Toon posts:

Draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Rich287
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01-12-2010
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag over een draadloos netwerk. Familie van mij heeft namelijk een laptop welke ze willen toevoegen op het draadloos netwerk. Dit draadloze netwerk hebben ze pas geïnstalleerd en gister hebben ze de playstation er op toegevoegd. Hier werkt hij prima!

Op de laptop werkt hij echter niet, hij staat op dezelfde plek in het huis, dezelfde sleutel is gebruikt (ook hoofdletters en dergelijke is rekening mee gehouden). Dit is wat er gebeurt:
- In de wifi-manager op de laptop zien we het netwerk verschijnen
- We klikken op verbinding maken en het wachtwoord wordt gevraagd
- De netwerksleutel wordt ingevoerd en de laptop probeert verbinding te maken
- Na verloop van tijd (dit duurt zeker een minuut, als het er geen twee zijn) stopt hij er echter mee en maakt hij simpelweg geen verbinding

Nu is de laptop wel al wat ouder, jaartje of 5-6 gok ik, maar normaal gesproken moet dat geen probleem zijn. Het betreft een Acer laptop.

Zou dit aan het type netwerk kunnen liggen? Of zou de antenne kapot zijn? Of zou er een totaal ander probleem zijn?

Wie o wie kan mij helpen?

Groeten,

Richard

• lutjes
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 26-09 13:32
moet je kijken op welke frequentie je router/laptop zit op 5ghz of die andere weet ff niet welke
en het kan natuurlijk ook zijn welk netwerk 'n g of n netwerk

• Rich287
De router is nieuw dus dat moet ik wel kunnen vinden op de doos denk ik zo. Enig idee waar ik dat van de laptop kan vinden?

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:50

lier

MikroTik nerd

Mooiste is als je de volgende gegevens kan vermelden:

- WiFi controller laptop (te vinden in apparaatbeheer)
- Merk/type router

Overigens kan het een heleboel oorzaken hebben, wel altijd goed om even te zorgen voor de laatste drivers en de laatste firmware.

[Voor 3% gewijzigd door lier op 27-10-2010 16:32]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Meester_J
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 24-09 18:13
ondersteunt die laptop misschien geen wpa (2) ?

[Voor 6% gewijzigd door Meester_J op 27-10-2010 16:38]

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 12:30
Dikke kans dat de laptop een verouderde XP versie draait. WPA2 support is pas aan XP toegevoegd in een van de servicepacks, nummer 2 als ik het goed heb.

Als je netwerk dan WPA2 vereist, houdt het al snel op. Update dus even je systeem en probeer het nog eens.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Aanvulling op bovenstaande wat betreft de windows update's, update ook de driver van de wlan kaart eens.
Oudere drivers kunnen vaak niet met de nieuwere beveiligingen omgaan.

Misery and hate will kill us all.

• d00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2015
Computer zal maximaal G ondersteunen. Misschien staat de router op alleen N.

• Rich287
Ik heb het even nagekeken en het betreft een ZyXel router type: p-2602hw-d1a
Volgens mij ook al een redelijk oud type dus zal geen n-netwerk zijn neem ik aan?

De netwerkadapter is en Intel Pro Wireless 2200bg.
Deze is dus ook redelijk oud.
De windows versie is sp3.
De laptop werkt wel op mijn thuisnetwerk, een thomson speedtouch 780. Die is volgens mij ook wpa2 beveiligd dus aan de beveiliging licht het niet.

En mijn iphone werkt weer wel op het zyxel router.

Any ideas?

• James_Watt
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 02-06 22:58
de laptop is al wat ouder net zoals het modem (ik heb dezelfde voor Telfort).
Wat je kan proberen is de sleutel in kladblok op een andere PC in te geven opslaan en dan naar de Acer met één brakke toets of caps lock op num lock.
En copy paste je sleutel vanuit kladblok erin...tadaa

Anders check de DCHP pool size misschien staat die te klein in het modem dan....

Verder als je op de hoogste kanalen zit zoals 14 en 15 kan inderdaad de driver hier niet in voorzien voor de 2200bg...andere driver of lager kanaal

Je kan ook de logs nog even doorlopen in de Zyxel...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee