Toon posts:

draadloos werkt ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Dummy1
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik word onderhand een beetje kriegel van mijn daardloze verbinding die niet werkt.

Sinds gisteravond wilde mijn draadloze verbinding niet meer werken. Zelfs resetten etc. wilde niet werken. Via de kabel over de router werkt de verbinding wel. Vanmiddag weer lang bezig geweest en uiteindelijk alle software voor zowel de router als de bijbehorende USB stick opnieuw geïnstalleerd en eureka, het werkte allemaal weer.

Maar nu ik opnieuw mijn laptop opgestart heb dus weer geen verbinding. Router weer ressetten biedt wederom geen oplossing dus. Voor de problemen is geen nieuwe software geïnstalleerd of zijn er updates geïnstalleerd. De router heeft afgelopen nacht ook zonder stroom gestaan en zou dus normaal op moeten starten dus.

Als ik de USB stick aansluit zie ik mijn netwerk wel maar krijg de melding dat ik geen verbinding kan krijgen! En dat terwijl na het opnieuw installeren alles wel werkte en na afsluiten en opnieuw opstarten dus geen verbinding meer gamaakt kan worden!

Iemand enig idee wat het probleem is?

Draai onder Windows 7 home premium

Router is een Linksys/Cisco WRT320N dus.

• haik01
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2018
Eerst proberen zonder beveiliging. Open authentication of iets dergelijks. Dan een paar keer de modem uit / aan zetten, alsmede de laptop.
Moet gewoon 100% werken.

Daarna de encryptie erop. WPA2-AES moet zeker kunnen (tenzij je XP met SP1 hebt).

Nog een keer herhalen.

Anders nieuwe firmware in de Linksys doen. Desnoods DD-WRT software.

• MLGlegit
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 05-01-2011
Doe eens een ipconfig /all op je laptop als je internet hebt en wanneer je geen internet hebt. Voor de grap ook maar een ipconfigje op de bedrade pc die ''wel'' altijd werkt.

• Sebazzz
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18:51
haik01 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:21:
Daarna de encryptie erop. WPA2-AES moet zeker kunnen (tenzij je XP met SP1 hebt).
Dan moet je wel de speciale WPA2 update hebben geïnstalleerd, die overigens niet over Windows Update kwam.

[Website en online portfolio] [Return: realtime retrospective tool] [PokerTime planning poker]

• d00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2015
Verwijder eens alle software die je geïnstalleerd hebt voor de wireless verbinding. Dit zou zonder extra software gewoon moeten werken. Herkent Windows 7 je stick? Zo ja dan moet het werken want Win7 herkent bijna alles. Geen extra drivers nodig.

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 18:48
Driver en firmware update? Andere draadloze netwerken in de buurt die storen? Andere plaats in huis al getest?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Dummy1
Alle software mbt de router opnieuw geïnstalleerd en het werkte weer. Maar gisteravond was de verbinding weer weg dus, draadloos dan. Maar nu werkt het wel weer zonder ingreep.

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-09 18:48
Daarom dus: storing van andere netwerken in je buurt en driver + firmware update.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• Dummy1
Driver en firmware zijn en waren up to date dus. Dus waarschijnlijk storing uit de omgeving dus maar ok nu werkt het allemaal weer naar behoren. Met dank aan allen voor de suggesties etc.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee