Toon posts:

1 verbinding 2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

• Leenders1992
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2019
hallo allemaal

ik heb hier 2 netwerken, een netwerk verbonden met internet en een niet.
ik wil graag de internet verbinding van netwerk A doorverbinden met netwerk B zonder een samenwerking van de lokale netwerken.
ik draai op beide netwerken windows server 2003.

ik hoor het graag als jullie oplossingen hebben voor mijn probleem(pje).

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 27-09 07:44
Ik hoor graag wat je zelf al hebt gevonden. Je wilt je Windows Server gebruiken als Router, Google is your friend.
Specificeer ook nog even wat je bedoelt met zonder een samenwerking van de lokale netwerken.

[Voor 29% gewijzigd door battler op 28-10-2010 15:09]

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

• Leenders1992
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 20-07-2019
we hebben hier twee gebouwen die verbonden zijn met een glasvezel verbinding en maar één gebouw heeft een internet aansluiting.
in het ene gebouw hebben we een server die onder beheer is van "unilogic". het ander gebouw staat onder mijn beheer. ik mag dus niet server B lid maken van server A. ik wil dus puur alleen de internet link hebben, maar geen domein link.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is een vrij standaard scenario, wat heb je tot nu toe kunnen vinden en waarom werkt dat niet?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DJSmiley
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:22

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Leenders1992 schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:55:
we hebben hier twee gebouwen die verbonden zijn met een glasvezel verbinding en maar één gebouw heeft een internet aansluiting.
in het ene gebouw hebben we een server die onder beheer is van "unilogic". het ander gebouw staat onder mijn beheer. ik mag dus niet server B lid maken van server A. ik wil dus puur alleen de internet link hebben, maar geen domein link.
Routertje plaatsen?

eventueel een vlan over die vezel zetten om alles gescheiden te houden. Router in gebouw A en gaan.

Maar wat is het probleem? Ik mag aannemen dat je dit soort dingen wel snapt als je het beheer doet :X

[Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 29-10-2010 11:01]

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 27-09 07:44
Als dit een bedrijfsmatige oplossing is dan lijk jij mij niet de persoon die dit moet gaan doen (nofi). Huur gewoon een automatiseerder in en klaar.

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

• Turralyon
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 08:43
DJSmiley schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:01:
[...]

Routertje plaatsen?

eventueel een vlan over die vezel zetten om alles gescheiden te houden. Router in gebouw A en gaan.

Maar wat is het probleem? Ik mag aannemen dat je dit soort dingen wel snapt als je het beheer doet :X
Lijkt meer gewoon een casus van een leerling/student.

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Turralyon schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 11:07:
[...]

Lijkt meer gewoon een casus van een leerling/student.
Dan moet hij dat in z'n boeken wel kunnen vinden lijkt me, dat is gewoon huiswerk opgaven afschuiven.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• --help
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 17-08 15:29
Afgaande op zijn gebruikernaam is hij ergens rond de 18, zou me niets verbazen in het geval van een schoolopdracht :)

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 12:08

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je plaatst er een router tussen. Wat je precies routeerd ligt aan de definitie van " zonder een samenwerking van de lokale netwerken." en "de internet verbinding" en wat je mag aanpassen in netwerk A & B.

Zonder samenwerking van lokale netwerken kan betekenen dat je niet de NT-domeinen samenvoegt, maar ook dat er een zo groot mogelijke scheiding is tussen A & B (dat B nooit op een server van A terecht mag komen.)

internet kan betekenen dat je mag browsen via een proxy, maar kan ook betekenen dat eer server uit het B netwerk beschikbaar is (via VPN of http) op internet.

( En school opdrachten doen we niet voor je, lees ook effe Het algemeen beleid #quickstart en dan snap je waarom je enkel vage antwoorden krijgt )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee