• san10
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23-09 12:19
Hallo,

Ik heb vorige week een linksys WAG160Nv2, zodat ik mijn oude speedtouch modem en wireless router kon vervangen. Het instellen werkte heel simpel had alles zo werkend, alleen zit ik nu met het probleem dat mijn download snelehid heel laag is. Bij mijn oude setup haalde ik rond de 600-700 KB/s en haak ik nog maar maximaal 250 KB/s.

Ik had al wat gegoogeld en iets gevonden over QoS maar ik snap niet precies wat daar moet worden ingesteld.
Ik kan kiezen voor de volgende dingen: UBR, CBR en VBR.
Hij staat nu op UBR.
als ik CBR kies moet ik ook nog een waarde bij pcr invullen
en als ik VBR kies moet ik 2 waardes in vullen namelijk bij pcr scr

Alvast bedankt.

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

QoS is niet wat je in dit geval zoekt. QoS is om bij een (bijna) volledig bandbreedtegebruik de voorkeur te geven aan bepaald verkeer (bijvoorbeeld http om je surfervaring optimaal te houden terwijl je heftig aan het torrenten bent).

Je post behalve je oude en nieuwe downloadsnelheid een beetje te weinig informatie. Ten eerste: hoe test je je snelheid? Op een site als speedtest.nl of speedtest.net? Of met een nieuwsserver? Die resultaten zijn niet altijd representatief. Download een paar 100 MB bins.

Daarnaast: hoe verbind je met dit modem? Draadloos? Is het bereik daarvan wel goed? Zit 'ie niet op een druk kanaal? Werkt het zonder beveiliging sneller? Werkt het met kabel wel snel? Enzovoorts. Pak de search er eens bij en zoek op "traag internet" en je ziet dat al deze vragen (en dan vergeet ik er vast nog een handvol) beantwoord moeten worden voordat iemand een zinnig antwoord kan geven.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee