Toon posts:

opstartherstel vindt beschadiging op schijfvolume

Pagina: 1
Acties:

• Z_Jr
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-12-2020
Hallo allemaal,

Recent crashte mijn computer nadat ik het opstarte. Daarvoor had ik niets speciaals gedaan, niets gedownload etc. . Alle downloads check ik altijd van te voren of anderen er goeie ervaringen mee hebben en ik scan mijn computer elke week, geen bedreigingen. Maar toch crashte mijn computer deze week en ging het in Opstartherstel. Uit opstartherstel was gebleken dat dit de hoofdoorzaak was:
"Het systeemvolume op de schijf is beschadigd. Herstelbewerking: bestandssysteem herstellen (chkdsk) Schijfvolume: E" (waar alle geinstalleerde files op staan)
Nadat het 'hersteld' is, ondervind ik nu nog wat 'schade'. Het lukt soms bijvoorbeeld niet om een bestand van 2gb naar een massageheugen waarop 8gb nog beschikbaar is, te kopieeren. Sommige programma's doen het niet en dan na 10 minuten weer wel. Hij vindt sommige bestanden niet meer. Het opstarten duurt een stuk langer en soms vindt het de drivers van mn GPU niet bij opstarten.
Ik heb na het opstartherstel, geprobeerd een back-up te maken van schijf:E naar schijf:Z. In principe zou het moeten lukken, maar het lukt dus niet. Het vreemde is dat schijf:E in totaal 300gb bevat en schijf:Z nog 600gb vrij heeft.
Dus mijn vraag is: heeft schijf:E permanente schade opgeleden bij weetikveelwat er gebeurd is?

Mijn computer gegevens:
RAM: OCZ 4 GB DDR-1333 MHZ
HDD (SCHIJF:E): Samsung 1 TB SATA, 7200 RPM
HDD (SCHIJF:Z) WesternDigital 1 TB SATA, wd10ears-22yb1
Videocard: ASUS ATI HD 5870 1gb
Motherboard: ASUS P7P55D
Processor: intel i7 860
Power: Cooler Master R Power 520W
DVD/RW: LG supermulti
Windows 7 premium

• KeDeShCh
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Check de schijf eens met hdtune, misschien dat die wat duidelijkheid kan verschaffen. Als dan blijkt dat er bad sectors op de schijf zitten, kan dat een verklaring zijn.

• painkill
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20-09 21:22

painkill

Pain(k)(ill)

Dan toch je allerbelangrijkste bestanden in gedeeltes backuppen?
Daarna pas gaan kijken met hdtune ofzo naar bad sectors.
Zijn die er dan kun kun je chkdisk van windows gebruiken om het te repareren.
Lukt dit niet dan de schijven volledig defragmenteren en optimaliseren.

Als je het dan nog hebt dan de schijf volledig formatteren (NIET snelformatteren), is het er dan nog dan moet je maar contact opnemen met de winkel, want dan hebben ze echt onherstelbare schade opgelopen..

Het belangrijkste is zo snel mogelijk de belangrijkste dingen backuppen.

Mijn SNES verzameling!

• Z_Jr
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 21-12-2020
hmm ik kom er net achter, dat schijf:E, niet de schijf is waarop alle programmas staan. Er zijn 2 schijven op mijn computer, schijf:C en schijf:Z, maar geen schijf:E. Dus ik heb geen flauw idee waarom hij bij het opstartherstel aangaf waarom het schijf:E was. Toen het bezig was met opstartherstel heb ik een foto van gemaakt van het probleem en ik kan daar duidelijk op zien dat het echt schijf:E betreft.

De testen van HDtune op de schijf waarop alle programmas geinstalleerd staan, kwam het volgende uit: er zijn geen problemen. (De testen die uitgevoerd zijn: benchmark, health, error scan, file benchmark en extra tests)

:S ??

• Arjen42
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07-05 14:56
Als je vanaf de Windows installatie DVD opstart worden de schijven vanaf C: geletterd. (C: disk 1, D: DVD, e: disk 2) Waarschijnlijk gebeurt dit ook tijdens opstartherstel. Je schijven hebben dus iets andere letters, that's all

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee