Toon posts:

Win7 Hibernate omzeilen

Pagina: 1
Acties:

• kw_nl
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 14:58
Beste mede tweakers, is er een manier om te voorkomen dat Windows opstart vanuit hibernate als hij is afgesloten met hibernate? Mijn computer wil niet meer uit hibernate komen, zodra hij de files heeft ingelezen krijg ik de melding dat Windows niet kan worden gestart. Je krijgt dan een soort restore programma, allen die failt omdat Windows nog in gebruik zou zijn... volgens mij komt dat omdat hij met hybernate is afgesloten.
Veilige modus, opdracht promp, niks lukt... Ik kan alleen een command box krijgen in de restore console. Helaas is het bestand hiberfil.sys niet te verwijderen... zijn er meer opties?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• JapyDooge
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 10:54

JapyDooge

NoxiousPluK

Je zou kunnen proberen het te verwijderen (of renamen voor de veiligheid) vanuit een Ubuntu Linux livecd'tje.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Op F8 drukken vlak na de POST van je BIOS en je zou een aantal opties moeten krijgen. Hier kan je ook kiezen voor Normaal opstarten en volgens mij doet ie dan niks met je Hibernation files.

• kw_nl
F8 met laatste configuratie pikt hij ook niet, het kan ook gewoon zijn dat me hele Windows installatie kapot is. Wel vreemd... zoveel had ik nog niet gedaan met de Windows...

• ramonlambal
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14-09 11:18
tijdens windows laden je pc uitzetten zorgt er bij mij altijd voor dat die niet in de hibernate opstart

maar de F8 optie is een stuk schonere manier ;)

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 12:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tijdens een restore op f8 duwen. en dan kiezen om de de restart gegevens weg te gooien.

deze zou moeten komen:

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Het kan aan mij liggen, maar ik zou dan liever willen achterhalen welk stuk brak geproggeld software (een driver bijvoorbeeld, of een brakke applicatie-service) ervoor zorgt dat een resume je machine laat vastlopen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kw_nl
Renamen van hiberfil.sys kon wel wel via een Ubuntu Live CD, maar had geen effect. Ik kreeg ook steeds meer het vermoeden dat Windows niet uit hibernate wou komen. Bij het opstarten gaf hij aan: Windows is loading files, volgens mij krijg je bij hibernate: Windows is resuming.

Uiteindelijk opgegeven, een nieuwe installatie is sneller dan dit oplossen. Wel erg vreemd, het enige wat ik me kan bedenken is dat Daemon tools de boel dwars zat... Voor de rest stond er nog bijna niks op...

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee