Toon posts:

Grote afstand adsl, modem tweaken?

Pagina: 1
Acties:

• skip-5
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15-09 10:56
Aloha,

Ik zit met mijn huisje helaas op 6.2km van de centrale:
DSL centrale
Afstand tot centrale 6233 meter
Code centrale Hlm-San
Naam centrale Haarlem-Santpoort

Helaas haal ik nu maar 1.8Mbit wat toch wel tergend traag is. Vorige week bleek mijn kabel weggerot te zijn, en heeft de kpn ergens tussen mijn woning en de centrale een stukje vervangen. Dit resulteerde in een verlies van 0.7 Mbit. (dit kon gebeuren vertelde de kpn meneer mij). Het modem wat ik nu gebruik is een Linksys WAG354G http://www.linksysbycisco.com/NL/nl/support/WAG354G
Hier valt helaas weinig aan te tweaken. Mijn vraag is dan ook : zou een ander modem mijn snelheid nog iets kunnen verbeteren? en met hoeveel ongeveer? (ik snap dat er niet ineens 6 mbit uit gaat komen :) )

Ik hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.

Fear can hold you prisoner, Hope can set you free

• Niels9
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16-08 10:50
Zou eerder gaan beginnen met KPN nogmaals te bellen, en ze vertellen dat je dit niet acceptabel vindt. De afstand tot de centrale gaat dan wel niet veranderen, maar een kabelbreuk reparatie kan toch nooit betekenen dat je 38% snelheidsverlies krijgt!?

• skip-5
Blijkbaar is de kabel vervangen door een ander type, wat eigenlijk juist gemaakt is voor hogere snelheden.
Die kpn man wist mij te vertellen dat hij onlangs had meegemaakt dat daardor bij een boer helemaal geen adsl meer aankwam. Die zit nu weer vrolijk op een analoge lijn :s

Nu moet je natuurlijk niet iedereen geloven, maar deze man kwam oprecht over.

• Uberprutser
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 11:46
Ik vind het persoonlijk nog knap dat je op 1+ Mbit uitkomt met meer dan 6km.

In de meeste gevallen kom je niet boven de 512Kbit als je voorbij de 5,5km zit.
Ook heeft een extra las (zoals je zelf al opgemerkt hebt) meer invloed op die afstand dan wanneer je op 2KM zou zitten vanaf de centrale.

Een gevalletje "helaas" ben ik bang.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• skip-5
Daar was ik al een klein beetje bang voor. Zou het nog zin hebben om mijn signal to noise ratio aan te passen? (mits ik een modem vindt wat dat kan)

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

skip-5 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:19:
Blijkbaar is de kabel vervangen door een ander type, wat eigenlijk juist gemaakt is voor hogere snelheden.
Die kpn man wist mij te vertellen dat hij onlangs had meegemaakt dat daardor bij een boer helemaal geen adsl meer aankwam. Die zit nu weer vrolijk op een analoge lijn :s

Nu moet je natuurlijk niet iedereen geloven, maar deze man kwam oprecht over.
Hey op die centrale zit ik ook. Ik trek er 40mbps uit :+

De vervanging van dat stuk kabel heeft waarschijnlijk een andere bron van storing geintroduceerd, of de geleiding van de las is minder goed dan de originele kabel. Dat kan inderdaad gebeuren. Het idee is dat 't beter moet worden maar soms werkt dat precies de andere kant op. Valt inderdaad weinig aan te doen. Jouw modem hardwarematig tweaken haalt ook niet veel uit-- het signaal moet nog altijd bij de centrale vandaan komen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• skip-5
CyBeR schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:11:
[...]

Hey op die centrale zit ik ook. Ik trek er 40mbps uit :+
Dan zit je waarschijnlijk niet net als ik aan het noordzeekanaal ;)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee