• Roncom
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 31-08 16:33
Beste Tweakers,

Ik heb een vraagje:

Ik ben officieel 17 augustus uit dienst getreden bij mijn vorige werkgever. Mijn werkzaamheden zijn 31-7 beeindigd en ik heb mijn resterende vakantiedagen opgenomen (t/m 17aug).

Mijn werkgever houdt maandelijks een staat bij met vakantie-, reis-, overwerk en opgenomen uren. Met 20 vakantiedagen per jaar "bouw" je dus maandelijks 13,33u (160u/12m) op. Daarnaast worden studie-uren op dezelfde manier in een overzicht geplaatst en in mijn geval had ik nog 80 studie-uren staan, welke in 36 termijnen a 2,22 per maand worden afgeschreven. Dit overzicht loopt t/m juli. Dit houdt dus in dat er t/m 17 augustus geen vakantie-uren zijn opgebouwd en ook geen studie-uren zijn afgeschreven. Als dit wel zou zijn gebeurd, had ik +/- 1 dag extra uitbetaald gekregen. Mijn vraag is dus: had mijn werkgever t/m 17 augustus de opbouw en afschrijving door moeten laten lopen?

Ik heb de personeelsgids hierop nagelopen en hierin staat niet (duidelijk) dat dit overzicht "afgerond" word op hele maanden

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 11:41
20 dagen vakantie? -> je werkt 4 dagen en 1 dag school :? of heb je een werkweek van 32 uur? Anders heb je gewoon 25 dagen (wettelijk) Of zijn het 20 zelf te kiezen dagen en staan die andere 5 vast?
Over opgenomen vakantiedagen, ivm einde dienstverband, bouw ;) je natuurlijk niet weer vakantiedagen op. Nu weet ik niet of jouw baas per 4 weken betaald of per maand maar normaal gesproken kun je uitgaan van 2 vakantie dagen / maand.
Maar dat staat allemaal specifiek omschreven in je cao. En zover ik weet heb je ook nog ADV dagen in de bouw. maar ja omdat ik er zelf niet in werk weet ik het natuurlijk niet zeker.

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• ctor
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02-08-2012

ctor

Dormito ergo sum

Je hebt je vakantiedagen na je uit dienst treding opgenomen?

When I had journeyed half of our life's way, I found myself within a shadowed forest, for I had lost the path that does not stray.

• trenza
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:00
Je bouwt vakantierechten op gedurende het dienstverband. Als je dienstverband eindigt op 17 augustus dan bouw je op tot en met 17 augustus (aantal werkdagen tot einde dienstverband gedeeld door aantal werkdagen per jaar maal het aantal vakantiedagen).

Over studiedagen kan ik niets zeggen.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 18:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

klaasbram schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:35:
20 dagen vakantie? -> je werkt 4 dagen en 1 dag school :? of heb je een werkweek van 32 uur? Anders heb je gewoon 25 dagen (wettelijk) Of zijn het 20 zelf te kiezen dagen en staan die andere 5 vast?
Eh, hoe kom je daar nu bij? Je hebt recht op 4x zoveel dagen als dat je dagen per week werkt. 20 bij fulltime. 16 bij 32u dienstverband.
http://www.rijksoverheid....iedagen-heb-ik-recht.html

Imhoudelijk sluit ik mij aan bij mijn bovenbuurman :).

[Voor 40% gewijzigd door JvS op 27-10-2010 20:28]

• Roncom
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 31-08 16:33
Ik ga studeer 1 dag in de week (vandaar 20 dagen en ook afschrijving studie(examen)-uren ;) )

Ik ben officieel op 17 augustus uit dienst gegaan. Op 31 juli is mijn opdracht beeindigd en daarna vakantiedagen opgenomen, dus het lijkt mij dat alles nog gewoon door moet lopen, omdat je gedurende je dienstverband ook normaal gesproken op vakantie gaat?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja is ook zo. Tenzij je, zoals bij een uitzendbureau, per gewerkt uur een percentage opbouwt.

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

JvS schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:24:
[...]
Eh, hoe kom je daar nu bij? Je hebt recht op 4x zoveel dagen als dat je dagen per week werkt. 20 bij fulltime. 16 bij 32u dienstverband.
http://www.rijksoverheid....iedagen-heb-ik-recht.html
offtopic:
Bij veel CAO's (in ieder geval de metaal) heb je 24/25 dagen per jaar bij een fulltime baan.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat klopt. Maar dan is het nog steeds geen wettelijk minimum. Daarnaast zit het er dik in dat een tweaker in de IT werkt. Daar is al helemaal geen CAO.

• Sempy
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 22:16
Roncom schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:03:
Ik ga studeer 1 dag in de week (vandaar 20 dagen en ook afschrijving studie(examen)-uren ;) )

Ik ben officieel op 17 augustus uit dienst gegaan. Op 31 juli is mijn opdracht beeindigd en daarna vakantiedagen opgenomen, dus het lijkt mij dat alles nog gewoon door moet lopen, omdat je gedurende je dienstverband ook normaal gesproken op vakantie gaat?
Check bij je (ex)werkgever eens op welke datum je voor hem officieel uit dienst bent gegaan? Waarschijnlijk heeft hij het in de salarisadministratie verwerkt als einde dienstverband per 31-7 en vervolgens uitbetaling van de resterende vakantiedagen. Dit zou je ook op je loonstrookje over augustus moeten terugzien doordat er dan een ander, hoger belastingtarief is genomen (heeft overigens geen effect op jaarbasis, eventueel te veel betaalde belasting wordt verrekend bij jouw belastingaangifte).
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee