Toon posts:

WRT54G router

Pagina: 1
Acties:

• r0om4an
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09-09-2015
Hey ik heb een simpel vraagje,

Ik heb een Lynksys WRT54G voor professioneel gebruik, wat is de max. users?

Heb een user guide gedownload en staat niet hoeveel gebruikers en bij product review staat max users 0.

Iemand enig idee.

Dank op voorhand

• Joolee
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 17-09 21:08
Dat hangt volledig af van de gebruikers. Meestal zijn dit soort routers gelimiteerd door de grote van hun NAT tabel (aantal gelijktijdige verbindingen)

Als je een alternatieve firmware als DD-WRT installeerd kun je al een hoop meer gelijktijdige verbindingen aan. Ik denk ook dat er wel te vinden is hoeveel verbindingen dat ongeveer zijn in totaal voor die router.

• r0om4an
Ik kan het absoluut nergens vinden hoeveel het zijn voor deze router :)
Toch al bedankt voor deze info!

• swbr
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-09 13:39
Ik denk eerlijk gezegd dat het praktisch maximum simpelweg wordt bepaald door de 22Mbit bandbreedte die je te verdelen hebt op dat ding.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• r0om4an
Er zitten 30 gebruikers op het internet hier ,... en proberen management te overtuigen dat het aan de router ligt dat het internet maar 60% van de tijd beschikbaar is. |:(

beperkte toegang ;( dus kan gewoon geen ipadresje meer vinden denk ik

[Voor 18% gewijzigd door r0om4an op 28-10-2010 14:59]

• d00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2015
Wat voor internet verbinding is het? (kabel/ADSL/snelheid) En welk modem hangt eraan? De WRT54G is niet bepaald professioneel te noemen. Draytek levert goede producten voor MKB.

• Den the Man
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 02:06

Den the Man

Hmmm....

welke versie van de router heb je. er zijn verschilende versies in omloop. varierend van goed instelbaar (met custom firmware) tot brakke versies (laatste modellen) die vaak vastlopen

Pak je rust!

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 01:04
r0om4an schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:38:
Hey ik heb een simpel vraagje,

Ik heb een Lynksys WRT54G voor professioneel gebruik, wat is de max. users?
Kijk, daar gaat het al mis. Waarom zou je voor professioneel gebruik een consumenten router van 45 euro aanschaffen?

Het ding was ten tijde van de introductie (2002) een leuke router, maar kan echt niet meer mee in de huidige tijd. Zeker met 30 gebruikers is de kans groot dat hij het niet aankan.

Maar dat lijkt me makkelijk te testen toch?
Als de verbinding na een reset van de router weer gaat werken ligt het inderdaad aan de router.
Is een modem reset voldoende.. dan ligt het aan het modem.

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 18:48
Kijk eens op de DD-WRT website, daar staat normaal een compatibility list. Met alternatieve firmware kan je er een stuk meer mee.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-07 14:54
Eens met job.
Ik adviseer op zoek te gaan naar een leuke SoHo-router (kan ook van Linksys zijn).
De vraag over het aantal users valt niet zondermeer te beantwoorden.
Als je 30 users hebben die slechts nu.nl bekijken is dat een stuk lichter dan 10 users die allemaal een eigen streaming radio-station luisteren, flash-pagina's bekijken, p2p doen en verschillende websites bezoeken die allemaal een auto-refresh doen. Het aantal NAT-entries is waarschijnlijk de bottleneck.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee