Exchange beantwoorde berichten worden niet verzonden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179110

Topicstarter
Ik zit met het volgende irritante probleem waar ik niet kan uitsluiten waar het probleem zit.

Situatie: 1x Exchange 2003 server en 3x Desktop client met outlook 2003 / 2007

1 gebruiker heeft ineens het probleem dat berichten die beantwoord en of doorgestuurd worden in het postvak uit blijven hangen. Er wordt dan geen foutmelding gegeven maar ze blijven er gewoon in zitten.
Op het moment dat de berichten verplaatst worden naar bijv. concepten en er wordt een nieuw bericht aangemaakt en verzonden gaat deze wel weg. Deze gebruiker maakt gebruik van office 2003 en de overige gebruikers hebben er geen last van.
Aangezien het vrij irritant begint te worden zoek ik de oplossing maar heb geen idee waar het zou kunnen liggen.

Wie heeft een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:26

lier

MikroTik nerd

Indien er ook OWA (Outlook Web Access) draait, zou je kunnen controleren of dit gedrag ook plaats vindt als je van daar uit gaat beantwoorden/doorsturen.

Verder kan je op een andere pc (roaming profiles?) even testen.

Tot slot, logging (client en server site) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Owa geprobeerd zelfde probleem.
Nieuwe berichten die gestuurd worden kunnen ook beantwoord worden maar bepaalde adressen (ook intern) kunnen niet doorgestuurd worden en blijven stomweg hangen.

Als ik een van de berichten naar de concepten verplaats en vervolgens deze probeer were te verzenden blijft hij weer staan in het postvak uit.

Het lijkt wel een instelling op de pc zelf om de een of andere reden.
Profiles zijn niet roaming. Het probleem lijkt voornamelijk te zitten in het doorsturen.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 179110 op 28-10-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem lijkt hem nu nog te zitten in dat het beantwoorden van een bepaald adres blijft hangen in het postvak uit... waar zou dit hem op vast kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het probleem is nog niet opgeslost wellicht heeft iemand nog ideën hoe het op te lossen?
1 gebruiker heeft het probleem als hij berichten van bepaalde personen beantwoordt en of doorstuurd deze berichten in zijn postvak uit blijven hangen. Op het moment dat deze berichten verwijderd worden en er wordt een nieuw bericht naar een van deze adressen wordt gestuurd wordt deze wel normaal verzonden.

Ik heb zo'n beetje alle instellingen in outlook (2003) al nagelopen en het exchange account opnieuw aangemaakt. Tevens office volledig opnieuw geinstalleerd, echter mag het allemaal niet helpen.

Er komt tevens een vreemd probleem bij;
Op het moment dat gebruiker a een bericht naar gebruiker b stuurt komt deze bij gebruiker c in het postvak in :? De aliassen etc in exchange staan allemaal goed.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 179110 op 01-11-2010 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
iemand misschien een idee waar het probleem zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 10:44
recipient policies ook gecontroleerd? En dat deze resulteren in de juiste e-mail adressen en default e-mail adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit was inderdaad het probleem de default emailadres en alias stonden verkeerd, het is nu aangepast en lijkt zover weer normaal te werken. bedankt voor de hulp!!

Topicstarter
Het probleem lijkt in mindere mate toch nog aanwezig te zijn...

1 bepaalde gebruiker heeft het probleem dat als hij mails krijgt van 1 bepaalde persoon hij berichten van deze contactpersoon geen berichten kan beantwoorden of doorsturen, op het moment dat hij dit doet blijven ze gewoon in het postvak uit hangen. Echter nieuwe berichten naar deze contactpersoon gaat zonder problemen en ook het ontvangen gaat goed. De policies heb ik allemaal gechecked deze staan goed. Ik heb al heel veel tijd erin zitten maar kan de oorzaak ervan nog niet achterhalen heeft iemand wellicht tips of een oplossing om het probleem te verhelpen?

• lier

lier

MikroTik nerd

Welk formaat heeft de mail: platte tekst, RTF of HTML?

