Toon posts:

Drastische temp. verandering na wissel mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Luistert, ik heb laatst als mijn hardware overgezet van een MSI K7TPro naar een MSI K7T Turbo. (ivm de betere overclock mogelijkheden) Maar met deze actie is de idle temp. gestegen van ca. 30 idle, naar 55 graden idle. (terwijl ik ook een SpuperOrb het geplaatst, eerst standaard koeler)Volgens mij heeft dit alles te maken met de manier van meten. Want volgens mijn meette ik de temp van de proc met die MSI K7T Pro
gewoon in de socket (gebakken lucht dus ;) )
Nu zit de sensor tegen de onderzijde van de processor. Dus dit lijkt me wel correct.

Maar eigenlijk geloof ik van al die metingen geen ene ruk. Ik heb me laten vertellen dat het voelen aan je koeler het beste werkt.
Als je hem nog normaal kan vastpakken is het goed. Nou, dat kan ik dus makkeijk. Is dat waar?

Oh ja, een tweede vraag. Iemand enig idee waarom ik het VCore voltage niet echt aan kan passen? Ook al zet ik m op 1,70 V hij blijft in bios en fuzzylogic op 1,87 staan.
(heeft misschien ook wel met die hoge warmte te maken)...

Oh ja, mijn specs (zal soon ff mijn signature invullen)

MSI K7T Turbo
AMD TB 750Mhz (9x100 red ie makkelijk maar eerts meer duidelijkheid over die temp!!)
ASUS V7700 deluxe
256 MB pc133

SORRY dat ik m nog een keer post maar die andere was brak. (code 49) :?

Verwijderd

Het zal inderdaad aan de temperatuursensor liggen. Als je aan je koeler gaat voelen, moet je wel onderaan voelen, zo dicht mogelijk bij de proc. Zolang je het voor langere tijd (zeg groer dan 1 minuut) zonder pijn aan te raken valt, is de temp nog binnen de perken. Je kan ook een extra sensortje kopen (een platte) en die tussen proc en koeler stoppen, dan heb je de meeste betrouwbare meting. De meeste mobo's hebben nog een extra aansluitpunt voor een temp-sensor.

Succes ermee!

Verwijderd

Klopt, die temperatuur komt omdat de Vcore te hoog staat. Bij mij geeft ie 1.88volt aan terwijl mijn 1200TB eigenlijk op 1.75 zou moeten staan. Oplossing : zelf voltage op zo'n 1.60 volt instellen en je temp is weer een stuk lager :)

In ieder geval erg lekker voor overklokken
:9~