Pc boot niet met 4 Gb geheugen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vervelend en raar probleem. Ik heb laatst een nieuwe computer in elkaar gezet

Spec :

Gigabyte GA-870A-UD3
AMD Phenom II X6 1055T
Seasonic M12II 520W
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Club3D HD5770 (CGAX-57724I)
Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V -

Ik kreeg het niet voor elkaar om windows te installeren, dus na een mentest86+ kwamen er 30.000 error;s binnen 1 min. Dus geheugen terug gestuurd, nieuw setje ontvangen.

De modulens er in gezet, Pc wou niet booten ( alle sloten geprobeerd) daarna verschillende modules geprobeerd. met 1 modulen lukten het om windows te installeren. maar nu heb ik maar 2 gb en ik wil er natuurlijk 4

dus weten jullie waar het aan kan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat het geheugen op de QVL van je moederbord? Heb je het geheugen goed ingesteld in de bios?

Als je probeert op te starten met 2x 2GB, krijg je dan nog een postscreen te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:55:
Staat het geheugen op de QVL van je moederbord? Heb je het geheugen goed ingesteld in de bios?

Als je probeert op te starten met 2x 2GB, krijg je dan nog een postscreen te zien?
of het geheugen in het QVL staat weet ik niet, ik had geheugen die in de BBG stond maar die was niet volgens hun... dus omgeruild voor deze. Geheugen staat goed ingesteld. en nee ik krijg een postscreen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46

RvL

In welke slots heb je de reepjes tot nu toe geprobeerd. Voor dual channel moet je of beide reepjes in de blauwe slots steken, of beide reepjes in de witte. Beide mogelijkheden al geprobeerd?

Je zegt dat hij het met 1 reepjes wel doet. Maakt het dan nog wat uit welk reepjes je er in doet?

Geeft Memtest bij 1 reepjes nog fouten aan?

Zijn de pinnetjes van de geheugenslots misschien beschadigt?

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 13:05

Theck88

If it's hard just KISS!

Bij mijn ASUS P7P55D Premium had ik een gelijkwaardig probleem. Mijn geheugen stond op de QVL lijst, maar deed het ook maar met 2GB geheugen en niet met 4GB. Ook vanalles geprobeerd.

Uiteindelijk bleek dat 1 reep geheugen kapot was. Misschien bij jou ook het geval?

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Het kan zijn dat je de kloksnelheid van het geheugen moet aanpassen.
Ik heb zelf namelijk ook een X6 1055T met geheugen dat op 1333 Mhz hoort te lopen maar ik kwam er al snel achter dat mijn pc enkel wilde booten als ik 1 reepje erin deed en vervolgens in de bios het geheugen terugklokte naar 1066 Mhz voordat het 2de reepje erin kon.
Als je ze er beiden in hebt kun je in de bios je processor licht overklokken naar 3.0 Ghz en dan kun je wel makkelijk die 1333 Mhz draaien. (Wel ook even de FSB correct verhogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
op welke settings kan ik het geheugen 1066Mhz laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou beginnen met gewoon de snelheid op 1066MHz te zetten en verder van de timings af te blijven. de SPD zal de timings doorgeven, en dat gaat gewoon werken. Je kunt het altijd nog tweaken als je wilt, maar ik zou eerst kijken of het op deze manier stabiel gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

ik heb dit probleem ook gehad, je moet 1 reepje erin doen, voltage ophogen naar iets boven standaard en dan alle andere reepjes erin doen.

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Pagina: 1