Toon posts:

Geheugen mixen zelfde merk zelfde type.

Pagina: 1
Acties:

• BitchCrew
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06:29
Momenteel heb ik 4G Dual channel Corsair Dominators GT 1600 7-7-7-20, ik zou graag naar 8G gaan nu.

Als ik exact hetzelfde nog eens koop kost met dit ongeveer een 150€ (afhankelijk waar).

nu zie ik in de pricewatch dat er ook Dual channel Corsair Dominators GT 2000 CL 8 zijn voor ruwweg 30€ goedkoper.

Is het mogelijk dat deze stabiel draaien op men mobo? (heb de Maximus III Gene.) Ik dacht wel dat ze in de QVL's staan.

Ik vermoed dat ik die 2000 CL 8 wel zonder problemen stabiel op 1600 CL 7 krijg.

Is er iets dat ik in acht moet nemen of is dit risico's nemen?
Spanning is allebei 1.65v dus dat is niet het probleem.

:)

• Paco_NL
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08-09 20:50
Kan je die van 1600 CL7 niet overklokken naar neemweg, 2000 CL8-9?

Het lijkt mij in ieder geval geen probleem om die van 2000MHz onder te klokken.

[Voor 38% gewijzigd door Paco_NL op 28-10-2010 15:17]

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt het spul gewoon combineren in de meeste gevallen, zolang het maar compatible is en je het kunt draaien op de snelheden en timings die je instelt. Verstandig is om ervoor te zorgen dat de chips op de DIMMs hetzelfde zijn, maar op zich is dit geen vereiste. Het hangt ook af van je mobo, sommige zijn erg kieskeurig, andere vreten alles wat maar enigszins rechthoekig is.

30" monitor te koop

• BitchCrew
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06:29
Paco_NL schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:17:
Kan je die van 1600 CL7 niet overklokken naar neemweg, 2000 CL8-9?

Het lijkt mij in ieder geval geen probleem om die van 2000MHz onder te klokken.
de 1600 hebben op 1820 op 8-8-8-22 gestaan al zonder probleem. hoger ben ik nog niet gegaan ( was ook nie nodig).

Heb in verleden problemen gehad met 4 * OCZ latjes op men 775 mobo dus wil dit nog nogeens hebben eigenlijk :)
Terw_Dan schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:17:
Verstandig is om ervoor te zorgen dat de chips op de DIMMs hetzelfde zijn, maar op zich is dit geen vereiste.
Zijn die chips dan echt anders?

[Voor 21% gewijzigd door BitchCrew op 28-10-2010 15:31]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee