Toon posts:

Groene pixels 5870

Pagina: 1
Acties:

• Rprp
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18:14
Hoi mensen,

Ik zit nu reeds een week of 3 met een probleem, m'n 5870 geeft groene pixels.

Als ik de drivers uninstall en dus gewoon de 'standaard' drivers van windows gebruikt, werkt het allemaal optimaal.

Als ik echter de officiele Ati drivers installeer komen er groene pixels over het scherm.

Dit is allemaal begonnen nadat ik de kaart retour van een RMA had gekregen na een defecte fan. Ik heb de kaart toen na 3 week retour ontvangen en uiteraard direct geinstalleerd. Deze gaf toen direct groene pixels.

De kaart is toen direct weer retour gegaan en ik kreeg te horen dat de kaart daar geen problemen gaf. Deze kaart is gisteren weer aangekomen en heb hem toen direct weer geinstalleerd. Resultaat, nog steeds groene pixels.

Echter, tijdens de RMA had ik een GeForce 8600 geinstalleerd. Deze gaf geen enkel probleem met de pixels. Het beeldscherm is dus uitgesloten (lijkt me?).

Verder, de groene pixels lijken alleen op het Windows bureaublad te komen en op images op het internet. In games en benchmarks (FurMark) zie ik geen problemen.

Ik zit echt met m'n handen in het haar, aangezien ik van alles heb geprobeerd. Iemand die misschien raad weet?

Dingen al geprobeerd:
- DVI plug vervangen (VGA->DVI)
- Verse Windows installatie.

De videokaart is nooit overgelocked geweest

Voorbeelden van de pixels en screen Ati overdrive:

Groene pixels links boven in het scherm en pixels rond het 'WoW' logo.

Ati overdrive

[Voor 5% gewijzigd door Rprp op 28-10-2010 00:00]

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

je monitor kabels al eens vervangen?

heb je deze screenshot ook naar de winkel gestuurd? welke driver gebruik je? plaats eens een screenshot van gpu-z genomen terwijl dit gebeurt

Hardware.info Overclock Team

• Fid3lity
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 07-08 20:10

Fid3lity

Spectre X

Tijdens de RMA heb je een 8600 geïnstalleerd. Nou ben ik wel benieuwd of je achteraf de nV drivers met een programmaatje als driversweeper hebt verwijderd. Klinkt mij als een gevalletje (corrupt) driver conflict. De andere optie zou zijn dat het aan je HD5870's geheugen lag, al blijkt die dus met standaard Windows drivers gewoon te werken. De monitor is idd uitgesloten, dit omdat anders de groene pixels niet te zien zouden zijn op een screenshot.

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
nedernakker schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 06:48:
je monitor kabels al eens vervangen?

heb je deze screenshot ook naar de winkel gestuurd? welke driver gebruik je? plaats eens een screenshot van gpu-z genomen terwijl dit gebeurt
Goede morgen, Neem eerst een bak koffie,en kijk dan nog eens goed ;)

Dingen al geprobeerd:

Monitor is dus uitgesloten !!

Graag wel ff de Driver Versie van ATI hier posten en screenshot van gpuz.

Heb je dit alleen na het gamen of gelijk als je windows opstart (want das mij nog niet helemaal duidelijk)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Rprp
Alle drivers zijn netjes opgeruimd met driver sweeper, ook is er daarna nog eens een verse Windows installatie geprobeerd.

Ik heb verschillende versies geprobeerd, 10.6 t/m 10.10, allemaal gaven ze het zelfde probleem.

De pixels beginnen pas bij het bureaublad, dit gebeurd bij images in Firefox en op het bureaublad zelf. Tijdens het gamen of benchmarks is er niks aan de hand.

• Soundstorm2010
Dan denk ik (dus weet niet zeker) monitor kabel, of de monitor zelf, op de aansluiting of videokaart is niet goed.

Of de pinnetjes van de kabels sluiten niet goed aan. (die ijzere pinnetjes)
kan zijn dat er een paar pinnetjes mist (maar lijkt mij stug, aangezien je ingame geen problemen hebt)

[Voor 21% gewijzigd door Soundstorm2010 op 28-10-2010 12:46]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Soundstorm2010 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:44:
Dan denk ik (dus weet niet zeker) monitor kabel, of de monitor zelf, op de aansluiting of videokaart is niet goed.

kan zijn dat er een paar pinnetjes mist (maar lijkt mij stug, aangezien je ingame geen problemen hebt)
Neem zelf eens een bak koffie!
Soundstorm2010 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 07:44:
[...]

Dingen al geprobeerd:

Blue-Tiger schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 07:38:
De monitor is idd uitgesloten, dit omdat anders de groene pixels niet te zien zouden zijn op een screenshot.
@ TS: vreemd, geen probs ingame, monitor uitgesloten en driversweeper gebruikt. Het zal mij benieuwen...

