Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Zwart scherm bij opstarten, F8 niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• Filipek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03-2022
Gistermiddag kreeg ik een foutmelding van Windows en dat er een oplossing was gevonden voor één of ander probleem (services.exe of iets met host). Ik weet niet waardoor het kwam, maar tijdens het surfen had ik wel een melding van Avast Antivirus gekregen dat hij 1 of andere link had geblokkeerd (blijkbaar niet goed genoeg). Ik kon via Firefox of Google Chrome geen webpagina meer openen (alles was blank) dus ik besloot de laptop opnieuw op te starten. Voordat het 'windows laden' scherm komt, krijg ik echter een zwart scherm en gebeurt er verder niets. Ik kan ook niet door middel van de F8 toets in het scherm komen waar ik voor veilige modus zou kunnen kiezen. Het enige wat ik kan is in de bios setup en mijn bios wachtwoord invoeren die ik heb ingesteld.

Via de windows (Vista Business) installatie cd (Ik heb een Dell laptop, alles zat er op geïnstalleerd toen ik hem kocht) kan ik gelukkig wel in de CD komen.

- Ik heb geprobeerd via command prompt chkdsk c: /r uit te voeren, dit heeft hij gedaan alleen het probleem is nog steeds niet verholpen.

- Ik heb de eerste optie gekozen om voor fouten te scannen waarom de PC niet opstart, maar daar had hij niks gevonden.

- Ik heb geprobeerd een systeemherstelpunt (ik had er 1 van gister middag voor het probleem) te herstellen, maar tijdens het herstellen crashte hij met een foutmelding en daarna was het systeemherstelpunt verdwenen.

Wat kan ik nu het beste doen en is er nog hoop om mijn pc te redden of ziet het er naar uit dat ik de lul ben? Ik baal als een stekker omdat ik geen backup heb van mijn belangrijke documenten, is het wellicht mogelijk om via command prompt tot een externe harde schijf te komen en dan mijn belangrijke documenten ook via command prompt daarop te kopieren?

Verwijderd

Even je harde schijf eruit trekken en aansluiten op een ander systeem. Dat kan ook gemakkelijk via een usb behuizing. Dan kan je al ja data kopiëren en dan Windows opnieuw erop zetten.

• Filipek
Sorry ben vergeten te zeggen dat het om een laptop gaat.

En hoe weet ik dat de data die ik overzet niet besmet is met een virus/malware?

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 09:18
Je zou even vanaf een cd-rom kunnen booten, en kunnen kijken of er een driver van 0KB in je drivers map staat. Drivertje verplaatsen (niet verwijderen totdat je zekerheid hebt dat het een slecht bestand is), nogmaals booten, als je dan weer beeld hebt zou je je bestanden in principe ook over kunnen zetten.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Filipek schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 13:44:
Sorry ben vergeten te zeggen dat het om een laptop gaat.

En hoe weet ik dat de data die ik overzet niet besmet is met een virus/malware?
Door te scannen met een goeie virusscanner ;) Maar even serieus je mag zelf ook best wat moeite doen hoor. Je kan met een willekeurige bootcd gewoon je bestanden van de schijf halen. Zoek zelf voortaan even rond voordat je erg simpele vragen stelt.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Filipek
sanfranjake, het punt is niet dat ik niet weet hoe ik mijn bestanden over kan zetten, want dat kan ik via hiren's bootcd doen (geloof mij nou maar, ik heb genoeg research gedaan en gezocht, maar een probleem als de mijne komt ten eerste niet vaak voor, en ten tweede kunnen het verschillende redenen zijn wat er kapot is.

Ik heb ook al via een bootable virus scanner (AVIRA ANTIVIRUS RESCUE SYSTEM) mijn computer gescand en opgeschoond, maar hij start nog steeds niet normaal op. Ik heb via Hiren's boot cd ook anti malware programma's gedraaid (die er op stonden en die het deden, want heb geen verbinding tot internet dus kan ook niet updaten) etc. maar niks helpt tot nu toe

Maar mijn punt is dat ik mijn belangrijke bestanden niet over wil zetten op een harde schijf en het risico lopen dat ze bestmet zijn en alles op mijn externe harde schijf besmetten, want dan ben ik nog verder van huis.

OPTICAL ik neem aan dat je naar de windows/system32/drivers map refereert? Daar staan alleen .wdf files van 0 kb, maar ik iik neem aan dat jij de .sys bestanden bedoelt toch?? Daar zijn geen files van 0 kb bij.

Nogmaals sanfranjake, ik doe er eerst alles zelf aan voordat ik ergens een vraag stelt, ben niet helemaal een leek op dit gebied, maar ik denk dat dit een probleem is dat structureel opgelost dient te worden en verschillende mogelijkheden uitgesloten dienen te worden en zo'n expert ben ik helaas niet.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:51

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Download de nieuwste 10.10 versie van Ubuntu Linux, brand 'm op CD en boot je laptop ermee. Als het goed is kun je dan in ieder geval je harddisk benaderen en eea het netwerk op backuppen.

Als je bang bent dat er iets in je files zit, laat dan een virusscanner eroverheen lopen als je backup klaar is.

[ Voor 23% gewijzigd door strandbal op 30-10-2010 17:13 ]

Hier stond een dode link.

• Filipek
Bedankt,

Maar via hiren's bootcd kan ik ook al bij mijn files, dus ik denk ik dit maar ga doen dan en dan de c partitie formateren en windows opnieuw er op zetten
Pagina: 1