Topicstarter
HTML formaat
ter info alle andere gebruikers kunnen berichten van dezelfde contact persoon wel beantwoorden en of doorsturen :?

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 179110 op 18-11-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand wellicht nog tips? lijkt erop alsof het ergens is de policies niet goed gaat maar zover ik alles heb nagelopen staat alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-05 10:44
Misschien is die gebruiker ooit handmatig ingesteld? (dat via de eigenschappen van de gebruiker het vinkje bij E-mail Addresses is uitgezet).

Via Outlook Web Access werkt het wel? Misschien Outlook dan eens opnieuw installeren.

Verder zou ik het niet weten als je geen meldingen in de Windows server/workstation logs hebt. Van Exchange logging zelf heb ik weinig kaas gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gebruiker heeft altijd via Exchange gewerkt, Webacces zelfde probleem erg vreemd maar heb er nog geen oplossing op gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de user op een andere pc aangemeld en ook hier kan deze gebruiker geen berichten van 1 adres beantwoorden en of doorsturen, dit terwijl een andere ingelogde gebruiker op dezelfde pc dit wel kan.
Heb echter werkelijks alles al gecontroleerd maar kan echt helemaal niks vinden wat met tot een oplossing brengt.
Iemand nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben er nu al een behoorlijke tijd mee bezig maar heb het nog niet kunnen verhelpen en het begint behoorlijk vervelend te worden. Heeft iemand nog ideën wat dit zou kunnen zijn

Outlook is al volledig opneiuw geïnstalleerd.
Policies zijn nagelopen
Alle gebruikers in hetzelfde domein kunnen naar de desbetreffende persoon wel doorsturen en beantwoorden.
De gebruiker / pc waar het om gaat kan wel nieuwe berichten naar de ontvanger sturen en krijgt er ook mail van binnen zonder problemen echter het beantwoorden of doorsturen van deze berichten blijven zonder foutmelding hangen in het postvak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Als het in OWA ook niet goed gaat staat het los van de client (= iets anders dan de user).

Er is in ieder geval al twee keer geadviseerd om je te verdiepen in de logging, heb je hier al iets mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het vreemde is als ik op een andere pc inlog met de desbetreffende gebruiker gegevens kan ik dus wél doorsturen en of beantwoorden. Ik heb de logboeken op de server volledig doorgespit zonder enige resultaat.
Welke logging zou ik verder nog meer kunnen controleren?

Gezien het feit dat het op een andere pc wel lukt en via OWA niet zou je zeggen dat het hem aan de client kant ligt, hierbij moet ik wel aangeven dat de OWA niet altijd even soepel loopt daar denk aan bij beantwoorden een roodkruisje bovenin etc. zodat je dan weer opnieuw moet inloggen. SP2 heeft hierin ook geen oplossing geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

EoG

BOFH

Probeer je GAL eens te synchroniseren met de server op de desbetreffende PC, heb wel vagere dingen meegemaakt welke betrekking hadden met het verzenden van mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
uhhm een hele idiote vraag wellicht maar hoe kun je je GAL synchroniseren met de desbetreffende pc..
Exchange is niet mij sterkste kant zoals je merkt.

Gedaan echter geen resultaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 179110 op 03-12-2010 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

SMTP logging lijkt mij het meest voor de hand liggend...

Hoe heb je de clients geconfigureerd?
Zijn alle clients op dezelfde manier geconfigureerd?
Maken ze alleen gebruik van Exchange (op de default manier)?
Zijn er geen IMAP/andere mail servers/client mail accounts geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na echt heel lang zoeken maar eens het ost bestand gecontroleerd met scan pst/ost deze heeft een aantal fouten hersteld waarna het weer werkte.
Erg vreemd dat een derglijke "klein probleempje" optreedt bij een corrupt ost bestand terwijl álles verder goed werkt binnen outlook...maar goed weer wat geleerd zullen we maar zeggen.

Bedankt voor alle respons!!
Pagina: 1