Toon posts:

[Office 2010]Access associatieklasse

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Ventrigo
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Stel ik heb twee klasses die een relatie met elkaar hebben. Hoe kan ik dan een associatieklasse maken?

Via de help van office wordt er met geen woord over gerept en Google laat te wensen over. Via Google in het Engels zoeken mocht ook niet baten.

Resultaat Google : http://www.google.nl/sear...=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
Resultaat in het Engels via Google : http://www.google.nl/sear...association+class&spell=1

Resultaat Microsoft Office : http://office.microsoft.c...aspx?qu=associatie+klasse (Geeft wel resultaten, maar niet voor Access
Resultaat Microsoft Office Engels : http://office.microsoft.c...=access+association+class (iets meer resultaten, maar nog steeds niks over een associatieklasse).

Het punt dat ik dit in Office doe omdat dit volgens de richtlijnen van school moet.

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

• pedorus
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Is een 'associatieklasse' hetzelfde als een koppeltabel? Misschien helpt [google=many-to-many relationship access]? Het is gewoon onhandig dat je (Belgische?) school eigen vertalingen verzint. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Middelen tegen corona

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Ik weet niet of dat het zelfde is, maar als ik Google op koppeltabel vind ik ook bar weinig. Die many-to-many heeft me wel wat extra informatie opgeleverd, maar ik weet niet of ik het mag vergelijken. Het document wat mijn school (docenten van de opleiding) zelf hebben opgesteld is 174 pagina's. Op één van die pagina's staat het volgende:

offtopic:
Bedankt dat je me vergelijkt met Belgen (die over het algemeen beter Nederlands kunnen dan wij ;)), maar waar haal je dat vandaan (just curious :)))

CM 690 II Advanced, Corsair 520Watt, Gigabyte X48t-DQ6,C2Q 9450, Sapphire 6790, 2x2048MB G.Skill(DDR3,7-7-7-18), Creative X-Fi Extreme Gamer, Logitech MX510 + MS Curve 2000, Samsung 957MB+T240, WD 500+160+200+500GB

• Marko_J
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 02-08 14:22
Ik snap je vraag niet.. :/

In Access wordt gesproken over 'tabellen' die 'relaties' met elkaar kunnen hebben. 'Klasse' ken ik alleen van VBA modules, maar dat zal je niet bedoelen.

Het is nogal abstract nu, en de illustratie die je geplaatst hebt is niet erg verhelderend :P

Om veel-op-veel wat toe te lichten;
Stel, je hebt twee tabellen, 'personen' en 'organisaties'. In beide tabellen staan alleen gegevens die direct op de persoon, dan wel organisatie betrekking hebben; naam, etc.

Via een koppeltabel 'functies' kunnen relaties tussen die tabellen gelegd worden.

Persoon A is werkzaam bij Organisatie X
Persoon B is werkzaam bij Organisatie Y
Persoon C is werkzaam bij Organisatie Z
etc.

Het voordeel van een koppeltabel is dat 1 persoon bij meerdere organisaties actief kan zijn, en 1 organisatie meerdere personen kan hebben.

Persoon A is werkzaam als 'verkoper' bij Organisatie X
Persoon A is werkzaam als 'vrijwilliger' bij Organisatie Y
etc

De 'functie' verschilt per relatie, en wordt dus in de koppeltabel opgeslagen. Dat zou je een 'attribuut' kunnen noemen.. i guess..

• pedorus
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
Ventrigo schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:43:
Ik weet niet of dat het zelfde is, maar als ik Google op koppeltabel vind ik ook bar weinig. Die many-to-many heeft me wel wat extra informatie opgeleverd, maar ik weet niet of ik het mag vergelijken. Het document wat mijn school (docenten van de opleiding) zelf hebben opgesteld is 174 pagina's. Op één van die pagina's staat het volgende: [afbeelding]
Ah, jullie gebruiken denk ik UML om een datamodel te beschrijven. Hier een heel boek daarover dat ook in dit geval beschrijft hoe je van UML naar daadwerkelijke tabellen komt.

In ieder geval oorspronkelijk is zo'n UML-diagram bedoelt om klassen bij object-oriented programming te beschrijven. Letterlijk gezien zou dat in Access VBA-code opleveren en geen koppeltabel, maar ik neem aan dat hier toch een koppeltabel wordt bedoelt zoals beschreven in het boek dat ik hierboven aanhaal.
offtopic:
Bedankt dat je me vergelijkt met Belgen (die over het algemeen beter Nederlands kunnen dan wij ;)), maar waar haal je dat vandaan (just curious :)))
offtopic:
Omdat ik vooral Belgische links kreeg uit google.

Vitamine D tekorten in Nederland | Middelen tegen corona

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Topicstarter
Met een klasse bedoelen "wij" tabel.
Met associatie bedoelen "wij" relatie.

Is het nu misschien wat duidelijker? :$

• Marko_J
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 02-08 14:22
Ja ;)

En dan gaat het verhaal wat ik eerder postte aardig op.

Een 'koppeltabel' zal dan 'associatieklasse' zijn, en die bestaan hoofdzakelijk uit ID-velden, die de verwijzing naar andere tabellen vastleggen.

In eerder genoemd voorbeeld bestaat de koppeltabel dan uit;
persoon_id - numeriek veld
organisatie_id - numeriek veld
functie - tekstveld
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee