Toon posts:

[Win7 x64] PC start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views

Onderwerpen

• Shiver87
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 22:41
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met een pc. Op deze pc staat Windows 7 x64 Ultimate geinstalleerd.

De pc wil alleen niet meer opstarten, als hij opstart en er in beeld komen de 4 balletjes die samen het Windows logo vormen (win 7 gebruikers zullen het herkennen), springt het beeld op zwart en daarna krijg ik een "blue screen of death". Daarna start de pc opnieuw op. Het 'blue screen of death' gaat zo snel voorbij dat ik met geen mogelijkheid de foutmelding kan lezen die het apparaat geeft.

Persoonlijk dacht ik dat het aan Windows lag, dus heb ik de pc geformateerd (wat allemaal goed ging). Alleen toen de pc de installatie wilde voltooien en dus de pc opnieuw opstartte gebeurde weer het zelfde... Weer alleen de balletjes en na de balletjes een 'blue screen of death'.

Waar kan dit aan liggen?

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het een verse installatie betreft is de kans groot dat het fout gaat in de hardware. Wat zegt de bluescreen? Google eens op die code en kijk wat een mogelijke oorzaak kan zijn.

30" monitor te koop

• DeeJee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-08 15:52

DeeJee

Dus...

Start de pc eens in Safe mode op. Lukt dat wel?

Money for nothin' and your chicks for free

• magic_nl
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 18:03

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Of kies iig de optie met F8 om niet automatisch te herstarten.

Zoals al gezegd zal 't vermoedelijk iets met hardware zijn. Meest voor de handliggende verdachten zijn geheugen en videokaart. Op basis van jouw omschrijving denk ik de laatste.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Titelfixje... en wat je met een BSOD moet doen is dusdanig vaak langsgekomen dat het echt niet al te ingewikkeld moet zijn om de basisstappen terug te vinden via de forum Search of door in de FAQs te kijken.

Als je dat eenmaal hebt gedaan en wat meer info hebt dan 'het werkt niet' kunnen we ook meer voor je betekenen.
Nu is het helaas te vaag en mist er teveel in je topicstart om echt een nuttig antwoord te geven :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee