Windows Live Mesh werkt traag en slecht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 11:46
Sindskort ben ik overgegaan van Live Sync naar Windows Live Mesh. Een verplichte overstap omdat de software niet meer gaat werken per maart 2011. Erg jammer, ik was bijzonder tevreden.

Ik heb nu drie mappen gesynchroniseerd (documenten, foto's en muziek). De eerste map is slechts 1 GB, de anderen zo'n 30 GB. Na zo'n 12 uur synchroniseren is de map Documenten eindelijk 'up-to-date'. Raar dat het zo lang moest duren, ik had vlak voor de installatie nog met Live Sync gesynchroniseerd. Ik kan ook niet zien wat 'ie momenteel aan het doen is: het realtime logboek van Live Sync mis ik enorm.

Na enkele dagen zijn de andere twee mappen nog steeds niet gesynchroniseerd. Er staat met enige regelmaat 'Wachten op % bestanden', terwijl ik geen idee waarom dat zo is. Een reset helpt wel eventjes, maar binnen no-time staat het er weer. Ook gaat het erg traag: meer dan zo'n 200kb/s wordt niet gehaald: terwijl 'gewone' bestandsoverdracht toch gemakkelijk 1 Mb/s moet halen. Ik zit gewoon te werken met een bekabelde verbinding. Ook staat er soms erg lang 'Ontvangen bestanden verwerken' en is er eventjes helemaal geen dataverkeer. De oplossing van Live Mesh zelf werkt slechts voor korte duur.

Ik heb als test een map van zo'n 10 MB gedeeld. Het duurde zo'n 30 minuten voordat alle bestanden over waren. Lijkt me erg lang, helemaal omdat er verder niets hoefde te gebeuren: ik had geen andere programma's open staan en had de andere mappen al 'on hold' gezet.

Ook valt me op dat mijn pc erg traag wordt. Ik kan nog niet helemaal het probleem goed formuleren (cpu of memory, weet ik nog niet), maar feit is dat tv kijken met Windows Media Center nauwelijks meer kan. Dit terwijl dit normaal geen probleem is: mijn pc is krachtig genoeg.

Ik kan er op internet helaas weinig over vinden. De documentatie is summier en topics over Live Mesh gaan vaak terug tot 2008 en zijn dus inmiddels zwaar verouderd.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Wellicht heeft iemand een goede oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Geen oplossing, wel hetzelfde probleem. Gigantisch traag ruk programma, totaal geen duidelijkheid in de interface wat er gebeurt en een enorme resource hog. Echt een typisch staaltje van Microsoft fuckup. Live sync werkte maar had een prut interface, dit programma werkt gewoon niet.

Ik sync m'n documenten map en moet de ene keer ruim 2000 files downloaden of uploaden en de andere keer is er weer processing werk terwijl er hooguit twee nieuwe bestanden op de ene pc staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Tsurany op 04-11-2010 22:14 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N