• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-01 22:09
Hallo allemaal!

Ik ben van plan in/na de vakantie mijn pc te upgraden. Mijn budget is ongeveer 220/230 euro.

Mijn huidige systeempje:

Processor: AMD Athlon x2 7750 BE @3.00Ghz
Moederbord: Gigabyte GA-M720-US3
Geheugen: Geil 2x2GB 800Mhz cl5
Grafische Kaart: XFX geforce 9600gt low power
Harde schijf: Samsung Spinpoint F3 1TB
Voeding: Xilence PSU 480 Watt
Behuizing: Antec 300

Ik ben van plan af en toe te gamen, spellen als GTA4, MW2, Black ops natuurlijk :P, en Dirt2 en F1 2010 zal ik vooral spelen. Ik speel op een full hd monitor dus de resolutie waar ik op speel zal ook 1920x1080 zijn.

Mijn moederbord heeft ook de mogelijkheid om bij processoren de gelockte cores te unlocken, bij een phenom x2 enz. Ikz it namelijk te twijfelen tussen een quad core en de gok om een triple/dual core te kopen die ik kan unlocken.

Ik zat zelf te denken aaneen van deze:

http://nl.hardware.info/wensenlijst/56103/33818/hardware114

http://nl.hardware.info/wensenlijst/56103/33817/hardware114

Wat zouden jullie doen? Minder grafische power en meer processor-kracht of andersom?

Alvast bedankt!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:24
zou eerder voor de gtx460 gaan en er een 2e handse 955BE bij zoeken of de gok wagen op een mogelijk unlockbare processor. processor power heb je alleen bij GTA4 een beetje nodig omdat die brak geport is, de rest zou het volgens mij op je huidige processor ook prima doen. ik zou dus vooral de nadruk op grafische kracht leggen, en minder op cpu-kracht.

[ Voor 24% gewijzigd door Bastard op 27-10-2010 14:28 ]

• hardware.tom
KAdrifter schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:27:
zou eerder voor de gtx460 gaan en er een 2e handse 955BE oid. bij zoeken;) processor power heb je alleen bij GTA4 een beetje nodig omdat die brak geport is, de rest zou het volgens mij op je huidige processor ook prima doen. ik zou dus vooral de nadruk op grafische kracht leggen, en minder op cpu-kracht.
Ik game niet heel veel hoor, ik speel gewoon wel eens een spelletje. En is een 2e hands cpu wel veilig? Lijkt me dat het intern best gevoelig is.

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:24
intern valt het wel mee, zolang er tenminste geen vocht in komt of de boel heel hard overgeklokt is. Het externe gedeelte (de pinnetjes onde de cpu dan vooral) is hetgeen wat het meest te lijden heeft bij een cpu-wissel;).

• hardware.tom
Ok, zijn er ook nog andere opties dan 2e hands, ik heb natuurlijk liever alles nieuw :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Van iemand met honderden posts op GoT verwachten we toch echt dat hij snapt dat 'wat moet ik kopen' vragen niet zomaar in techfora gedumpt mogen worden.

En dat je dit zelf had kunnen vinden: Best Buy Guide overzichtstopic

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.