Toon posts:

Muismod gevonden op VH, check it!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://koti.mbnet.fi/~staff/krafiikat/foenix/hiiri/valmis.jpg
http://koti.mbnet.fi/~staff/foenix_hiiri.html

Wat er staat weet ik niet.
Maar volgens mij als hij links klikt wordt het rood en rechts geel.

Verwijderd

Eejh dat ziet er cool uit zeg! Alleen denk ik niet ie van kleur veranderd als je er op klikt!

• Roeland_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-04 02:13
Nou volgens mij wel als je die site bekijkt.

Er zitten namelijk 4 ledjes in, 2 gele en twee rode.

• -MAD-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 12:45
Ik denk wel dat die ledjes aan de muisklik is verbonden, want waarom klikt ie er anders op tijdens de foto, met verschillende kleur bij verschillende knop

Verwijderd

TOF.
K heb zo'n mooie doorzichtige muis. Meschien staat dat ook wel leuk met een paar led's.
Morgen wel eens kijken.

K ga nu pitte. (poging 6 of zo al :))

Verwijderd

ikke niet snappen??

Het is wel bruut

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

alleenn lig IK altijd met m'n hand over dat gedeelte van de muis...:D

• delyver
  • Laatst online: 24-08-2025
Op Tuesday 13 March 2001 23:00 schreef lange het volgende:
hmmm ben ik dus niet de enige

Audi A8 W12 6.0

• delyver
dit gat ik proberen :)
morgen :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Topicstarter
Je kan het natuurlijk overal plaatsen.
In je knop!!

• banana01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 23:41
Lekker handig |:( , als je er van wilt genieten, moet je de muis vooral NIET gebruiken

praktisch, heel praktisch.

krom maar waanzinnig lekker

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:33
Kaikki lähti siitä, kun näin Japalan hw-sivuilla tommosen LogoMouse
modin, jossa ideana on että hiiren sisään pistetään ledi, ja koteloon
tehdään jonkunlainen reikä josta ledin valo paistaa läpi.

Wie vertaalt dit ff? :)

Verwijderd

ik leg mijn hand bijna over de hele muis :)

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 13:35 schreef Phreak het volgende:

Ja, wie gaat dat eens ff doen?
Dan snap ik het ook nog eens een beetje. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op Wednesday 14 March 2001 13:35 schreef Phreak het volgende:

Volgens mij is het fins.
Dus laat het ff vertalen door Haagse harry en kijk wat eruit komt:

Kaikki lähti siitä, ken näin Japalan hw-sivùilla tommâhse LâhgâhMâhse
mâhdin, jossa ideana on että hiire sisään pistetään lèdi, ja kâhtelâhn
tehdään jonkunlaine rèkä josta lèdin valâh paistaa läpi

Hmm nu wordt het nog onduidelijker.
:)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Die plaatjes op die pagine zeggen net iets te weinig om het zelf helemaal goed te doen. En dat rare taaltje is inderdaad Fins. Ik heb die gast vanochtend al een mailtje gestuurd en om een engelse vertaling gevraagd. Nog geen reactie gehad.

Verwijderd

Aha, dat ziet er leuk uit :)
Het leukste is natuurlijk als je dat voor elkaar krijgt door dezelfde schakelaartjes onder de muisknoppen te gebruiken, maar je kunt natuurlijk ook een paar extra schakelaartjes voor je LED'jes er onder maken :)

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Supertof, ik heb ff wat verder gezocht omdat ik niet helemaal begreep hoe het werkte.

Hier wordt uitgelegd hoe je een logotje in je muis maakt. Hij dremelt een logo en vult dan de ruimte op met 2 componenten epoxy (zou dat van dat spul zijn om je ruit te repareren?). Vervolgens sluit hij een ledje aan op de +5 en ground.

De (in deze topic genoemde) muismod is een opvolger van de logomod. Het ledje wordt aangesloten op de schakelaartjes (wordt 5 volt bij contact) en op de ground van een ic-tje.

Dit kun je dus met elke muis doen!!! :9~

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Epoxy is een lichtgeel goedje, te koop in handige 50ml verpakkingen, bij de Gamma. Ook wel superlijm oid genoemd, of door een -inmiddels overleden- oude kennis: 2 continenten lijm. :P:P

Verwijderd

Dit soort dingen zie je ook bij de demomodellen van de Logitech Mouseman Wheel (die optische weet je wel) daar gaat dat blauwe (of rode) lampje branden op het moment dat je op een knoppie drukt...

Te vinden bij de betere Vobis Superstore...

• delyver
ik heb net ff geprobeerd, enkel hij doet het niet :(

ik heb btw wel een andere muis, met een veel een ictje met veel meer pinnetjes, ik alle pinnetje proberen maar doet niks!!!

wie weet hoe die wel moet?

ik de volgende versie van deze muis de pro versie dus :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 17:09 schreef Tha_Roeltje het volgende:
Te vinden bij de betere Vobis Superstore...
Zijn er ook betere Vobis winkels dan?

Nouja, slechter kon ook niet *D

• delyver
Op Wednesday 14 March 2001 22:55 schreef delyver het volgende:
ik heb net ff geprobeerd, enkel hij doet het niet :(

ik heb btw wel een andere muis, met een veel een ictje met veel meer pinnetjes, ik alle pinnetje proberen maar doet niks!!!

wie weet hoe die wel moet?

ik de volgende versie van deze muis de pro versie dus :)
is er nog iemand dsie hiero verstand van heeft? anders ga ik zelfs maar eens op onderzoek uit >:)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Ik heb ook nog zo'n lompe muis. Ga hem denkik groen spuiten en gaten in boren en dan hang ik hem aan de muur. Wat heb ik een hekel aan die dingen (naja iig aan die Microsoft intellymouse explorer) Yuck.

Ps2 + scrol roeld

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Op woensdag 14 maart 2001 e-mailde Matti Leponiemi het volgende:
Hi..

A lot of people have emailed me about that and asked the same thing..
it's cool to see that people like my mod ;)

Well i made a page with english instructions, you can find it here:
http://www.mbnet.fi/~foenix/mousemod/mouse.html

I hope you understand it, my english may not be the best :)
If you can't understand something or if i missed some important thing,
or anything like that just email me.

Please also tell this to all the other guys in that forum.
Ik ben zelf ook aan de slag geweest, alleen niet echt gelukt. M'n tweecomponentenlijm was wat oud, en waarschijnlijk heb ik het in de verkeerde verhouding gemixt. Dus m'n 'window' is wat plakkerig en zacht. Ik heb geprobeerd het weg te krijgen met wasbenzine, maar het enige dat toen verdween was het woord Microsoft (who cares anyway :) )...

Misschien dat het na een nachtje drogen beter is, ik zie vanmiddag wel.

Verwijderd

Die plaatjes op die pagine zeggen net iets te weinig om het zelf helemaal goed te doen. En dat rare taaltje is inderdaad Fins. Ik heb die gast vanochtend al een mailtje gestuurd en om een engelse vertaling gevraagd. Nog geen reactie gehad.
Een beetje zelf tweaken is toch niet zo moeilijk :?
Heeft niet iedereen onder ons een berg muizen van hier tot Finland liggen?

Het principe is eenvoudig.
Een van die pennetjes van je muis schakelaar ligt aan de +. Als je die knop dan indrukt verbind die schakelaar de + met 1 van de pennetjes vanhet IC dat alle signalen omzet naar RS232/PS2/USB.
bij de betere muizen (vrijwel allemaal ?) heeft het schakelaartje 2 verbindingsstanden.
Als je hem dus niet indrukt gaat hij naar het ene pennetje en als je hemindruk naar het andere pennetje.
Verbind je de LED nu met de pen die niet naar het IC togaat (en de - van de LED ergens aan de aarde) dan brand die zolang je niets doet.
Verbindt nu de tweede led met de pen van de schakelaar die wel naar het IC toegaat dan zal die oplichten wanneer je de knop indrukt,

Gewoon een oude muis pakken en proberen, eventueel op een oude XT/286 want dit werkt gewoon zolang er maar spanning op de muis staat (drivers/OS/ }:O ( ;) )niet nodig)

Vergeet alleen geen weerstand tussen de LED te doen want anders gaat ie wel even HEEL fel branden >:) Rond de 500 Ohm moet genoeg zijn bij een normale led.Blauwe Led is ook wel koel:D

Je zou ook een meerkleurenled kunnen nemen en die koppelen aan de opticouplers en de kleur laten veranderen naarmate je met de muis beweegt :o....Maar dat is watmeet electronica...maar we zijn tenslotte Tweakers!

En zoals de maker zelf al zei :
tehdään jonkunlainen reikä josta ledin valo paistaa läpi. :P

Verwijderd

Ik zal het ook eens proberen met een oude muis :D. Als het werkt post ik het wel.

Ik heb de onderdelen ff gehaald :) ga het zo ff solderen

Nu alleen nog ff testen :D

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:17

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op vrijdag 23 maart 2001 17:28 schreef PaulvdA het volgende:
Ik zal het ook eens proberen met een oude muis :D. Als het werkt post ik het wel.
Nou je het zegt... ik heb ook nog een oude muis liggen. Met m'n nieuwe doe ik het niet want die heeft al 2 lichies (Mouseman Optical:D)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ik heb het ff in elkaar gesoldeerd en het werkt, ik heb er ook al een HL logo in geboort :) Alleen nog ff dat logo opvullen met silicone kit en het is af :)

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:35
Op vrijdag 23 maart 2001 20:06 schreef PaulvdA het volgende:
Ik heb het ff in elkaar gesoldeerd en het werkt, ik heb er ook al een HL logo in geboort :) Alleen nog ff dat logo opvullen met silicone kit en het is af :)
Welke muis heb je hiervoor gebruikt ? ... ik heb ook ff lopen proberen enzo.. maar het probleem is dat er zoveel verschillende muizen en ICs zijn .. dat je nog niet weet waar je dat ding precies op moet maken

Verwijderd

Op vrijdag 23 maart 2001 20:31 schreef Mafioso het volgende:

[..]

Welke muis heb je hiervoor gebruikt ? ... ik heb ook ff lopen proberen enzo.. maar het probleem is dat er zoveel verschillende muizen en ICs zijn .. dat je nog niet weet waar je dat ding precies op moet maken
Ik heb een standaard logitech muis hiervoor gebruikt ( gaat een beetje moeilijk in mijn cordless :) ). Ik heb gewoon die plaatjes als voorbeeld genomen. Oh ja en ik heb een groen ledje gepakt. Omdat microsoft al rood heeft en logitech blauw :)

In het donker ziet dat HL logo ( die omgedraaide y ) er kei vet uit.

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:35
Op vrijdag 23 maart 2001 20:43 schreef PaulvdA het volgende:

[..]

Ik heb een standaard logitech muis hiervoor gebruikt ( gaat een beetje moeilijk in mijn cordless :) ). Ik heb gewoon die plaatjes als voorbeeld genomen. Oh ja en ik heb een groen ledje gepakt. Omdat microsoft al rood heeft en logitech blauw :)

In het donker ziet dat HL logo ( die omgedraaide y ) er kei vet uit.
:9~ PLAATJUHS !!!!

• WFvN
  • Laatst online: 07:22

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

* WFvN wil wel graag weten hoe hij zijn M$ Intelli-eye Explorer open kan krijgen zonder het beessie te beschadigen....

Mijn muisje hoort namelijk 2 leds te hebben... 1 middenonder voor het verlichten van het oppervlak.... en 1 aan de achterkant, achter het doorzichtige rood met het Intelli-eye-logo...
Dat laatste ledje brandt bij mij niet (al vanaf het begin...).... maar voor zover ik kan beoordelen zit dat ledje er bij mij niet eens in :( (misschien komt dat wel doordat ik zo ongeveer één van de eerste muisjes heb van dit type :?)

Ik zou graag dat euvel willen verhelpen en eventueel wat verder uitbreiden... mja... dan moet ik er wel bij kunnen...

iemand tips? (owja... de slijptol was niet sterk genoeg; decoupeerzaag is doorgefikt)

Verwijderd

/me gaat dit ook proberen :)

Ik heb dus zo'n blauwe optische logitech muis, ziet er op zich al cool uit met dat blauw verlichte loge :9~

Nu is mijn idee om de knopjes wat rood op te laten lichten als erop gedrukt wordt.
Als het gelukt is post ik wel wat pics...
Pagina: 1