Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[mySQL] Twee kolommen uitzetten in matrix

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heel kort:

Tabel in mySQL
idproduct
1aa
1ab
2aa
3aa
3ac

Moet worden:
id/productaaabac
1110
2100
3101

Ofwel: heeft iemand iets gekocht dan komt er een 1 onder het product, bij die klant. Heeft iemand een product nog niet gekocht dan komt er een 0 onder het product, voor die klant.

Met deze gegevens kan ik dan weer verder om wat Collaborative Filtering toe te passen en uiteindelijk aanbevelingen te doen voor producten die wellicht ook interessant zijn voor klanten, op basis van wat andere klanten met een vergelijkbaar kooppatroon gekocht hebben (kNN-based methode via WEKA, voor een onderzoek wat ik doe).

Ik moet dus van de gegevens zoals die in de database staan (zie boven) naar een formaat zoals daaronder aangegeven. Dat hoeft niet binnen SQL te gebeuren, het mag ook gewoon geexporteerd worden naar een andere programma als het daar mee kan. Het gaat er uiteindelijk om dat ik de data op de geschetste manier heb, zodat ik ermee naar het volgende programma (WEKA dus) kan.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heel kort: Wat is je vraag en wat heb je zelf al geprobeerd/gezocht/gevonden/etc?
Quickstart

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.