Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benvanzijl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-02 21:06
Goede middag,

ik heb een probleempje waar ik maar niet uit kom, ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb sinds kort na een tijd sparen een Acer H5360 beamer met een Nvidia 3D vision set gekocht.

1 ding is zeker: dit is echt supervet! werkt echt goed.

het probleem waar ik nu tegenaan loop is het volgende: ik wil de kabels in zo'n gootje wegwerken, daarvoor heb ik een langere vga kabel gekocht (3 meter) omdat die van 1.5 meter die ik had te kort was.

de eerste kabel die ik kocht gaf helemaal geen beeld (de beamer gaf aan dat er geen signaal binnenkwam en ook de laptop gaf niks aan). na eens goed naar de kabel gekeken te hebben bleek de nieuwe kabel (dixons, 20 euro fso) een pinnetje minder te hebben (middelste rij, 2e van rechts) dan de kabel van 1.5 meter die het wel deed. na goed rondgekeken te hebben blijken veel kabels dit pinnetje te missen.

nu heb ik een nieuwe kabel bij een computerzaak gehaald, (cumputerland, 15 euro 3 meter, merk HQ) met wel alle pinnetjes.

met deze kabel geeft de beamer soms wel beeld en soms niet, wat natuurlijk al vervelend op zich is. wanneer de beamer beeld geeft pakt hij echter een 4:3 resolutie en geeft de pc aan 'analoog beeldscherm', terwijl de pc bij de korte kabel netjes 'Acer H5360' aangeeft.
de verhouding kan ik met instellingen aanpassen, alleen kan ik geen 3d afspelen omdat ik dan de melding krijg dat de projector niet 3d geschikt is (omdat de laptop niet ziet welke projector er aan hangt).

hoe kan ik dit oplossen?
speelt het 'missende pinnetje een rol?
welke kabel moet ik anders wel hebben?

alvast bedankt voor jullie hulp!

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:37

D4NG3R

kiwi

:)

Heeft je PC geen HDMI of DVI? Is behalve makkelijker, ook fouttolleranter en geeft een wat helderder beeld weer.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benvanzijl
er zit een HDMI poort op, maar Nvidia 3d Vision moet via VGA aangesloten worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

benvanzijl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:26:
er zit een HDMI poort op, maar Nvidia 3d Vision moet via VGA aangesloten worden....
Aan welke kaart koppel je dit dan?

Dat zou namelijk slecht zijn voor al die NV 3D displays die nu verkocht worden zonder VGA ingang.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benvanzijl
neliz schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:05:
[...]

Aan welke kaart koppel je dit dan?

Dat zou namelijk slecht zijn voor al die NV 3D displays die nu verkocht worden zonder VGA ingang.
ik heb het nagezocht, in het boekje staat inderdaad een DVI kabel weergegeven, geen VGA. DVI is digitaal, dan zou HDMI ook moeten werken. toch?
dan heeft het wellicht een andere reden dat dat niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 09:02

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

benvanzijl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:34:
DVI is digitaal, dan zou HDMI ook moeten werken. toch?
HDMI == DVI + geluid.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:28
benvanzijl schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:34:
[...]

ik heb het nagezocht, in het boekje staat inderdaad een DVI kabel weergegeven, geen VGA. DVI is digitaal, dan zou HDMI ook moeten werken. toch?
dan heeft het wellicht een andere reden dat dat niet werkt...
Volgens het boekje wat ik nu bekijk van deze projector zit er helemaal geen DVI connector op het apparaat? Een d-sub (vga) en een hdmi aansluiting, component, composite en s-video... maar geen DVI.

Overigens staat er in de handleiding dat het belangrijk is bij deze projector om deze eerst in te schakelen en dan pas de pc, andersom kan het blijkbaar wel eens problemen opleveren. Er staan iig meerdere tips in bij problemen, ik zou dus de handleiding nog eens een keer goed doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benvanzijl
MicGlou schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:28:
[...]

Volgens het boekje wat ik nu bekijk van deze projector zit er helemaal geen DVI connector op het apparaat? Een d-sub (vga) en een hdmi aansluiting, component, composite en s-video... maar geen DVI.

Overigens staat er in de handleiding dat het belangrijk is bij deze projector om deze eerst in te schakelen en dan pas de pc, andersom kan het blijkbaar wel eens problemen opleveren. Er staan iig meerdere tips in bij problemen, ik zou dus de handleiding nog eens een keer goed doornemen.
Ik bedoelde het boekje van de Nvidia 3d vision set. die geeft aan dat een verbinding via DVI ook goed zou zijn. aangezien hierboven wordt aangegeven dat hdmi = dvi met audio, zou dit ook op hdmi moeten werken

maar nu lees ik dit:
HDMI doesn't work with the 120Hz monitors. You need a Dual-Link-DVI-Output in your laptop.

wat is nou waarheid en kan iemand mij hier bij helpen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benvanzijl
jongens, iemand die mij kan helpen welke kabel ik nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

benvanzijl schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:09:
jongens, iemand die mij kan helpen welke kabel ik nodig heb?
Ben, welke videokaart heb je?
Wat voor laptop? welke outputs heb je?

[ Voor 8% gewijzigd door neliz op 29-10-2010 10:14 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benvanzijl
ik heb een Acer 5930G met een Nvidia Geforce 9600m GT, met een output voor HDMI en VGA.
Pagina: 1