Toon posts:

Kiosk (linux) op Thin Client t5520 installeren

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 24-09 21:12

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Hallo,

Ik heb uit 2de hands winkel een HP t5520 gekocht voor 25 Euro, wat niet duur is voor werkende computer. Wel weet ik dat geheugen en ram aan de kleine kant zijn en dus moet ik geen grote distro nemen.

Ik heb twee pogingen gedaan omdat ik niet veel mee kan doen met WinCE 5.0, ondanks goed werkende IE 6.0 met de laatste firmware.

Ik heb twee distros gevonden die op kleine flash kan zetten: TinyCore en Puppy Linux.
Ik doe eerst wat tests met TinyCore op USB stick.
Omdat TC kaal is, heb ik Firefox gedownload, maar wil ook graag flash erbij en dat heb ik gedaan met getflash. Beide installaties gaan goed, maar probleem is dat Flash blijkbaar opstarten vereist.
Helaas gaat alles weer weg na herstarten en zit ik voor dezelfde kaal desktop.
Ik kon kiezen uit OnBoot, OnDemand, Download+Load of Download. Maar ze gaan weer weg, alsof usb stick niks opslaat. Ik wil graag dat beiden op usb stick komt en natuurlijk te laden is na booten, zonder opnieuw te downloaden.
Hoe moet het eigenlijk, hier heb ik nog geen goede oplossing kunnen vinden.
Ik wil graag proberen met TC omdat het echt klein is en ideaal is voor thinclient.

De tweede distro is Puppy Linux. Met laatste versie 5.1.1 loopt het ook goed, zelfs Flash zit er al op. Helaas, flash zelf is "verouderd" en dus probeer ik te upgraden.
Eerst moet ik kiezen uit browser en dat is weer Firefox. Maar de installatie van FF loopt vast. Dus heb ik via andere pc installatie laten doen zodat het wel lukt. Wellicht te weinig ram, die is 128 MB op thinclient t5520.

Als ik op andere pc flash probeert te upgraden heb ik verschillende mogelijkheden:
- downloaden pakket van Adobe.com en zelf kopieren naar FF plugin directory
- pakket downloaden van Puppy site en laten uitvoeren
Elders lees ik dat ik eerst oude flash moet uninstalleren, maar ik zie nog geen uninstall link staan.

Ik ga straks 3e distro proberen: Webconverger, maar die kan mss wat zwaarder worden.

Ik zou dus graag soort kiosk mode doen, met Flash mogelijkheid (werkt wel met puppy distro, maar helaas krijg ik melding dat flash oud is) en toch kunnen lopen op t5520 met weinig geheugen.
Wat zou je doen?

Edit: ik heb beide met Unetbootin tool gedaan via Windows. En ook met Universal USB installer, maar die boot niet altijd op.

[Voor 4% gewijzigd door MrDummy op 28-10-2010 10:12]

• DeKaerften
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Je moet een persistent USB image maken, of een linux distro op de flashdrive van de thin client flashen en daar schrijfrechten geven aan een gebruiker.

Ik heb nog nooit een andere image dan de windows xp embedded die er voor bedoeld is naar zo'n hp t5xxx of neoware geflashed, maar het zou niet zo moeilijk moeten zijn om dit bij elkaar te hacken. Google weet er vast meer over.

• Demo
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 24-09 13:52

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Subtiel schopje.. Kijk eens naar Tinycore en/of ThinStation (specifiek voor TC's, met allerlei soorten remote-software) Ik heb op mijn werk een HP T5300 opgegraven met 32 MB flash, 64 MB ram en 400 MHz processor. Daar moet en zal ik iets op aan de praat krijgen, gewoon omdat het kan :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 18:48
Ik heb ooit eens Windows ME (en zelfs Windows XP) op een Neoware Thin-client gedraaid, maar dat was eigenlijk wel wat overkill. Je moet eens proberen om, zoals GuitarWeed zegt, een installatie persistent te maken. Is overigens Damn Small Linux geen optie?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Demo
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 24-09 13:52

Demo

Probleemschietende Tovenaar

We zitten hier niet voor niets in NOS he :P Kijkend naar je avatar: jaren terug heb ik eens met FreeBSD gestoeid nav deze guide. Helaas werkt dit niet meer met 7.x of nieuwer (en was mijn kennis destijds onvoldoende om de problemen die ik tegenkwam op te lossen) maar het leverde een werkende omgeving op in enkele tientallen MB's die bootte vanaf een CF-kaart en zijn wijzigingen opsloeg op een ramdisk.
Een dergelijke guide om Linux vanaf de grond op te bouwen ben ik helaas nog niet tegengekomen. (afgezien van LFS, maar een complete toolchain in elkaar zetten en daarna alles vanuit source opbouwen is me toch echt teveel werk) Het enige alternatief wat ik heb kunnen bedenken is Arch Linux, waarbij ik alles zou installeren vanuit het Arch Build System en dan de build-opties flink aanpassen - scheelt het bouwen van een toolchain, het handmatig downloaden van de sources en dependencies worden automatisch geregeld.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee