Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-07 11:06
Hoi mede-tweakers,

Ik werk als systeembeheerder bij een semi-overheidsbedrijf. Ik ben geen ambtenaar en heb dus ook die voordelen niet. Ook is het bedijf "geprivatiseerd" en moet nu dus grotendeels zijn eigen boontjes doppen.

Nu is het zo dat ik als systeembeheerder helaas ook wordt gekort.
Vanaf het moment dat ik in dienst kwam kreeg ik een telefoon en laptop, om bereikbaarheidsdiensten te draaien. Uiteraard wordt de laptop ook gebruikt om privé mee te werken, aangezien de bereikbaarheidsdienst wisselt tussen de collega's systeembeheer.

Nu, een kleine 2 jaar verder, denkt men er over de laptop te vorderen, zodat deze ingezet kan worden op andere afdelingen. In de plaats daarvoor wordt er één laptop voor de beheerders ter beschikking gesteld om te rouleren bij het wisselen van bereikbaarheidsdiensten.

Dit is nog maar het topje, er volgen nog meer maatregelen.

Ik ben van mening dat men "het gereedschap van de arbeider" uit handen neemt. Kan ik hier iets mee?

[ Voor 3% gewijzigd door CSB op 27-10-2010 15:46 ]

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Eh aankaarten bij je manager/leidinggevende en daar duidelijk zeggen dat het natuurlijk niet werkt.
Want eigenlijk heb je gewoon een goed werkende PC/laptop nodig voor je werk.

Wat als de persoon die bereikbaarheidsdienst heeft ineens ziek wordt dan heb je dus tot hij weer beter wordt geen support want ja de laptop staat bij hem thuis en zonder laptop geen support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Er is toch geen enkel probleem om een laptop te rouleren, want dat kan prima. Het is niet zo dat je een eigen laptop daar voor moet inzetten, dus het gereedschap is en blijft beschikbaar voor de gene die het nodig heeft.

Anderzijds, als 1 persoon ziek is, die net dat ding thuis heeft, wie gaat die ophalen? Leg dat eens voor.

En om even kort op de topic-titel in te haken: Gewoon accepteren en niet zeuren.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:21

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik snap dat je 'm nodig moet hebben voor bereikbaarheidsdiensten. Als je geen dienst hebt, heb je de laptop toch ook niet nodig?

Wil je ook privé kunnen 'laptoppen', is het in mijn ogen niet meer dan normaal dat je ook zelf een notebook aanschaft welke voor die doeleinden gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 13:44
Als je gaat bezuinigen op assets zoals een laptop dan is dat wel vreemd. Een laptop kost in verhouding tot je overige kosten vrijwel niets. Denk bijvoorbeeld aan salariskosten, huisvesting, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Als jij die laptop meer dan 10% prive gebruikt dan moet er ook loonheffingen over betaald worden. Zie http://www.belastingdiens...n_loon-14.html#P162_16140

Gezien de roulatie van bereikbaarheidsdiensten lijkt het mij logisch dat die laptop ook meegaat. Het is pas gereedschap van de arbeider als jij die dienst draait, anders is het gewoon loon in natura lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-06 11:15

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zie eerlijk gezegd ook geen probleem. Als het voor jou een probleem is kan je toch een eigen laptop gebruiken?

Anders ergens anders een baan zoeken, je kan misschien hooguit opslag vragen omdat ze je een arbeidsvoorwaarde afnemen - als dit echt onderdeel is van je contract.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
djluc schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:52:
Als je gaat bezuinigen op assets zoals een laptop dan is dat wel vreemd. Een laptop kost in verhouding tot je overige kosten vrijwel niets. Denk bijvoorbeeld aan salariskosten, huisvesting, etc.
Precies. En wat als je collega ziek raakt tijdens zo'n bereikbaarheidsdienst wanneer hij de laptop mee heeft? Moet je dan eerst bij hem thuis langs dat ding ophalen? Een beetje rare bezuinigingsmaatregel, zeker omdat je op andere gebieden zoveel meer kan bezuinigen. Zoals bijvoorbeeld de hele bereikbaarheidsdiensten afschaffen, gratis koffie afschaffen, papierloos kantoor, ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 13:44
ebia schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:49:
[...]
Precies. En wat als je collega ziek raakt tijdens zo'n bereikbaarheidsdienst wanneer hij de laptop mee heeft? Moet je dan eerst bij hem thuis langs dat ding ophalen? Een beetje rare bezuinigingsmaatregel, zeker omdat je op andere gebieden zoveel meer kan bezuinigen. Zoals bijvoorbeeld de hele bereikbaarheidsdiensten afschaffen, gratis koffie afschaffen, papierloos kantoor, ga zo maar door.
Ik stel niet dat het verkeerd is hoor maar dit is een besparing die je eenmalig wat oplevert omdat je geen nieuwe laptop aan hoeft te schaffen. Echter benadeel je de productiviteit van een van je grootste kostenposten: Personeel. Dat maakt het simpelweg vreemd. Als je structureel tekorten hebt kan je vele malen beter besparen op dat soort posten en de mensen die je dan over houdt structureel beter supporten zodat ze optimaal productief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:59

defiant

Moderator General Chat
Zulke bezuinigingen zijn veelal symbolisch en leveren op het totaal plaatje aan kosten niet of nauwelijks een significante bijdrage. De meeste kosten zitten vaak in personeel, huisvesting en mobiliteit. Vaak volgen na dit soort maatregelen dan ook gedwongen ontslagen, wat meestal makkelijker te verkopen is want het management heeft al op de kleintjes bezuinigd (tenzij er er echte hele riante secondaire arbeidsvoorwaarden of andere voorzieningen aanwezig zijn).

Maar voorkomen kan je dit soort dingen niet helaas. Je werkgever blijft echter wel verantwoordelijk om jouw de middelen te geven om je werk uit te voeren. Ik zou me daar wel over laten informeren (vakbond oid?), want meestal wil men niet de gevolgen dragen van het nemen van zulke maatregelen, bijvoorbeeld als de laptop niet beschikbaar is tijdens een bereikbaarheidsdienst of een storing.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CSB schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:45:
Ik ben van mening dat men "het gereedschap van de arbeider" uit handen neemt. Kan ik hier iets mee?
Ja, gewoon meewerken, maar ook direct aangeven als het misgaat. Dat je het privegebruik van de laptop verliest is geen argument om het niet te doen, je zult professionele argumenten moeten gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-07 06:40
Ik zou voorstellen om degene die het idee heeft geopperd om de laptop weg te bezuinigen te ontslaan. Blijkbaar heeft diegene te veel tijd over om dit soort stompzinnige maatregelen te verzinnen. Dan heb je een echte bezuiniging te pakken.

Alsof die ene laptop zo'n enorme besparingen gaat opleveren. Dat terwijl de overheid wel massaal consultants aanneemt om het gat te vullen dat is ontstaan met het snijden in ambtenaren. Consultants die 2 laptops per dag kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door PHiXioN op 27-10-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
PHiXioN schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 20:09:
Ik zou voorstellen om degene die het idee heeft geopperd om de laptop weg te bezuinigen te ontslaan. Blijkbaar heeft diegene te veel tijd over om dit soort stompzinnige maatregelen te verzinnen. Dan heb je een echte bezuiniging te pakken.

Alsof die ene laptop zo'n enorme besparingen gaat opleveren. Dat terwijl de overheid wel massaal consultants aanneemt om het gat te vullen dat is ontstaan met het snijden in ambtenaren. Consultants die 2 laptops per dag kosten.
De meest zinnige opmerking van het hele topic!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:53
gambieter schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 19:15:
[...]

Ja, gewoon meewerken, maar ook direct aangeven als het misgaat. Dat je het privegebruik van de laptop verliest is geen argument om het niet te doen, je zult professionele argumenten moeten gebruiken.
Het is misschien ook geen gek idee om zo'n voorbeeld als ziekte al meteen bij het inleveren van de laptop aan te kaarten (via mail). Dan heeft twee 'voordelen': a) misschien realiseren zich opeens dat het inleveren van de laptop misschien toch niet handig is, en b) wanneer het mis gaat kan je altijd aantonen dat jij ze al vantevoren op dat probleem hebt gewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Practisch zou het allemaal wel kunnen, maar het signaal dat je als organisatie af geeft is desastreus. Wat een geneuzel om een laptop. Als ze daar over gaan emmeren, maak dan je borst maar nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Roenie schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:35:
Practisch zou het allemaal wel kunnen, maar het signaal dat je als organisatie af geeft is desastreus. Wat een geneuzel om een laptop. Als ze daar over gaan emmeren, maak dan je borst maar nat.
Mja, op zich mee eens. Maar de reden waarom de TS het een probleem lijkt te vinden is het niet prive meer kunnen gebruiken, en dat is ook niet echt een goed voorbeeld van prioriteiten inzien. Werkgever en werknemer aan elkaar gewaagd? :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Gewoon netjes aangeven, dat ze dan ook niet van je kunnen verwachten dat je iets kunt doen zolang je die laptop niet bij je hebt en dat je problemen voorziet door mensen die de laptop vergeten of door bijv. ziekte of andere calamiteiten niet naar kantoor kunnen komen brengen.

Zo werkt het bij ons op de zaak ook. Ik heb geen mobiel van de zaak. Geen probleem. Ik heb zelf een mobiel. Maar ze mogen niet verwachten dat ik altijd bereikbaar ben op die privé-mobiel. Als ik in een goede bui heb neem ik op. Als ik geen zin heb, laat ik hem gewoon rinkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:18

ZieMaar!

Moderator General Chat
't Gaat wel om meer dan één laptop toch? Er blijft er voor alle beheerders slechts één over. Dus misschien verdwijnen er wel 10? Dan nog, dan heeft het niet zoveel zin.

Aan de andere kant; gaan ze nu al snijden in het personeel dan was dit topic misschien wel geopend in de trant van: 'ze ontslaan me terwijl de helft van het personeel een laptop heeft die ze nooit gebruiken en iedereen heel veel privé belt!' :).

Maar ik ben het op zich me de meeste mensen eens, dit is een beetje symboolpolitiek. Maar ook dat hoeft niet heel slecht te zijn, het zorgt wel voor awareness dat even niet alles meer kan. Dat is soms ook nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Misschien eens wat onderzoek doen en kijken wat degene die dit geopperd heeft heeft als extraatjes. Altijd leuk om hem daarmee om de oren te slaan :)

Overigens zou ik zelf gewoon meewerken. Maar dan wel in de baas zijn tijd de laptop ophalen bij collega's enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
mierenfokker schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 07:58:
Misschien eens wat onderzoek doen en kijken wat degene die dit geopperd heeft heeft als extraatjes. Altijd leuk om hem daarmee om de oren te slaan :)

Overigens zou ik zelf gewoon meewerken. Maar dan wel in de baas zijn tijd de laptop ophalen bij collega's enz.
Volgens mij is het alleen een issue wanneer een systeembeheer bereikbaarheidsdienst heeft EN ziek wordt en de laptop heeft. Dat is een risico dat je als bedrijf wel kan incalculeren. En de kosten die je maakt om bij een zieke collega de laptop op te halen zullen we opwegen tegen de afschrijvingen op laptops en de beheer/licentiekosten.

Bovendien heeft TS nog geluk want er had gewoon belasting over betaald worden, dus hij zou er in theorie alleen maar netto op vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209360

smesjz schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:14:
[...]

Volgens mij is het alleen een issue wanneer een systeembeheer bereikbaarheidsdienst heeft EN ziek wordt en de laptop heeft. Dat is een risico dat je als bedrijf wel kan incalculeren. En de kosten die je maakt om bij een zieke collega de laptop op te halen zullen we opwegen tegen de afschrijvingen op laptops en de beheer/licentiekosten.

Bovendien heeft TS nog geluk want er had gewoon belasting over betaald worden, dus hij zou er in theorie alleen maar netto op vooruit gaan.
Dan nog is dit simpel te ondervangen door twee laptops te hebben ipv tien. Denk trouwens ook dat de laptop zelf niet het probleem is, maar alle bijbehorende licenties.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 209360 op 28-10-2010 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-07 11:06
Ik zie dat ik geen poot heb om op te staan. Dit topic was ook gestart om de discussie te starten rondom het feit dat ons gereedschap (de laptops) worden afgenomen.

Het komt tamelijk vaak voor dat er meer dan 1 beheerder aan een storing buiten kantooruren werkt. Dan is één laptop gewoonweg te weinig. Daarnaast wordt ons gevraagd om binnen 30 minuten te kunnen inloggen tijdens een bereikbaarheidsdienst. Een laptop (met UMTS kaart) kan ik overal mee naartoe nemen.

Ik had inderdaad zoiets van: waarom ons korten op ons materiaal, terwijl er binnen het bedrijf mensen (lees: dura accountants) rondlopen met dikke iPhones en dure abbonnementen? Ook lijkt het geen probleem te zijn om iedereen te voorzien van een 23" breedbeeld TFT "omdat de lettertjes zo klein zijn." 80% van die aanvragen kunnen wat mij betreft direct door naar de Pearl of Hans Anders.

En tja, dat we geen loonheffing betalen voor de laptops... Wat niet weet wat niet deert, denk ik. Zou jij het netjes opgeven aan de belasting? ;)

Ik heb er niks op tegen om die laptop in te leveren als er een gegronde reden voor is. Maar deze beestjes zijn al zeker 1,5 jaar oud en we werken er al net zo lang mee, als het niet langer is. En ach, als dit het beleid is wat uiteindelijk gevoerd moet worden, zit er niets anders op dan de c.v. maar weer eens bij te werken. :)

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209360

CSB schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:56:
Het komt tamelijk vaak voor dat er meer dan 1 beheerder aan een storing buiten kantooruren werkt. Dan is één laptop gewoonweg te weinig. Daarnaast wordt ons gevraagd om binnen 30 minuten te kunnen inloggen tijdens een bereikbaarheidsdienst. Een laptop (met UMTS kaart) kan ik overal mee naartoe nemen.
Dit is dus jouw probleem niet. Daarbij heb je toch een laptop beschibaar tijdens de bereikbaarheidsdienst dus dit argument gaat niet op. Buiten de bereikbaarheidsdienst zou ik in geval van storing die verholpen moet worden gewoon op je gemak naar kantoor gaan en niet vergeten de reiskosten en overuren te claimen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 209360 op 29-10-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Een zinkend schip signaal begint duidelijk te worden. Tijd om te solliciteren, zien hoeveel je op de markt waard bent en om een plan B, C, D,... achter de hand te houden.

[ Voor 18% gewijzigd door rapture op 29-10-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19

mrsar

waar een sar is,is een wodka

rapture schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 09:20:
Een zinkend schip signaal begint duidelijk te worden. Tijd om te solliciteren, zien hoeveel je op de markt waard bent en om een plan B, C, D,... achter de hand te houden.
mee eens,als ze al op dit soort dingen gaan bezuinigen.....
Je hebt verder natuurlijk geen poot om op te staan,al zou het bij mij team soms wat minder handig werken soms,daar we vaak met meerdere bij grote problemen aan het probleem werken/met elkaar nadenken/bekijken. (grotere storingen zijn fabriek of distributiecentrum problemen,als het plat gaat zijn we onsite waarschijnlijk :P )

Nu ben ik blij dat wij nog meerdere tools tot onze beschikking hebben zoals remote inloggen via citrix,waardoor ik bv weer een werkstation kan overnemen die hier altijd aanstaat met daarop ook de tools geinstalleerd (express zo gedaan als backup pc zeg maar)

maar dit soort nauwelijks-kostenbesparende dingen ziet er inderdaad niet zo goed uit :/

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:18

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat de TS maar ergens anders moet gaan solliciteren omdat het 'blijkbaar' heel slecht gaat met het bedrijf. Dan moet je toch wel wat meer weten (zijn er reorganisatieplannen, hoeveel externen lopen er rond, wat gebeurd met jaarcontracten, zijn er veel vacatures etc).

Nogmaals; awareness dat niet alles meer kan creëren is soms ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-02 23:07

RagaBaSH

Huttenbouwer

Ik zie dat ik geen poot heb om op te staan. Dit topic was ook gestart om de discussie te starten rondom het feit dat ons gereedschap (de laptops) worden afgenomen.
Dit klinkt als symboolpolitiek. Groot gebaar - immers het zorgt voor frustratie bij jullie - klein effect, een keer 10k op jaarbasis max.
Dit is een reele situatie die je kan voorleggen, maar dan meer als een: hoe gaan we hier mee om?
Overigens, dit lijken me beslissingen die snel teruggedraaid worden als er eens wat fout gaat. Misschien is het wel gewoon verstandiger om het te laten gebeuren.
Ik had inderdaad zoiets van: waarom ons korten op ons materiaal, terwijl er binnen het bedrijf mensen (lees: dura accountants) rondlopen met dikke iPhones en dure abbonnementen? Ook lijkt het geen probleem te zijn om iedereen te voorzien van een 23" breedbeeld TFT "omdat de lettertjes zo klein zijn." 80% van die aanvragen kunnen wat mij betreft direct door naar de Pearl of Hans Anders.
Dit ken ik - weliswaar van de andere kant. Dit heeft er vaak - iig bij ons - mee te maken dat die "dure" mensen in het primaire proces zitten. Hier is vaak makkelijk van te berekenen dat ze meer opleveren dan ze kosten. Stafdiensten hebben dat voordeel simpelweg niet. Dus zal je daar eerder dit soort symboolmaatregelen krijgen.

BTW: ik zou niet tegen het management gaan schelden op de "money-makers". Daar maak je je niet populair mee.
En tja, dat we geen loonheffing betalen voor de laptops... Wat niet weet wat niet deert, denk ik. Zou jij het netjes opgeven aan de belasting? ;)

Ik heb er niks op tegen om die laptop in te leveren als er een gegronde reden voor is. Maar deze beestjes zijn al zeker 1,5 jaar oud en we werken er al net zo lang mee, als het niet langer is. En ach, als dit het beleid is wat uiteindelijk gevoerd moet worden, zit er niets anders op dan de c.v. maar weer eens bij te werken. :)
Keerzijde is dat als het eens echt fout gaat en jullie allemaal weer aan de laptop moeten, je wellicht splinternieuwe krijgt. Je kan ook met de hele groep hier subtiel op aansturen ;) (<-- dit is natuurlijk een geintje, niet serieus uitvoeren... daar krijg je echt gezeik mee :))

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
ZieMaar! schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:17:
Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat de TS maar ergens anders moet gaan solliciteren omdat het 'blijkbaar' heel slecht gaat met het bedrijf. Dan moet je toch wel wat meer weten (zijn er reorganisatieplannen, hoeveel externen lopen er rond, wat gebeurd met jaarcontracten, zijn er veel vacatures etc).

Nogmaals; awareness dat niet alles meer kan creëren is soms ook niet verkeerd.
Dit maakt toch niet dat medewerkers opeens begrijpen dat ze de broekriem aan moeten halen, dit maakt medewerkers alleen maar geïrriteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Ach het bedrijf bespaart eigenlijk niets, licentiekosten eh ik neem aan dat TS dan gewoon een desktop krijgt om op te werken. Dus het verschil tussen een desktop en een laptop leasen ( het kopen van die dingen zou goedkoper zijn maar goed )

Ach gewoon aangeven dat dit problemen zou kunnen veroorzaken in de toekomst rustig laptop inleveren en wachten tot het goed misgaat.
Collega die ziek wordt tijdens de dienst en je hebt al een leuke situatie, Mag een manager mooi naar die persoon gaan en uitleggen waarom hij iemand die ziek is uit bed haalt voor iets onbenulligs als een laptop.

Binnen 30min inloggen wordt zonder laptop onmogelijk dus ja dan heeft de klant pech bij een grote klant met een onderhoudscontract heeft dan de persoon die dit bedacht heeft ook een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 09:52
.., zit er niets anders op dan de c.v. maar weer eens bij te werken. :)
Zo af en toe kun je van wat mensen uit verschillende hoeken vreemde maatregelen verwachten, ik denk dat je dat binnen elk bedrijf houdt. Maar als jou leidinggevende met veel van dit soort maatregelen komt (en zelf initieerd) gaat het of heel slecht met de organisatie of de leidinggevende heeft niet de kracht om budget vrij te krijgen voor zijn afdeling.
Dan kun je inderdaad beter om je heen gaan kijken want goede carrierekansen of salarisontwikkeling zitten er dan waarschijnlijk niet aan te komen.
Als het gewoon een kronkeltje is van een nieuw aangestelde manager dan valt er wel overheen te komen, dan geef je gewoon de hierboven genoemde risico's aan en houdt je meestal je laptop.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-05 22:23
Je moet het niet zelf opgeven aan de belasting, dat moet de werkgever doen. En als de werkgever fraudeert met de loonafdrachten, sociale premies enz. dan zal een boete volgen die werkelijk adembenemend is.
Pagina: 1