Toon posts:

Uithof Utrecht geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Ssander
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-01 20:41
Beste allen,

Momenteel heeft de Uithof (campus Universiteit Utrecht) geen netwerk door onbekende reden. Het rare is dat er niets op het internet te bereiken is, behalve Tweakers.net. Is er iemand die enig idee heeft hoe dit kan komen? Helaas loopt de computer vast bij het openen van de cmd, we kunnen dus niet echt veel testen.

Edit: ook de netwerkschijven zijn niet te bereiken. Momenteel is de ICT afdeling hard aan het werk om het op te lossen, maar wij zijn vooral benieuwd hoe dit mogelijk is.

[Voor 20% gewijzigd door Ssander op 27-10-2010 16:37]

• martjah
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 09:26

martjah

Appel

kan zijn dat de route naar www.tweakers.net nog in de cache staat en dat de dns server er uit ligt.

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 12:30
Dat lijkt me sterk eigenlijk. Ik vermoed dat je dan al problemen zou krijgen als je ineens naar gathering.tweakers.net wilt.

Misschien een op hol geslagen web filter? Wie zal 't zeggen, ik ken hun netwerk niet.

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-07 14:54
Ssander schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:35:
Momenteel is de ICT afdeling hard aan het werk om het op te lossen, maar wij zijn vooral benieuwd hoe dit mogelijk is.
En waarom denk je dat wij daar een antwoord op zouden hebben?

• Ssander
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17-01 20:41
Bloodshot schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:31:
[...]

En waarom denk je dat wij daar een antwoord op zouden hebben?
De zin klopt inderdaad niet helemaal. Waar we benieuwd naar waren was de vraag waarom het er sterk op leek dat alle netwerklocaties (intern + internet, netwerkschijven geprobeerd en zo'n 10 websites) niet te bereiken waren, behalve tweakers.net. Andere sites waar ik die dag nog op was geweest waren ook niet bereikbaar, dus het lijkt met sterk dat de DNS server er uit lag.

• akimosan
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk waren de beheerders onderhoud aan het plegen aan het netwerk, maar voor het geval er een probleem ontstond waar ze snel hulp bij nodig hadden, hielden ze Tweakers en GoT wel bereikbaar.

Who else are you gonna call? :+

[Voor 11% gewijzigd door akimosan op 27-10-2010 22:31]

• janbrede
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21-09 16:06
akimosan schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:30:
Waarschijnlijk waren de beheerders onderhoud aan het plegen aan het netwerk, maar voor het geval er een probleem ontstond waar ze snel hulp bij nodig hadden, hielden ze Tweakers en GoT wel bereikbaar.

Who else are you gonna call? :+
Ik werk zelf op de afdeling netwerkbeheer van de UU en ik kan je verzekeren dat we zeker geen onderhoud doen tijdens normale kantooruren! Het was een storing in een van de firewalls. Die zijn redundant uitgevoerd, maar het probleem zat juist in het feit dat de 'heartbeat' link tussen de actieve en de standby firewall was verbroken waardoor beide firewalls dachten dat ze actief moesten worden. En dat gaat dus niet goed.
Zie http://www.ictsc.uu.nl/ voor alle storingsmeldingen.

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-07 14:54
Ah... Het aloude asymmetrische routering over state-full devices probleem...

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13:07

TrailBlazer

Karnemelk FTW

volgens mij eerder het bekende split brain probleem.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee