• Djiezes
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01-09 21:21
Ik heb zonet deze SSD geïnstalleerd (OCZ Vertex 2 60GB), met een verse installatie van windows 7 64bit.

Na 3 benchmarks blijk ik niet echt optimale resulaten te behalen als ik het vergelijk met andere benchmarks online:

Screenshot met benchmarks van Atto, Crystaldiskmark & HDTune Pro:
http://img221.imageshack.us/img221/9252/ssdbenches.png

Windows Experience Index geeft 7.1 bij "Disk"

Mijn systeem met alle componenten kan je hier terugvinden:
inventaris: Current Desktop: Intel Core 2 Duo E6750
* CPU: Intel Core2Duo e6750 (2.66ghz dualcore)
* RAM: 4GB DDR2 667Mhz 
* Mobo: MSI P6N SLI-F V2
* GPU: Nvidia Asus 8600GT silent

De OCZ Vertex 2 60GB heeft firmware versie 1.22

Dus mijn vraag: zijn de slechte resultaten te wijten aan mijn ietwat oudere pc, voornamelijk het moederbord dan: de onchip sata controller? BIOS ondersteunt bijvoorbeeld geen AHCI

Of kan ik de resultaten eventueel verbeteren door enkele tweaks?
Of nog beter: vertalen deze synthetische benchmarks zich niet naar performance degradaties in real life?

Alle input is welkom.

Desktop ; Htpc

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:46

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

getest met:

Test environment
For the performance testing, the following system was used
Windows 7 x64
Asrock Extreme X58 Motherboard
Core i7 920 D0
2×1 GB DDR3 @ 1866 7-8-7
2x 150GB WD Velociraptors 60GB partition
Hitachi 5900RPM 500GB drive eSATA connection
EAH4890 stock speed
DIY Benching station
Corsair 750W

review van techreaction.net

snelheid bij 1000MB

ik vind het verschil wel mee vallen,

als je de review leest, lees je ook wat over os verschil etc.

misschien heb je hier wat aan,

[Voor 5% gewijzigd door gekke-gerrit op 27-10-2010 16:24]

...

• Dark
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 10-09 21:35

Dark

who tweaked the light?

Doe eens een secure erase en meet vervolgens nog eens?
http://www.ocztechnologyf...74093-How-to-use-HDDErase

Te veel benchmarken en data schrijven vind de sdd niet leuk, iets van durawrite ofzo... maar na secure erase is het meestal wel weer op hetzelfde niveau als dat je em kreeg.
http://www.ocztechnologyf...574&viewfull=1#post567574

• _H_G_
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 13:12
DuraWrite throttle-down of niet: die ATTO moet veel hoger zijn.

Ik denk inderdaad je onboard sata controller en je driver. De documentatie online is wat belabberd en weinig ervaring met nforce chipsets (een keer gehad en nooit meer). Schijnbaar kan je nog kiezen tussen IDE en RAID en heeft nvidia hier twee verschillende drivers voor? Of op IDE zetten en standaard driver gebruiken?

• Djiezes
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 01-09 21:21
Ok, dankje voor de input.

Een secure erase lijkt me niet echt aangeraden. Het is een splinternieuwe schijf en de crystaldisk benchmark is de eerste die ik draaide (daarna ATTO, daarna HDTune).
Ik ga nu ook niet te veel meer benchmarken, want dat blijkt zelf problemen op te leveren.

De keuze in het BIOS is inderdaad IDE or RAID

Er komt sowieso nog een upgrade van mijn systeem (ik wacht op de nieuwe Sandy Bridge CPU's begin 2011). Dan test ik wel nog eens opnieuw, en zal ik teweten komen of het inderdaad aan de chipset te wijten is.

Desktop ; Htpc

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee