• fangfang
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-09 18:16
Hallo!

Ik zit met een twijfel welke monitor ik wil kopen:

Ik kan van een vriend een tweedehandse Iiyama ProLite E2208HDS kopen voor 100 euro

Of een Benq G2222HDL voor 105 (excl btw) euro kopen.

hier is een link naar de vergelijking van beide producten:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/344/237733;253720

als ik de spec bekijk heb ik de volgende vragen:
- dynamisch contrast is een groot verschil: iiyama: 10.000:1 vs BenQ 5.000.000:1 is dit relevant? Ik heb wat artikelen op het web gelezen dat die specs zwaar opgeblazen zijn.

- Edge light? beter beeld? t.o.v. ccfl?

- reactie tijd: iiyama 2ms vs BenQ 5 ms, is dat nog van belang, in the **LET OP** Welke monitor moet ik kopen?-topic heb ik geleze dat dit bij de moderne monitor niet zo van belang is. iemand een idee?

alvast bedankt voor jullie input _/-\o_

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
Ik zou als ik mezelf was, en mocht kiezen voor BEnQ.

Wel minder Inch. die 5milj maakt niet uit. maar ik vindt een grotere kijkhoek toch prettig, en hou niet van boxen in mijn monitor (gebruik ik nooit)

En door die boxjes is de look van die Liyam iets minder, en zou ik ook daardoor naar BenQ gaan.

Qua Pixels en MS werk je er zo weinig van.. Dus het is natuurlijk ook wat je zelf mooi vindt ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Dutch Lion
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-09 21:30
Ik heb zelf een ProLite E2208HDS ik vind het zelf een prima beeldscherm. Is ondertussen al wel een aantal jaren op de markt. Zag hem pas voor 125 nieuw in een folder dus dan is die 100 van die vriend van jou misschien wat veel. (Ligt eraan hoelang hij hem al heeft natuurlijk).

Die boxen zie je voor de rest niet zitten.

Ik kan voor de rest geen oordeel geven over die Benq omdat ik niet heel veel verstand heb van monitoren.

Edit: voordat ik onzin ga verkopen, die 125 euro is voor een 2208HDD weet niet wat het verschil is maar er zal allicht verschil zijn. Zag er in de folder het zelfde uit maar ik dacht net ik zal het anders even nakijken ;)

[Voor 20% gewijzigd door Dutch Lion op 28-10-2010 08:47]

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee