Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Open Source Klantregistratie systeem

Pagina: 1
Acties:

• addinjo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-03-2021
Hoi,

Ben op zoek naar een simpel open source / freeware klant registratie systeem voor een nagelstudio. Ik zelf zat te denken aan Excel.

Heeft iemand suggesties? Gewoon iets wat makkelijk is en simpel, dat zijn de belangrijkste requirements.

Heb zelf al zitten googlen maar kom eigenlijk vaak uit bij de grote Open Source CRM Systemen en dat is niet wat ik zoek.

Alvast bedankt

swing when you're winning!

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 13:23
wellicht dat je duidelijker kunt zijn in wat je precies met het systeem wilt gaan doen ? Alleen NAW-gegevens of ook fakturatie e.d. ??

TS is wat aan de magere kant...

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Je wilt een open source/freeware klantregistratie systeem en denkt aan Excel?
Welk deel van open source/freeware heb je zelf nog niet begrepen?
Er zijn overigens wel open source/freeware spreadsheets te vinden.
Open/LibreOffice, StarOffice volgens mij hebben ze allemaal wel een spreadsheet aan boord.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• addinjo
Als alternatief, als er niks voorhanden mocht zijn dacht ik zelf iets te ontwerpen in excel.

Het systeem moet aan de volgende eisen voldoen:
- NAW gegevens van klanten
- Klant karakteristieken, dit moet zelf in te stellen zijn
- Behandelingen, eigenlijk is dit niet meer dan een regel met datum en een aantal invulvelden omtrent de behandeling

Alvast bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

Opensource betekend dus in deze context gratis neem ik aan? Freeware mag je vaak niet gebruiken in een commerciële omgeving.
Er op Googlen levert opzicht genoeg resultaten op, met niet eens zulke gekke prijzen. Voordeel daar aan is support. Of is betalen echt out of the question?
In dat geval zou ik gaan voor een Access iets itt excel. In excel kan het wel maar kan krijg een beetje zo'n plak en vliegwerk oplossing.

• addinjo
Ja open source in de context van gratis. Maar als iets niet al te duur is en lekker simpel dan is dat ook prima, dus betalen is wel een optie, als het maar geen honderden euro's zijn.

Ja Access, ook aan zitten denken maar ik heb zelf wel kennis ervan maar het kost mij aardig wat tijd om ziets daarin te bouwen.

Pagina: 1