Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 08:00
Ik heb vanmiddag mijn hagelnieuwe iPhone4 uitgepakt en in plaats van vreugde kreeg ik een flinke teleurstelling.
Wat blijkt; de backlightning is kapot. In eerste instantie snapte ik niet waarom het scherm zwart bleef na aanzetten totdat ik bij toeval onder een lamp onder een bepaalde hoek wel de slider zag en de melding dat er een pincode moest worden ingegeven. Die pincode heb ik dus met behulp van een ledlampje ingevoerd en kon ik verder.
Ik heb nu de iPhone werkend alleen is de achtergrondverlichting dus stuk waardoor ik er dus niets aan heb zo.

Een Google speurtocht levert op dat ik helaas niet de enige ben en op diverse fora kom ik dit issue tegen (iPhone backlight problem). Echter, nog niet in Nederland.... Ik kan me niet voorstellen dat ik die suflul ben die als eerste hier tegen aan loop...

Ik heb al contact met de gsmwinkel en die bellen me morgen terug maar ik zit niet te wachten op een reparatie van een hagelnieuwe toestel.
Zou ik hiervoor terecht kunnen bij een Apple store? En heeft iemand dit probleem ook?

[ Voor 0% gewijzigd door Ferret op 27-10-2010 21:32 . Reden: Typografie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurenssie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-08-2024
Naar de winkel, op fabrikagefouten zit garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Het gaat om Belsimpel.nl in Groningen en ik woon in Amsterdam. Vandaar mijn vraag of het in een Applestore geregeld kan worden (in Amsterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:12

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Nederland kent geen Apple stores, alleen resellers. Dit zijn zelfstandige bedrijfjes waarin men zelf iets probeert te verdienen (winst maken), en ja je kunt hier af en toe terecht voor reparatie van je Mac's. Maar een iPhone omruilen? Nee, dat zullen ze niet doen want dat zou hun geld kosten.

Tevens is het aan de service van de winkel wat ze zullen gaan doen, verwacht daar echter niet te veel van. Niet dat ik Belsimpel ken maar dergelijke (kleine) internet bedrijfjes gaan ook geen toestel met een dergelijke inkoop/verkoopwaarde voor je vervangen.

Maar de opmerking van Laurenssie is eigenlijk gelijk aan die van mij, er zit zeerzeker wel garantie op maar dan moet je waarschijnlijk wel even wachten. Als het hier om een T-Mobile iPhone gaat zal die worden opgestuurd naar bijv. Dynafix (dacht ik) en die zal hem dan moeten vervangen aangezien er geen reparatiecenter in Nederland is die geautoriseerd is om een iPhone open te maken.

Ofwel veel sterkte ermee, wat ik je wel kan vertellen dat bijna geen enkele fysieke winkel iPhone DOA's direct omruilt. Ik werk zelf in een vrij grote winkel waar ze ook nog andere dingen verkopen en wij ruilen ze ook niet om, niet omdat het een heel duur toestel is maar puur omdat wij dat niet mogen van T-Mobile. Hun nemen het hele garantie verhaal op hun, aangezien het IMEI nummer op je factuur staat en daar je garantie aan gekoppelt staat. Zouden wij je iPhone omruilen heb je geen garantie meer, daarom doen wij dat dus niet.

Tevens zijn wij pas 1x in de situatie gekomen sinds de iPhone 3G, en er zijn er enkele duizenden verkocht. En nee ook geen enkele iPhone 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast_ray
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
Uhhhh wil niet heel erg lullig doen hoor maar voor zover ik weet is men verplicht een DOA te vervangen.
Het grote verschil tussen garantie en DOA is dat voor garantie een product gewerkt moet hebben en voor DOA mag het juist niet gewerkt hebben.

Ik zou ze eens bellen en dit voorleggen.
Dat t-mobile vervolgens voor de garantievoorwaarden een ander imei nummer moet koppelen is een zorg voor t-mobile. Dit is echter geen rechtmatige reden om een DOA dan maar ter reparatie aan te bieden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:20
offtopic:
Het is de backlight, en die doet aan backlighting. Niet lightning, da's bliksem :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-07 11:23
fast_ray schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:20:
Uhhhh wil niet heel erg lullig doen hoor maar voor zover ik weet is men verplicht een DOA te vervangen.
Het grote verschil tussen garantie en DOA is dat voor garantie een product gewerkt moet hebben en voor DOA mag het juist niet gewerkt hebben.

Ik zou ze eens bellen en dit voorleggen.
Dat t-mobile vervolgens voor de garantievoorwaarden een ander imei nummer moet koppelen is een zorg voor t-mobile. Dit is echter geen rechtmatige reden om een DOA dan maar ter reparatie aan te bieden.....
Heb je een bron? Volgens mij moet je de verkoper tijd geven om het probleem op te lossen. En reparatie valt daar ook onder.
De wet kent geen DOA regeling. Zo'n regeling is alleen een stukje service van de winkel/

[ Voor 5% gewijzigd door Jimster op 28-10-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Even voor de duidelijkheid; het betreft hier een iPhone nieuw uit de doos! Gistermiddag ontvangen en gistermiddag pas uitgepakt. En ik kan mij toch echt niet voorstellen dat dit niet onder de garantie valt.
Belsimpel geeft zelf duidelijk aan dat de factuur samen met de bevestigingsbrief de garantie is en ik verwacht dan ook dat zij dit oplossen. En hoe dat maakt mij niet uit maar ik kan (en niemand niet) geen genoegen nemen met 'jammer dan'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Ja je hebt gewoon garantie. Belsimpel is niet verplicht om 'm direct om te ruilen voor een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 17:56
Jimster schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:48:
Ja je hebt gewoon garantie. Belsimpel is niet verplicht om 'm direct om te ruilen voor een nieuwe.
Pardon? Ik dacht altijd dat de winkel waar je hem koopt verantwoordelijk was....... En je kan je beroepen op wet ''koop op afstand''. Gewoon bij belsimpel klagen dat je een nieuwe wilt!! Je hebt absoluut recht op een nieuwe... en als ze moeilijk doen de rechtsbijstand inschakelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Alper587 op 28-10-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:18

Maartenvs

For Sale

Met de wet koop op afstand kun je afzien van je koop. Niet de verkoper dwingen een nieuwe te geven. Daarbij heeft meteen gaan klagen sowieso geen zin en zet vaak kwaad bloed, wie weet bied de verkoper het zelf al aan? Je moet de verkoper in de gelegenheid stellen het probleem op te lossen zoals Jimster schreef. Vaak wordt er na 3 reparaties overgegaan op vervanging (refurbished exemplaar) maar ik weet niet of dit coulance is of een geschreven wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 11:26
Alper587 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:29:
[...]

Pardon? Ik dacht altijd dat de winkel waar je hem koopt verantwoordelijk was....... En je kan je beroepen op wet ''koop op afstand''. Gewoon bij belsimpel klagen dat je een nieuwe wilt!! Je hebt absoluut recht op een nieuwe... en als ze moeilijk doen de rechtsbijstand inschakelen.
Zoals al eerder gevraagd: geef eens een bron daarvan. De verkopende partij is verplicht om een oplossing aan te bieden, maar daar hoeft niet direct omruilen onder te vallen...

De wet verkoop op afstand kan, maar dan besluit je direct om de koop te ontbinden.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07 15:03
Wat is nu eigenlijk het probleem? Gewoon terugbrengen naar belsimpel? Het wordt heus wel vergoed hoor, het valt allemaal onder garantie :)

Dus als je toevallig in Groningen bent even langsbrengen, of met de post opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
idd niet meuten, en op sturen... Daarom heb je nu lokale dealers, dan heb je dit soort 'problemen' ook niet.

Waarom zou een lokale dealer jouw garantie afhandeling gratis voor je moeten doen, terwijl jij voor een paar stuivers minder een toestel uit Groningen hebt laten komen?

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Maartenvs schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:05:
Met de wet koop op afstand kun je afzien van je koop. Niet de verkoper dwingen een nieuwe te geven. Daarbij heeft meteen gaan klagen sowieso geen zin en zet vaak kwaad bloed, wie weet bied de verkoper het zelf al aan? Je moet de verkoper in de gelegenheid stellen het probleem op te lossen zoals Jimster schreef.
Op verzoek van Belsimpel heb ik alles aan informatie gemaild en ik moet nog worden teruggebeld. De technische man is kennelijk niet in huis...
Vaak wordt er na 3 reparaties overgegaan op vervanging (refurbished exemplaar) maar ik weet niet of dit coulance is of een geschreven wet.
Sorry hoor, maar ik ga geen zakelijke nieuwe iPhone kopen om het maximaal 3 keer te laten repareren om vervolgens een tweedehandse te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 00:20
Bij mijn weten moet je de aanbieder (winkel, in jouw geval) 3x in staat stellen een oplossing te zoeken (repareren is meest gebruikelijk) en mocht dit na 3x niet gelukt zijn, dan is de aanbieder verplicht je een minstens gelijkwaardig alternatief aan te bieden. Refurbished exemplaar (een reparatie die wel gelukt is) valt daar volgens mij gewoon onder. Bij HD's en monitoren is dit vrij gebruikelijk.

Volgens mij zijn alle andere verhalen (DOA, service bij Apple Center) simpelweg extra service, waartoe de fabrikant en/of aanbieder op geen enkele manier toe verplicht is.

Kan iemand dit bevestigen? Eventueel kun je de consumentenbond bellen, of eens op de Radar forums rond gaan neuzen?

Vergeet niet dat dergelijke processen ongelooflijk duur zijn, voor zowel fabrikant als aanbieder. Als per 100 verkochte exemplaren 1 exemplaar gerepareerd moet worden, is je marge er vaak al vandoor.
Ferret schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:51:
[...]

Sorry hoor, maar ik ga geen zakelijke nieuwe iPhone kopen om het maximaal 3 keer te laten repareren om vervolgens een tweedehandse te krijgen....
Volgens mij ga je dat dus wel. Je betaalt minder; dan krijg je ook minder service. Helaas, maar een vrij eenvoudige wetmatigheid.

Succes!

[ Voor 18% gewijzigd door BvDorp op 28-10-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ga er gewoon vanuit dat je straks een werkende iPhone hebt. Of je dan een nieuwe hebt of een gerepareerde doet niet ter zake. Je hebt geen recht op een nieuwe. Je hebt recht op een werkend product.

Er is ook geen enkele reden om aan te nemen dat jouw iPhone een 2e of zelfs 3e keer stuk gaat..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Glashelder schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:00:
Je hebt geen recht op een nieuwe. Je hebt recht op een werkend product.
Sorry, maar hier heb ik grote moeite mee.... En dat zou jij ook hebben als je in mijn schoenen stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

waarom?

het is een product , een gebruiksvoorwerp , je gaat toch niet die iphone 's avonds in een watte doosje leggen he?

stel je niet zo aan, en stuur dat ding op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
Ferret schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:50:
[...]
Sorry, maar hier heb ik grote moeite mee.... En dat zou jij ook hebben als je in mijn schoenen stond.
Ja, wie niet, maar de wet zit nou eenmaal zo in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 15:31
Op hun website leggen ze het uit:

In een uitzonderlijk geval kan het voorkomen dat een door Belsimpel.nl geleverde mobiele telefoon bij ontvangst reeds defect is. In dat geval dient u dit op de dag van ontvangst van het toestel aan ons kenbaar te maken (op werkdagen tot 22.00 telefonisch via 050 - 210 34 04 of elke dag per e-mail tot 0.00 via info@belsimpel.nl). Het is dus belangrijk dat u het pakket direct na ontvangst controleert. In tegenstelling tot de meeste webwinkels, levert Belsimpel.nl in dat geval een nieuw toestel en hoeft u niet het reparatietraject te doorlopen! Indien u later contact opneemt met Belsimpel.nl, heeft u uiteraard ook recht op een werkend toestel, maar dient u onderstaande reparatieprocedure te volgen.

Zie http://www.belsimpel.nl/k...elling#Garantie-reparatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Thanks Andreklaver! Laat ik nou net willen kijken op hun site maar je bent me even voor.

Gelukkig heb ik dus meteen na constatering melding gemaakt bij Belsimpel. Ik wacht nu maar af hoe dit verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 19:18

Sick Nick

Drop the top!

Dus je gaat eerst op een forum klagen/speculeren wat er kan gaan gebeuren en de dag erna pas kijken op de site van de verkoper? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreklaver
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 15:31
Belsimpel lost het vast goed op. De uiteindelijke verantwoordelijkheid ligt ook bij Apple dus dat zal wel los lopen. Je moet wel even langer wachten voor je kan spelen. Bummer, maar dat is het risico van online bestellingen uiteraard...succes en veel plezier er mee...later...volgende week of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Sick Nick schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:44:
Dus je gaat eerst op een forum klagen/speculeren wat er kan gaan gebeuren en de dag erna pas kijken op de site van de verkoper? :P
Als je mijn openingstopic leest zie je dat ik alleen maar informeer en niet klaag/speculeer. Door reacties van anderen m.b.t. repareren/refurbished en dat soort zaken krijgt het topic een andere wending.

En ja, het kwam gisteren pas bij mij op om op de site te kijken maar Andreklaver was me net voor en was zo vriendelijk om hier een stukje te quoten.

Ik heb inmiddels al een mail ontvangen en ik verwacht vandaag een telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Ik ben vandaag gebeld en maandag rijd ik naar Gronigen om hem om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:24
Beste TS:

Het is gewoon een DOA. (Dead on Arrival) Dit betekend dat je altijd recht hebt om het defecte toestel om te ruilen voor een nieuwe.

Reparatie zou ik niet accepteren gezien het toestel nooit goed heeft gewerkt.

EDIT: het toestel heeft nooit gewerkt. Dus is niet stuk gegaan. Bij mijn weten kan je wettelijk gezien eisen van de winkel dat ze een werkend toestel leveren.

[ Voor 26% gewijzigd door N1traat op 01-11-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-06 15:15

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Zendith schreef op maandag 01 november 2010 @ 09:43:
Beste TS:

Het is gewoon een DOA. (Dead on Arrival) Dit betekend dat je altijd recht hebt om het defecte toestel om te ruilen voor een nieuwe.

Reparatie zou ik niet accepteren gezien het toestel nooit goed heeft gewerkt.

EDIT: het toestel heeft nooit gewerkt. Dus is niet stuk gegaan. Bij mijn weten kan je wettelijk gezien eisen van de winkel dat ze een werkend toestel leveren.
Ik zal zeggen, kom eens met het artikel in de wetboek ervan. Want ik dacht altijd dat het een service was om het product meteen om te ruilen en niet door de wet. Zelfde geval als een product terug brengen naar de winkel omdat het product je niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
Beste allemaal,

Ik geef toe dat ook mijn kennis van recht bij dit soort situaties niet toereikend is en dat (zeker in mijn geval) een 'hakken in het zand' gevoel opkomt. Het is -en dat blijf ik vinden- ridicuul dat als je iets nieuws koopt en al meteen kapot blijkt bij het uitpakken dat je dan meteen de spreekwoordelijke l*l bent.

Maar goed; ik ben vandaag naar Groningen gereden en ik ben bij Belsimpel keurig geholpen. Ik heb ter plekke de nieuwe iPhone uitgeprobeerd (d.w.z. of de achtergrondverlichting het deed) en dat was in orde.

Al met al heb ik voor mij zelf een les geleerd en voor de rest thumbs up voor Belsimpel!
Pagina: 1