Belangrijk!

Het lijkt erop alsof één willekeurige geheugenmodule niet op lagere snelheden wenst te werken waarnaar die wordt teruggeclockt in idle / desktop. Mijn suggestie: kijk eens of je via Overdrive de settings handmatig hoog kunt laten staan, de clocks waar het ingame dus ook op draait. Ik heb zo het vermoeden dat het daar aan ligt. Je moet dus zorgen dat de kaart niet terug wil clocken naar z'n idle clocks en dan een nieuwe screenshot maken. MSI Afterburner leent zich hier ook uitstekend voor!

[Voor 30% gewijzigd door Fid3lity op 28-10-2010 12:55]

• 3dfx
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Soundstorm2010 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:44:
Dan denk ik (dus weet niet zeker) monitor kabel, of de monitor zelf, of de aansluiting of videokaart is niet goed.

Dat denk ik dus niet, aangezien die groene pixels dan niet op een screenshot gemaakt in Windows te zien zouden zijn, maar alleen op een foto van het scherm ;)

Zou gewoon contact opnemen met de winkel die de RMA heeft verzorgd, o.v.v. je constateringen en screenshots.

Als je nog meer zelf wilt uitsluiten, kun je o.a. nog:
-linux live cd of andere windows (XP) proberen
-kaart in andere pc proberen

• sinner2stroke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
ik verbaas me er uberhaupt over dat artifacts op een screenshot te zien zijn..

• NoepZor
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14:12
Dat zijn renderfouten van je vga kaart en met prt screen dump je volgens mij de output van je vga kaart, incl die artifacts dus.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Soundstorm2010
oops :o

Ik denk dat het inderdaad tijd is voor een bakkie koffie.

Maar wat welk vreemd is, dat op de ss wel te zien is, maar in game geen problemen zijn

Maar brb, ff koffie en peukie doen :)

• Rprp
Soundstorm2010 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:56:
oops :o

Ik denk dat het inderdaad tijd is voor een bakkie koffie.

Maar wat welk vreemd is, dat op de ss wel te zien is, maar in game geen problemen zijn

Maar brb, ff koffie en peukie doen :)
Dat vind ik dus zelf ook vreemd. Ik ga een andere kabel proberen (alhoewel dat me sterk lijkt) - en anders gewoon een RMA voor de 3e keer...

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 16-09 20:29

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Probeer voor de grap eens de andere output van je videokaart ;)

www.maartendeboer.net
Mijn sig is te klein :+

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Rprp schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:01:
[...]

Dat vind ik dus zelf ook vreemd. Ik ga een andere kabel proberen (alhoewel dat me sterk lijkt) - en anders gewoon een RMA voor de 3e keer...
Kijk nou eens naar wat ik hierboven zei:
Het lijkt erop alsof één willekeurige geheugenmodule niet op lagere snelheden wenst te werken waarnaar die wordt teruggeclockt in idle / desktop. Mijn suggestie: kijk eens of je via Overdrive de settings handmatig hoog kunt laten staan, de clocks waar het ingame dus ook op draait. Ik heb zo het vermoeden dat het daar aan ligt. Je moet dus zorgen dat de kaart niet terug wil clocken naar z'n idle clocks en dan een nieuwe screenshot maken. MSI Afterburner leent zich hier ook uitstekend voor!

• sjepper
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-09 21:06
Ben bang voor je dat het een gevalletje RMA is :(
Maar ik sluit niets uit.

|I7 8700K|16GB|AMD 6800|

• nedernakker
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 05-05-2020

nedernakker

Team HWI Pro OC

Soundstorm2010 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 07:44:
[...]

Dingen al geprobeerd:

Graag wel ff de Driver Versie van ATI hier posten en screenshot van gpuz.

Heb je dit alleen na het gamen of gelijk als je windows opstart (want das mij nog niet helemaal duidelijk)
niet om het een of ander... en niet dat het nog iets toevoegd.. waar staat dan dat hij zijn kabel heeft getest? hij heeft het over een verloop... niet over een kabel... maar ik las dat je zelf later al toegaf dat je zelf koffie nodig had ;)

Hardware.info Overclock Team

• wootie
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 13-09 00:49
meestal worden "groene" pixels veroorzaakt door een slecht "connectie" met uwe monitor..
Het kan de kabel zijn maar ook op de pcb van uwe videokaart zijn.

• Rprp
Blue-Tiger schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:34:
[...]

Kijk nou eens naar wat ik hierboven zei:

[...]
De eerste keer dat ik je reactie las heb ik dat niet meegekregen :P

De kaart is inmiddels retour gegaan, ook een nieuwe kabel hielp niet, wat me ook al stug leek omdat een andere videokaart wel gewoon werkte.

Iedereen bedankt voor de input :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee