Toon posts:

Spontane reboots Intel Core I3 530

Pagina: 1
Acties:

• Powergrim
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 24-09 09:59
Beste Tweakers ik hoop dat jullie mij een eind kunnen helpen met dit rare probleem.

Onlangs heb ik besloten, na wat inspiratie op te hebben gedaan in het goedkope thuisserver topic, zelf een thuisservertje te maken. Zo gezegd zo gedaan en ik heb de volgende onderdelen er in verwerkt.

Case/voeding: Antec ISK-310 150watt
Moederbord: Intel DH57JG
Processor: Intel Core I3 530
Geheugen: OCZ DDR3 1066Mhz 2gb
HDD: 2,5" 320GB 7.200 RPM

Exacte specs van geheugen en HDD zijn te achterhalen mits relevant :).

Alles leek in eerste instantie goed te werken, en ik heb Windows Server 2008 R2 gebruikt om deze machine wat leven in te blazen. Dit ging goed tot ik op een dag merkte dat het wel heel raar was dat elke keer dat ik mijn RDP sessie opstartte hij gelijk vroeg om een shutdown-cause. Wat bleek volgens de eventviewer het geval te zijn, de server reboot spontaan zonder melding elke 2 tot 4 uur.

Hierna heb ik getest met Ubuntu Server 10.10. Welke exact hetzelfde probleem geeft.

Bekeken onderdelen:
- Temps zijn normaal, niet veel hoger dan kamer temperatuur op Idle stand.
- 150Watt voeding lijkt niet het probleem te zijn. Er zijn geen issues met power geweest.
- Event viewer wist mij niets meer te vertellen dan een kernel gebeurtenis Error 41.

Tweakers, please help! :)

• Japperrrr
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 20:05
Heb je ook geprobeerd een krachtigere voeding te installeren?

• Powergrim
De kast bied geen ruimte voor een andere voeding, maar een test wijst uit dat de voltage op de lijnen absoluut goed is. Ik ga niet uit van een voeding probleem.

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-07 06:17
Een test met voltage is nooit genoeg om je voeding te testen. Kun je er niet even een voeding naast hangen? Voor een test situatie maakt het toch niet uit dat de voeding niet in de device zit?

• Thc_Nbl
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-09 10:50
Klinkt als een netwerk driver probleem.

Heb ik ook gehad op een Apple machine met XP. Als ik inlogde met RDP ging de pc in een reboot.
Het zat bij mij ergens in de geavanceerde netwerk instellingen.
en zet energie beheer eens uit op de netwerk kaart.

Google maar eens op "rdp rpc call reboot"

[Voor 8% gewijzigd door Thc_Nbl op 28-10-2010 09:49]

ehhh.. noppes

• Powergrim
Het zit hem denk ik niet in het RDP. Mijn vader vertelde me dat hij de postbeeps zelfs midden in de nacht hoort, waneer er dus niets in de vorm van RDP gebruikt word. Overigens draait de server op Ubuntu al meer dan 14 uur stabiel. Ik laat hem even aanstaan nu, dus even geen kans om gebruik te maken van een andere voeding :). Waarom zou Server 2008 R2 dan wel zo moeilijk doen...? ACPI issues misschien?

• mayckelvz
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12-09 20:37
Heb ongeveer hetzelfde mee gemaakt. Soms werkte ik de hele dag zonder problemen en soms herstarte de pc na enkele minuten.
Is het geheugen OCZ DDR3 1066Mhz gold low voltage? Deze had ik in mijn pc en deze was defect. Ik heb meerdere problemen met dit type geheugen gehoord en gelezen.
Na vervangen van het geheugen door kingston was mijn probleem helemaal opgelost.

Probeer eens om ander geheugen te proberen. Misschien is het daarmee opgelost.

[Voor 7% gewijzigd door mayckelvz op 28-10-2010 12:11]

• JapyDooge
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 24-09 16:21

JapyDooge

NoxiousPluK

Doe eens memtest draaien voor wat uurtjes?
Dat is gewoon te booten vanaf iedere Ubuntu cd. Waarschijnlijk te laag voltage oid.

• mayckelvz
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12-09 20:37
JapyDooge schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:13:
Doe eens memtest draaien voor wat uurtjes?
Dat is gewoon te booten vanaf iedere Ubuntu cd. Waarschijnlijk te laag voltage oid.
Ik had in mijn PC 2 x 2GB. Als ik memtest draaide met beide geheugens verliep de memtest vlekkeloos over 24uur testen (zonder probleemmeldingen of fouten). Zodra ik 1x 2GB test (de defecte) dan liep de Memtest na 30 a 35 min vast! Bij de 1x 2GB (goede) geheugen was er geen probleem na uren testen gevonden.
Memtest is een hele goede indicatie of er iets fout zit in het geheugen maar is niet vlekkeloos!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Memtest is inderdaad niet vlekkeloos maar vaak wel een fijne indicatie.

• Thc_Nbl
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15-09 10:50
Ik moest even zoeken, maar deze wijziging is het exact mocht je server rebooten als je met RDP inlogd.

zelf even naar NL vertalen.

On the server that you are connecting to, go to the properties page for the netowrk adapter through which you are connecting via RDP;
Click the "Configure" button for the adapter;
Go to the "Advanced" tab;
If there is a property called "Large Send Offload", and it is enabled, select "Disable" for the value;
Click "OK"
Reboot

ehhh.. noppes

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Thc_Nbl schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:40:
Ik moest even zoeken, maar deze wijziging is het exact mocht je server rebooten als je met RDP inlogd.

zelf even naar NL vertalen.

On the server that you are connecting to, go to the properties page for the netowrk adapter through which you are connecting via RDP;
Click the "Configure" button for the adapter;
Go to the "Advanced" tab;
If there is a property called "Large Send Offload", and it is enabled, select "Disable" for the value;
Click "OK"
Reboot
Euh, hij had het ook met Ubuntu he...

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
{letterlijke vertaling van freetranslation.com -- Ja ik was te lui om het zelf te vertalen :P }

Op de server die u aan aansluit, ga naar de eigendompagina voor de netwerk adapter waardoor u over RDP verbindt;
Klik het "Configuratie" knop van de adapter;
Ga naar het "Gevorderde" tab
Indien er is een eigendom genoemde "Grootte Stuur Los" is en het is gebruikbaar aan gegeven,
selecteert "Maak onbruikbaar" voor de waarde; Klik "ok" Herstart GOED

(beetje aangepast)

[Voor 18% gewijzigd door Soundstorm2010 op 28-10-2010 13:49]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Powergrim
Memtest heb ik gedraaid voor ongeveer 4 passes. Hier gaf het geen problemen. Of het low voltage is durf ik niet te zeggen. Ik ga dit als ik thuis ben gelijk bekijken. Ik weet wel dat het geheugen was voor een p57 chipset. Maar het lijkt mij niet dat het onstabiel zou werken in een andere chipset.

Ik ga de memtest wat meer analyse laten doen en ik zal de specs van het geheugen posten.

• Soundstorm2010
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-08 14:25
ALs je dat doet, test de kaartjes ook 1 voor 1... zo heb je een goede resultaat. misschien is er 1tje die onstabiel is en niet alle 2 ;)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My Specs // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• Powergrim
Het is maar één reepje.. :).

Dat is het jammere, want ik kan nu niet testen of het met een andere reep beter werkt. Misschien dat ik er eens eentje bijkoop. Geheugen kan ik overal wel kwijt dusja :).

• Powergrim
Het bleek dus een geheugen issue te zijn.
Memtest laat niet veel zien op de oude staaf, maar die gaat wel mooi terug naar OCZ :). De staaf is vervangen door een Kingston Valueram staafje.

Iedereen bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee