Toon posts:

Sites van bepaalde webhoster niet te bereiken

Pagina: 1
Acties:

• GoblinGamer
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:56
De titel klinkt als een probleem bij de betreffende webhoster. Echter denk ik dat het probleem ergens anders ligt.

Probleem:
Ik heb wat problemen met het bereiken van mijn websites. Ik krijg ze simpelweg niet te zien.Dit terwijl alle andere webpagina's geen problemen opleveren. Het zijn niet alleen mijn eigen websites maar ook de website van de webhost zelf en andere bij dezelde host gehoste sites die ik niet kan bereiken.

Nu denk je missschien de webhoster heeft een probleem? Dat dacht ik ook. Totdat ik 1 van de websites ging bezoeken via mijn mobiel. Hier werd hij gewoon normaal weergegeven. Ook via de iPad met 3g abbo ging alles soepel. Het lijkt er dus op dat het probleem in mijn pc of het netwerk hier zit.

Wat is er geprobeerd:
  • Sites bezoeken via mijn eigen pc: Geen enkele site gehost bij de webhoster is te bereiken inclusief webhosters website. Andere sites geen probleem
  • Sites bezoeken via de iMac: Geen enkele site gehost bij de webhoster is te bereiken inclusief webhosters website. Andere sites geen probleem
  • Sites bezoeken via iPad via Wifi: Geen enkele site gehost bij de webhoster is te bereiken inclusief webhosters website. Andere sites geen probleem
  • Site bezoeken via iPad via 3G: Geen problemen, alle sites werken correct.
Extra gegevens:
  • PC: Windows Vista met Firefox 3.5.14
  • iMac: Mac os X met Safari
  • iPad met 3G abbo van Vodafone
  • mobiel met abbo van Tmobile
  • Modem Thomson TG789vn van KPN
In het modem staat de volgende melding in de logs:
FIREWALL replay check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 80.61.80.226 Dst ip: 86.93.146.46 Type: Destination Unreachable Code: Host Unreacheable

FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: 62.150.91.20 Dst ip: 86.93.146.46 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable

Ook vind ik op het web dingen over: Web Browsing Interception.
Ik heb dit proberen uit te schakelen in het modem, maar dit mag volgens mij niet.

Ik vind het een raar probleem. Weten jullie misschien waar ik het zoeken moet?

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15:17

ralpje

Deugpopje

Neem contact op met je hoster. Wellicht sta je daar in de firewall geblacklist omdat je een paar keer via FTP met een verkeerd password inlogde ofzo.

365Dude - Strava

• Foamy
  • Registratie: november 2006
  • Nu online

Foamy

Fulltime prutser

Als je een traceroute uitvoert vanaf een pc die niet werkt, loopt ie dan telkens op dezelfde hop stuk? Resolved de domeinnaam correct?

blub

• GoblinGamer
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:56
Inmiddels toch maar contact opgenomen met de host. Hier bleek ik inderdaad geblokkeerd te staan in de firewall.
Mijn ip is er uitgehaald en vanmorgen kon ik netjes alle sites weer bereiken.

Echter is het probleem toch niet helemaal weg. Na het backuppen van een site naar mijn pc begon Filezilla te zeuren over geen verbinding. Dit terwijl daarvoor de bestanden gewoon overgezet werden.

Ik ben dus bang dat ik weer in de Firewall terecht ben gekomen. Hierover is ook opnieuw een email naar de host gestuurd.

Nou vraag ik me af of ik hier zelf wat aan kan doen of dat de firewall gewoon wat strak ingesteld staat. Maakt Filezilla standaard teveel connecties?

Iemand ideeen waar het probleem kan zitten?

update 15:38uur: Ik kan de sites weer bereiken, maar heb nog geen bericht van de hoster terug. Nu weet ik dus niet of het probleem zichzelf heeft opgelost of dat er toch wat veranderd is door de hoster. Ik verwacht nog wel een reactie van de hoster.

[Voor 15% gewijzigd door GoblinGamer op 29-10-2010 15:39]

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee