Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Ik zoek een vervanging van mijn huidige router die we van Telfort hebben gekregen (P2602HW-D3A).
Dit vanwege het regelmatig uitvallen van het draadloze netwerk.
Telfort heeft wel een oplossing maar die bestaat uit het in bruikleen nemen van dezelfde router (maar dan nieuw) voor €80,-. En daar ben ik niet zo weg van...

Dus is er een andere router op de markt die hetzelfde doet en beter is?

Dus in ieder geval:
VOIP (SIP 2 ingangen?)
WLAN
Minimaal 4 LAN poorten

Iemand een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-01-2024
De meest simpele is om je routerfunctie te blijven gebruiken er een draadloos accespoint achter te plakken.
Je doervoersnelheid gaat er op vooruit(zyxel gaat tot 1200kb/s), zeker als je een n exemplaar neemt en ook de kosten blijven beperkt. :)

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
dankje. Dat zal zeker een optie zijn. Zelf nog niet aan gedacht.
Ik ben niet helemaal thuis is dat segment. Dus heb je een specifiek merk waar ik aan kan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James_Watt
De TP-Link TL-WR1043ND is niet duur en heeft goeie reviews hier op tweakers.

pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook een tweedehands (op Marktplaats) op de kop tikken. Bv. Linksys WRT54G(L) of iets in die serie. Zet er DD-WRT software op, en geniet van alle mogelijkheden. Vaak kan je die zg. "oude meuk" voor 25-40 euro kopen.
Kijk wel eerst op DD-WRT site http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database of die ,linksys die op Marktplaats staat ook wel te flashen is. Er zijn namelijk verschillen in versie nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lezen mensen! Dit is een modem/router met VOIP. Ik denk niet dat er een alternatief is. Misschien alleen een extra accesspoint (halveert snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Telfort word je gen**id met het modem en dan nog 80 euro betalen voor dat baggere ding en dan noemen in bruikleen. Kan je over 2 jaar gaan zwaaien naar je 80 euro en kan dat ding nog terug. Ik ben echt niet gediend van zulke geintjes maar dat had ik ook al gezegd tegen Tele2 met die TV decoder van hun uit 2007 waar ze nog 50 euro voor wilde hebben. Ik had gevraagd of ik moest betalen en of ik nog dan 3 jaar garantie op dat ding kreeg. Het antwoord was nee en ik moest deze terugsturen en anders zou ik een boete krijgen. Laat me niet lachen. Dat ding ligt er nu al 1 jaar hier.

Ik zou liever naar een "oude" Speedtouch uitkijken van KPN of zo en dan ben je nog goedkoper uit. Een 780 zou voldoen volgens mij of een Fritzbox 7170. Daar zou je nog voldoende snelheid meehalen en die is draadloos en heeft ook nog VOIP.

[ Voor 26% gewijzigd door itsalex op 27-10-2010 23:37 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:30:
Lezen mensen! Dit is een modem/router met VOIP. Ik denk niet dat er een alternatief is. Misschien alleen een extra accesspoint (halveert snelheid)
Anders lees je zelf ook even :X
Er word geopperd om de wireless functie uit te zetten van de zyxel en dan een los accespoint achter de zyxel te plakken. Dat halveert niks, kost minder en werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Let op dat dit een ISDN modem is mocht je 'm toch gaan vervangen voor een andere combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:36
De d3a is de isdn-versie. En ikneem aan dat je alle fwupdates inmiddels uitgeprobeerd hebt? Probeer ook de interne firewall/prioriteiten van het modem uit te zetten voor een zo optimaal mogelijk functioneren.

Alternatieven zijn idd een wireless AP achter de zyxel met uigeschakelde wifi of een fritzbox/speedtouch.

edit: smap nielson. Of mezelf - ben te laat :)

edit2: @hieronder - de modems ut het tiscalitijdperk (daar praten we nu over) zijn vaak eigendomsmodems. Waar je twee jaar garantie op hebt en daarna een boel pech.

[ Voor 27% gewijzigd door wheez50 op 27-10-2010 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort levert die dingen in BRUIKLEEN. Dus zijn ZIJ verantwoordelijk voor de modem als deze kapot gaat. Gewoon zeuren, dat hij helemaal geen WiFi doet, en dan mogen zij met een oplossing komen (m.a.w. dus omruilen).
Gewoon tactisch brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
wheez50 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:45:
De d3a is de isdn-versie. En ikneem aan dat je alle fwupdates inmiddels uitgeprobeerd hebt? Probeer ook de interne firewall/prioriteiten van het modem uit te zetten voor een zo optimaal mogelijk functioneren.

edit: smap nielson. Of mezelf - ben te laat :)
:) , maar firmware tip is nog wel een goede, op het telfort forum kun je ook de laatste beta firmware vinden. Tevens zou je daar nog een berichtje kunnen plaatsen over je modem, telfort webcare kan ook nazoeken of je een koop of bruikleen modem hebt en is meestal heel coulant bij problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James_Watt
Verwijderd schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:14:
Je kan ook een tweedehands (op Marktplaats) op de kop tikken. Bv. Linksys WRT54G(L) of iets in die serie. Zet er DD-WRT software op, en geniet van alle mogelijkheden. Vaak kan je die zg. "oude meuk" voor 25-40 euro kopen.
Kijk wel eerst op DD-WRT site http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database of die ,linksys die op Marktplaats staat ook wel te flashen is. Er zijn namelijk verschillen in versie nummers.
Een kennis van mij heeft dat ook gedaan, komt naar me toe en vraagt waarom het bereik maar 3 meter is.
Dus zoeken en een alternatieve firmware erop eerst DD-WRT en daarna Tomato niks 3 meter dan is het over.
Blijkt dat de adapter ide is meegeleverd maar 500mA in plaats van 1000mA.
Mijn moto koop meubels enzo op marktplaats... de rest zoek ik liever hier op tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Ik wist niet dat een oude tiscali router zoveel losbracht op het Forum :P
In ieder geval bedankt voor de oplossingen!

Een nieuwe router van Telfort is denk ik geen optie hier. Ik vrees dat de kans op het zelfde probleem dan weer heel groot is. Ik zoek eigenlijk een oplossing buiten telfort om(A)
De Zyxel is ons eigendom... Ergens met het overgaan van Tiscali naar Telfort is dat omgezet van bruikleen naar Eigendom. Dus een nieuwe eisen heeft niet zo heel veel zin tenzij je bereid bent er €80,- voor te betalen.

Ik zal ook eens kijken naar de Beta Firmware, tot nu toe staan alle updates erop en deze had ik nog niet gevonden. Alleen, Het lukt mij niet om op de router te komen :| Het ip adres wil hij niet laden... Toch maar even nader onderzoeken vandaag...

En als de Firmware geen uitkomst bied zal ik waarschijnlijk toch voor een extern draadloos accespoint.

Ik zal er nog wel op terugkomen ;)

-Edit-

Blijkt dat ik de Beta er al op heb staan 8)7 Dus de firmware upgrade gaat ook niks meer helpen(A)

[ Voor 5% gewijzigd door Ibjelot op 28-10-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibjelot
Intussen de TP-Link TL-WR1043ND ontvangen en geïnstalleerd. Installeren was een eitje, en het systeem draait...

Even het weekend in de gaten houden hoe of het nog uitvalt. Het bereik en de snelheid zijn in ieder geval wel heel erg verbeterd:)
Pagina: 1