en bossen kan aanmaken. Leuk spel en zeker het geld waard.
nou maar hopen dat het goed verkoopt en ze er een grote sandbox ingooien en mutliplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:40
steefje schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:52:

Dit verhaaltje heeft er bij mij voor gezorgd dat ik het spel in de pre-order heb bij steam :) Thanks! :D

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Dreanor schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 22:36:
Wat je nu al hebt bestaat uit vrij pittige puzzels (zeker als je nog wat aan de game mechanics moet wennen) en er gaan geruchten dat het team van From Dust flink wat functionaliteit gaat toevoegen indien de game succesvol wordt. Wat features waar je dan aan moet denken is een echte sandbox mode en een editor.

Tenzij Ubisoft van verdere ontwikkeling afziet uiteraard, maar aangezien deze game als een trein loopt op zowel XBLA als Steam zullen ze wel gek zijn om geen extra gratis en niet-helemaal-gratis features toe te voegen :)

[ Voor 20% gewijzigd door mindcrash op 13-08-2011 23:11 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
LuckyLukeNL schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 22:07:
Ik had hem ook gekocht. echt een heel leuke story mode.
Vooral het ena laatste level had ik wat moeite mee aangezien ik elke keer dood ging.

Het laatste level is een sandbox voor degene die het nog niet wisten. Je krijgt dan 4 powers waarmee je vulkanen, land, tsunamies en bossen kan aanmaken. Leuk spel en zeker het geld waard.
nou maar hopen dat het goed verkoopt en ze er een grote sandbox ingooien en mutliplayer.
Bedankt, dit maakt het voor mij toch wel de moeite waard, het sandbox gedeelte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 11:29
Ik wilde hem kopen, de eerste trailers gaf mij het idee dat het een game zou worden ala populous. Dat is het niet geworden maar een puzzle game en dat zoek ik nou net niet... toch jammer.. wil heel graag weer eens een populous game zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Hij is vrijgegeven op Steam. Download van 1700 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:49

nFo

Zo "even" gespeeld, ik zit nu vast op level 5: the thousand ............nogwat.
Leuke game, lijkt vrij simpel, maar damn ik ben nu aardig lang bezig om het op te lossen.

[ Voor 31% gewijzigd door nFo op 17-08-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 14:04
Ik heb het zojuist ook even gespeeld, een leuk spel, maar ik kan maar slecht wennen aan dat het scherm heel gefocused is aan de muis. (Komt vooral doordat ik met wasd rondkijk, de muis voelt daar net te sloom voor aan)

• Soepstengel
Zhalix schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 21:55:
Ik heb het zojuist ook even gespeeld, een leuk spel, maar ik kan maar slecht wennen aan dat het scherm heel gefocused is aan de muis. (Komt vooral doordat ik met wasd rondkijk, de muis voelt daar net te sloom voor aan)
Heb net vanaf 8 uur bijna non-stop zitten spelen, erg leuk spel zeg! Ik deel je mening wat betreft de camera besturing, met de muis is echt waardeloos soms! Zeker in het begin probeerde ik beide te doen, WASD en muis, maar dat is echt een ramp. Wat dat er gaat is het volgens mij een directe port van de Xbox360, jammer!

Voor de rest is de gameplay echt waanzinnig leuk! Het oplossen van de puzzels gaat mij goed af. Ik kom overal makkelijk doorheen door gewoon te pushen; als het met een klein beetje zand niet lukt dan maar een heleboel! Die vuur bomen ga ik uit de weg, heb al een paar keer gehad dat die water planten kapot waren gegaan en dat dus één van m'n dorpjes in de fik kwam te staan. Viel me op dat als je de vuurbomen ingraaft en er daarna flink wat water in gooit die dingen gewoon klein worden en het niet meer doen, zo ben ik dus dat level door gekomen ;)

Wat mij betreft zeker de 15 euro waard! Heb er nu al 5 uur inzitten, en ik denk dat ik het nog wel vaak ga spelen :) Ow ja, iritantie puntje is de Ubisoft zooi die erbij zit. Koop je het spel via steam, kan je daarna alsnog inloggen bij Ubisoft en is dat ding ook gelijk bezig met updaten. Ik snap niet waarom dat nou weer anders moet, vele andere steam games kunnen wel gewoon via Steam updaten etc.

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04 11:47

jelbo

Hij doet het niet!

Pff, heb het spel gisteren gekocht voor de pc en wat een waardeloze port is dit zeg. Ik had beter moeten weten en geen impulsaankoop van Ubisoft moeten doen. Een framerate-limiet van 30fps, geen graphics options (en dus ook geen AA), verschrikkelijke controls, bah. Heb via STEAM Support en Ubisoft Support een refund gevraagd. Op de forums en facebook pagina's stikt het ook van de klachten.

Heel erg jammer dit, want dit verpest een spel voor mij volledig. M'n broer zit nu de gekraakte versie te spelen, maar hij heeft blijkbaar geen last van de frameratecap en brakke controls.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:07
RockPaperShotgun heeft een duidelijk advies op dit moment: niet kopen... Zie ook http://www.rockpapershotg...need-online-badly-ported/.

• ArnoAG
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-11-2024
Jammer, dit had wat moois kunnen worden... hier ga ik niet voor betalen. *begint een beetje een hekel te krijgen aan Ubisoft*

EDit: misschien gaan ze dit ook met From Dust doen... http://tweakers.net/nieuws/76243/ubisoft-past-drm-driver-san-francisco-aan.html

[ Voor 47% gewijzigd door ArnoAG op 18-08-2011 13:46 ]

Incompl te

• Bornhald
Erg jammer, keek wel een beetje uit naar dit spel, en al helemaal voor die prijs. Maar laat maar als het zo moet.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-03 20:52

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Met de tegenvallende graphics en besturing, vind ik het al mijn geld wat ik ervoor betaald heb dubbel en dwars waard.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04 11:47

jelbo

Hij doet het niet!

Tja er zijn vast zat mensen die het niet zoveel kan schelen of die het zelfs niet merken, maar er zijn ook mensen waarbij 30fps en rare muisacceleratie een spel gewoon onspeelbaar maken. Dat laatste is bij mij zo en ik heb dus ook echt niets aan het spel nu.

Ik begrijp niet dat een spel zo gereleased kan worden en vraag me af wat de betrokkenheid van de developers hierin is. Ubisoft is als uitgever verantwoordelijk, maar zouden zij ook de port op hun geweten hebben? Bizar dat een team van mensen dit OK vindt.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Alleen al dat nare drm gedoe weerhoud mij ervan om dit spel aan te schaffen, jammer leek me wel leuk. Ach ga wel weer populous spelen :)

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Heb de game niet gekocht maar via de Piraten Baai ontvangen, heb de game inmiddels uitgespeeld en ben er dik tevreden over, laatste paar levels waren lekker pittig ook.

Zit nu al een kleine 2 uur te spelen in die sandbox map, en als ik mijn huidige setup van eilanden zat ben laat ik het allemaal terug in zee zinken en begin ik opnieuw, heerlijk :D

Edit: Ik heb met de gekraakte versie overigens totaal geen last van lage fps of haperende besturing, alles loopt vloeiend. Enige minpuntje is dat ik niet uit kan vinden hoe ik in de sandbox-mode een groter stuk aarde kan laten wegzakken in zee, zoals op het einde in een van de filmpjes op de front page te zien is :-(

[ Voor 50% gewijzigd door Statiegeld op 18-08-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Aan de ene kant ben ik het wel met de meeste reacties eens; de (codeer) kwaliteit is ver te zoeken, maar aan de andere kant weerhoudt me dat nog steeds niet om het spel te spelen! 30fps herken ik wel, dat lijkt bij mij ook te gebeuren, maar het maakt het spel echt niet onspeelbaar ofzo. Het hapert bij mij niet tot nauwelijks, maar het is een god-game geen FPS! Bij een FPS is 30fps zwaar hinderlijk, maar bij een spelletje als deze is het prima speelbaar. Feit blijft natuurlijk wel dat het een slechte port is van de xbox naar de pc, dat had echt wel veel beter gekund en gemoeten. Toch vindt ik het nog de 15 euro volledig waard omdat de gameplay echt heel erg veel goed maakt. De besturing is in het begin even vervelend, en soms val ik daar nog steeds over, maar er is over het algemeen goed mee om te gaan, ik verwacht wel dat ze dit gaan fixen in een update overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flashwin
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-03 07:56
Chuckster schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:03:
Heb de game niet gekocht maar via de Piraten Baai ontvangen, heb de game inmiddels uitgespeeld en ben er dik tevreden over, laatste paar levels waren lekker pittig ook.

Edit: Ik heb met de gekraakte versie overigens totaal geen last van lage fps of haperende besturing, alles loopt vloeiend.
Intelligente post :') Nee serieus.

Asus Premium Vista // E6600@3,6GHz // PNY nVidia 295GTX // 4GB Kingston HyperX@800Mhz DDR2 // OCZ Vertex Turbo 32 GB // Logitech G35 // Thermalright AXP-140 // Coolermaster M620 // Antec Skeleton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statiegeld
  • Niet online

Statiegeld

Doordrinken!

Flashwin schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 03:29:
[...]
Intelligente post :') Nee serieus.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-04 22:03
Tja, wat moet je hier nu mee. From Dust spreekt me erg aan. Het spel wordt nu volledig verknalt door Ubisoft. Door 30 fps, muis/cameraproblemen en doordat het er op lijkt dat Ubisoft gelogen heeft over de DRM. Ik lees woedende verhalen van mensen die na eerdere posten van Ubisoft over DRM (eenmaal authenticatie) een preorder gedaan hebben en nu vastlopen. Heeft Ubisoft hier willens en wetens dekluit belazerd?

Ik wil het spel graag, maar wacht toch maar af

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williewonka03
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
Wat ben ik toch blij met piraterij bij dit soort idiote drm. Hilarisch dat ondanks al deze beveiliging het spel een dag na release gekraakt is. Wel grappig spel trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
Aan de ene kant ben ik het eens met het DRM verhaal; het is echt nutteloos want het wordt binnen no-time toch wel gekraakt, laat het er dan uit. Aan de andere kant vindt ik het wel een beetje lame dat dat dan meteen de rede is om het spel maar illegaal te downloaden. Download het dan ook gewoon niet en speel het spel dan ook gewoon niet :| Ik zeg niet dat ik altijd alles goed doe, maar ik schep er tenminste niet over op in het openbaar...

Echt heel tries dat Ubisoft dit spel zo heeft vernageld. De DRM is wel één van de grootste boosdoeners denk ik, het spel wordt van alle kanten geboycot, en dat zal de verkoop wel geen goed doen. Het zal ze daarom ook goed doen om snel die DRM er uit te halen om de schade nog enigszins te beperken. Gooi er daarnaast nog een update tegen aan wat de besturing verbeterd, en een mogelijkheid om de graphics beter in te stellen en iedereen zal een stuk meer tevreden zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 11:29
Spellen die slecht zijn kwa techniek, inhoud of andere dingen zoals DRM moet je niet kopen maar ook niet downloaden! Het downloaden ervan zorgt alleen maar dat de producer kan zeggen "De lage verkopen lag aan de downloaders".

Mensen moeten gewoon kritisch zijn en niet met elke hype meegaan. Hoeveel mensen hebben al wel niet de nieuwe Starwars gepreordered? Komt de producer ook nog met "Er zijn maar een x aantal beschikbaar". Je hebt al een tijd gewacht, dan kan die extra maand naar de launch er ook nog wel af. Dat zorgt ervoor dat je weet wat je krijgt voor je geld en dwing je de producer meer kwaliteit af te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
DRM drama en slechte port daargelaten heb ik erg veel plezier met de gameplay van het spel! Ik gebruik deze hack/dll om de framerate cap te verhogen, maar dat veranderd ook een beetje je physics, alhoewel ik er nog niks van gemerkt heb (maker zou werken aan een fix).

Gevonden via de From Dust thread op Facepunch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik heb weinig last van de DRM (al wel erg onklantvriendelijk).

De gameplay van Dust is echter dik in orde. De levels zijn leuk om te doen (wel makkelijk) en de physics zijn geweldig. Je kunt ieder level op meerdere manieren oplossen; aan het einde van een level ziet alles er totaal anders uit als in het begin. De laatste level biedt een aardige sandbox, al ben je snel gelimiteerd in bomen/vulkanen. Hoop dat er snel een scenario editor/modbox uitkomt; dan gaat dit spel nog een lange toekomst tegemoet.

Afbeeldingslocatie: http://cloud.steampowered.com/ugc/558665478319216377/F36AF200093293F2A488F23668E0E842A5EE28A9/

[ Voor 10% gewijzigd door /TheDuke\ op 22-08-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-04 19:28
/TheDuke\ schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 09:12:
Hoop dat er snel een scenario editor/modbox uitkomt; dan gaat dit spel nog een lange toekomst tegemoet.
Zou heel erg welkom zijn, vond het spel namelijk redelijk karig. Engine is prima, al moet er wel nog aardig wat fixes komen voor de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Heb het aangeschaft, 15 euro lijkt me niet veel voor zo'n spel. Hij is nu aan het downloaden, over een kwartiertja kan ik spelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:31
Ik houd m'n hand nog op de knip, het spel leek me fantastisch gezien de graphics en sfeer die de screenshots laten zien, maar de huidige bugs plus het geforceerde Ubisoft programma maken het een not-buy voor mij. Als ik een spel op Steam koop zit ik niet te wachten op adware van uitgevers.

Ik had echter nog wel een vraag over de game: Hoe is de muziek? Het hele spel brengt nostalgische gevoelens naar Populous 3 terug, en dat spel had een prachtige soundtrack die in een zeer belangrijke mate bij droeg aan de sfeer.

*gaat verder met wachten op een No DRM patch, 60fps, AA en verbeterde controls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394020

Moet je eerst de story mode uitspelen voordat je met de map editor aan de slag kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-04 11:03

djunicron

*click-swoosh-thud*

30 fps cap?

Ik dacht nog te gaan spelen met deze zooi voor die €15,- als Ubisoft die DRM eraf haalt.

30FPS cap heb ik eerder al op de Transformers game gehad, daar was gelukkig een patch voor, ik kreeg toch een hoofdpijn. Waar dat nou goed voor is weet ik niet, iets met aim die anders niet "eerlijk" was ofzo. Zal wel console non-sense zijn. Of lui / slecht code werk.

Ik hoorde ook al van een kennis dat je dit spel in één zitting van 5 uur uit kon spelen, waarbij nog 25 min rommellen met het laatste level en filmmateriaal zit.
Daarnaast steekt het dus technisch slecht elkaar en zal een editor / een aantal mods er wel niet komen.

Laat maar zitten dus voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:07
Je kunt inderdaad vrij snel door de game heen vliegen helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Leuk spel, ben nu in de 5de level maar heb geen tijd om verder te spelen :(

PC versie gekocht op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:37
Cid Highwind schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:35:
Ik houd m'n hand nog op de knip, het spel leek me fantastisch gezien de graphics en sfeer die de screenshots laten zien, maar de huidige bugs plus het geforceerde Ubisoft programma maken het een not-buy voor mij. Als ik een spel op Steam koop zit ik niet te wachten op adware van uitgevers.

Ik had echter nog wel een vraag over de game: Hoe is de muziek? Het hele spel brengt nostalgische gevoelens naar Populous 3 terug, en dat spel had een prachtige soundtrack die in een zeer belangrijke mate bij droeg aan de sfeer.

*gaat verder met wachten op een No DRM patch, 60fps, AA en verbeterde controls
Same here. Heb 10 van de 15 € die ik voor dit spel in mijn hoofd had "opzijgezet" aan de soundtrack van the Bastion gegeven. Zo een PC port verkloten, dat moet je kunnen. Dan laat ik het spelen van dit spel dus voor wat het is tot ze dat fixen, of speel ik het niet. Games downloaden doe ik al lang niet meer, en indie games downloaden is voor mij goed voor een plaatsje in "the special hell" van Shepherd Book.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Pagina: 1