Toon posts:

Makro aanbieding, verstandige aankoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een gaming-pc te kopen en nu is er op dit moment bij de Makro een aanbieding van een

"Zeer krachtige AMD processor 3,2GHZ 8 MB, 2 GB grafische kaart en 1TB HD"

Het is een Packard Bell iMedia A7606
Videokaart is van nVidia GeForce GT330
2 GB met Psysx en CUDA
Intern geheugen is 4 GB
6 x USB 2.0 poort
Netwerkkaart 10/100 lan
en een 18 in 1 kaartlezer.

De pc kost 712,81 incl BTW en dat is niet duur....
Nu vraag ik me af of het een goede keus is voor een gaming pc en of de prijs/kwaliteit goed is.

Liever koop ik immers geen pc bij de Makro (vermoed met zo'n prijs altijd een addertje...) en ik hard op 't forum ook al iets gelezen over de service van Packard Bell.

Instinker of goede keus?
Kan iemand daar iets over zeggen?

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-12 21:45
Waar stel je niet een systeem met dezelfde hardware samen via de pricewatch
Dan weet je meteen of het een goede aanbieding is.

Of het een goede keus is, dat is wat anders.
Er is veel keuze in hardware en de mogelijkheden ervan.
Het ligt er maar net aan welke games je wil spelen of een PC geschikt is.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:10

BHQ

Tsja, Packard Bell..

Wat voor processor? Phenom II 965?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

700 euro vind ik niet eens zo heel goedkoop eigenlijk. Ik denk dat als je zelf iets bouwt je goedkoper uit bent. Neem Best Buy Guide overzichtstopic eens door, daar staan genoeg leuke systemen in voor je budget.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Als ik voor de grap eens iets ruwweg gelijkwaardigs in elkaar probeer te zetten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB€ 46,78€ 46,78
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 83,51€ 83,51
1AOpen H500C€ 68,69€ 68,69
1Microsoft Wireless Optical Desktop 1000€ 19,95€ 19,95
1Kingston KVR1333D3S9/4G€ 55,03€ 55,03
1AMD Phenom II X6 1090T€ 219,-€ 219,-
1MSI 880GM-E41€ 59,25€ 59,25
1Asus ENGT430/DI/1GD3 (LP)€ 76,05€ 76,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 628,26

Expres niet de goedkoopste componenten genomen waar ik dat kon, maar ook niet de duurste. Er staat nog een sticker bij 'b/g/n-draft wifi certified' waaruit ik aanneem dat het moederbord een wifi-mogelijkheid heeft, maar dat staat nergens verder expliciet.

De prijs is heel redelijk voor wat je krijgt, maar je weet zeker dat je met de packard bell een prutkwaliteit voeding en moederbord krijgt, omdat er flink op bezuinigd moet zijn om tot zo'n prijs te komen. Zelfbouw van iets gelijkwaardigs zal even duur tot iets duurder zijn, maar garandeert wel veel betere componenten.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Met name die GT330 met 2 GB en PhysX doet 't 'm voor consumenten he? :)

Packard Bell iMedia A7606
Videokaart is van nVidia GeForce GT330
2 GB met Psysx en CUDA
Intern geheugen is 4 GB
6 x USB 2.0 poort
Netwerkkaart 10/100 lan
en een 18 in 1 kaartlezer.

Doorgehaald wat echt totaal niet relevant is maar waar webshops wel mee adverteren...

Zoals al gezegd, een beetje met de PW spelen geeft je een pc met veel meer kracht dan die Packard Bell... Ik zal zo nog even wat in elkaar zetten.

Met flink wat meer power, iets hoger budget dan de PB:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 48,-€ 48,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 83,51€ 83,51
1Lancool PC-K58 Zwart€ 65,-€ 65,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,49€ 32,49
1Corsair CX400W€ 51,87€ 51,87
1GeIL Value Dual Channel GV34GB1066C7DC€ 58,10€ 58,10
1AMD Phenom II X6 1055T€ 168,-€ 168,-
1Asrock 870 EXTREME3€ 74,50€ 74,50
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 160,65€ 160,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 742,12

Viel wat hoger uit omdat ik de W7 licentie was vergeten :) Uiteraard valt er op een aantal punten nog te besparen mocht je budget het niet toelaten.

[ Voor 92% gewijzigd door Fid3lity op 28-10-2010 12:27 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:21

CeesKees

I rest my Kees

Packard bell.. Packard Hell zul je bedoelen. Ik zou mijn vingers er niet aan branden, als ik jou was...

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-12 12:15

BiLo

PSN: toiletcleaner

vergeet er niet een OS bij te doen.. is toch weer + €90

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Met de pricewatch moet je wel kijken naar de shops. Alles van 7 verschillende shops laten komen schiet niet op en misschien wil de TS wel niet zelf iets in elkaar zetten. Ook garantie is makkelijker met een compleet systeem voor een gewone consument.

Als je alles bij 1 shop besteld is het denk ik al snel 10 procent duurder. Als je voor alles de goedkoopste shop kiest maak je het jezelf heel moeilijk en ben je weer veel kwijt aan verzendkosten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• mux

mux

99% efficient!

Mijn prijslijst hierboven is slechts een indicatie (@DylanE: w7HP zit erbij) om te zien of het een goede deal is. Voor de specs: ja, het is een goede deal. Maar iedereen die hier enige ervaring met prebuilt systemen heeft kan je vertellen dat je altijd kwaliteit voor gemak inruilt. Het is makkelijker om een heel systeem te kopen, maar dan wordt het ofwel duurder, ofwel van slechtere kwaliteit. Als je zoals in mijn lijstje bijna 100 euro boven de prijs gaat zitten (incl. verzendkosten enzo) weet je dat ergens in dat packard bell-systeem gigantisch moet zijn bezuinigd en je dus iets koopt dat snel stuk zal gaan.

Aan de andere kant kun je met je systeem terug naar de winkel en hoef je er zelf niet aan te klussen als er iets stukgaat.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:01
Specificaties kloppen ook niet overigens. Er wordt geadverteerd met een Phenom II X6 1035T van 3,2GHz, terwijl dat ding 2,6GHz is. Verder kan ik het modelnummer ook nergens vinden voor specificaties die wel kloppen (op de site van PB staat ie niet en google geeft me alleen kieskeurig links waar dit model niet tussen staat). Als ik de specs van ssj3_gohan's voorstel erbij pak ben je goedkoper uit en heb je een configuratie die sneller is en uit betere kwaliteit hardware bestaat.

Ik heb een tijdje geleden ook een Medion systeem in mogen richten voor een klant van me, die moest per direct een nieuwe PC hebben ipv eentje die ik voor hem bouw met een week levertijd. Ik heb het geweten. Hardware kwalitatief wel redelijk goed (alles van MSI), maar op de kast en voeding is dusdanig bezuinigd dat ik meteen wist waar Medion die 60 euro vandaan haalde: ipv een stevige behuizing was het systeem afgemonteerd in een behuizing die van zulk dun blik was gemaakt dat zelfs Sweex nog jaloers zou worden.

• mux

mux

99% efficient!

Dan heb je nog geluk gehad, in zowel de medion die mijn broer onlangs (aargh) heeft gekocht als de oude van mijn ouders zaten weliswaar foxconn en MSI borden, maar het waren beide OEM bordjes waar aan alle kanten op bezuinigd was. Dat oude mobo is ook overleden aan bad caps, en voor de nieuwe voorspel ik ook weinig goeds.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-12 10:13
Je kunt beter gewoon naar de best-buy guide kijken en daar wat uit bestellen (en evt door de shop laten assembleren als je dat zelf niet kan (alhoewel het heel eenvoudig is)). Dit is vooral een marketing pc. Veel leuke specjes maar weinig gameprestaties voor je geld.

En packard-bell word je ook niet vrolijk van.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de heldere feedback, de makro pc wordt het dus niet **grin**
Ik heb een behoorlijk budget van maximaal 1500,00, maar als het voor veel minder kan....is dat goed voor de portemonnee.

Ik heb zelfbouw overwogen, maar daar geen ervaring mee en ik wil geen bergen vragen moeten stellen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Intel i7 met meer dan 3Ghz, 8 GB intern gebeugen en als videokaart een Ati 5750 1GB. Ik heb nu een AMD en heb begrepen dat ik beter voor intel kan gaan...

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-12 08:00

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:48:
Allemaal bedankt voor de heldere feedback, de makro pc wordt het dus niet **grin**
Ik heb een behoorlijk budget van maximaal 1500,00, maar als het voor veel minder kan....is dat goed voor de portemonnee.

Ik heb zelfbouw overwogen, maar daar geen ervaring mee en ik wil geen bergen vragen moeten stellen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Intel i7 met meer dan 3Ghz, 8 GB intern gebeugen en als videokaart een Ati 5750 1GB. Ik heb nu een AMD en heb begrepen dat ik beter voor intel kan gaan...
stel je het samen, ga je naar een computerboer. Bestel je daar alles en vaak monteren ze alles nog gratis voor je ook, omdat je daar alles hebt gekocht. En anders kost het je 50 euro ofzo.

Huub Huub Barbatruc!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:18
Je zou nog even kunnen wachten tot begin november, want komt de nieuwe best buy uit. Of je kunt al een beetje door het topic zoeken.

Maar je wilt een i7 en dan maar een 5750...... die keus snap ik niet helemaal. Zeker met jouw budget. Kun je veel beter een 480/5870 (ja 5870, want als ik mij niet vergis is deze nog altijd sneller dan de 6870)

• Killtec
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-04-2022
Als ik jouw was zal ik even nog een paar dagen wachten op de BBG van november waar weer mooie gaming pc's in komen te staan.
En verder heb ik zelf jammer genoeg ook een PB iextreme gehad omdat iemand deze voor me zou kopen. Ik heb hem een half jaar na aanschaf terug gebracht nadat hij nog steeds kapot was na het opsturen naar PB. Je hoeft van PB totaal geen service te verwachten.
Idd gewoon Packard HELL

Verwijderd

DylanE schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:21:
vergeet er niet een OS bij te doen.. is toch weer + €90
wat dacht je van "wget http://releases.ubuntu.co...-10.04.1-desktop-i386.iso " ? :Y

/me rent hard weg..... :Y) O-) :*)

/edit link aangepast... werkt nu wel... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zeara schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:54:
Je zou nog even kunnen wachten tot begin november, want komt de nieuwe best buy uit. Of je kunt al een beetje door het topic zoeken.

Maar je wilt een i7 en dan maar een 5750...... die keus snap ik niet helemaal. Zeker met jouw budget. Kun je veel beter een 480/5870 (ja 5870, want als ik mij niet vergis is deze nog altijd sneller dan de 6870)
De 5750 was ook was ook een typfout :)

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05
Heel goed OS inderdaad, zo'n 404 error. ;)
Pagina: 1