• Denizz
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-09 12:34
Hallo allemaal,

Ik zoek een nieuwe monitor. Ik heb nu een Dell Ultrasharp 2407WFP, helaas heeft die al een tijd last van rare gele vlekken op een paar plekken op het scherm en stoort het mij dat er geen HDMI aansluiting opzit.

Ik zoek daarom naar een nieuwe monitor. Mijn eisen zijn:

Grootte: rond de 24", iets kleiner mag, groter mag ook maar geen 30" ofzo.
Paneel: Liever geen TN.
Aspect ratio: Ja en hier zit het grootste probleem. Ik wil graag het scherm voor twee functies gebruiken, als PC-scherm en als televisie. Daarbij is televisie wel in de 'ondergeschikte' rol, dus minder belangrijk. Nou lijkt 16:10 mij makkelijker voor op de computer vanwege meer verticale ruimte. Alleen televisie is 16:9. Is er iemand overgegaan van 16:10 naar 16:9 en is dat een fijner of slechtere verhouding voor de PC?
Invoer: HDMI moet erop zitten.
Prijs: Liever niet ver boven de €500, ik begrijp dat dat krap is als ik geen TN-paneel wil.

Een duikje in de prijskijk levert mij het volgende op:

Dell u2410: pricewatch: Dell Ultrasharp U2410
Fujitsu SL 3260W: pricewatch: Fujitsu SL 3260W

Wat zoek ik:
- Advies over de beeldscherm verhouding, 16:9 of 16:10. Ik ga het scherm als hoofdtaak gewoon als PC-monitor gebruiken, maar hij gaat ook als televisie dienen. Ik speel spelletjes, kijk er films op, en zit ook graag met twee documenten tegelijk op mijn scherm in office.
- Toevoegingen aan bovenstaand lijstje, eventueel ervaringen met bovenstaande monitoren of dat ik er toch maar beter wat van kan schrappen omdat ze niks zijn.

Overigens neig ik het meest naar de Dell u2410, maar ik wil graag eerst even weten wat ik het beste kan doen met de verhouding :).

Alvast bedankt.

[Voor 5% gewijzigd door Denizz op 28-10-2010 14:26]

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee